kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

2babygirls

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

jeg hører så ofte at kroppen ALDRIG bliver som før efter graviditet, her tænker jeg bare efter graviditet med 1 barn. (ikke efter 2-3-4-5) det er jo et sted forståeligt..så til alle jer der har født 1 barn eller kan huske kroppen efter 1 graviditet. blev/er jeres krop ikke som før? er vægten aldrig blevet det samme?

har hørt at ens hofter bliver større og aldrig kommer på plads

er det rigtig bliver ens krop ikke den samme, trækker hofterne sig ikke ind??

er der nogle der har haft succes med at motionere det hele væk til start størrelse?

når jeg rejser disse spørgsmål er det fordi jeg har mine skrupler omrking vægt. jeg er udemærket klar over at det kræver lidt at få et barn og man tager 10-12kg på, dette er heller ikke mit problem... men er bange for ikke at kunne tabe dem igen. jeg fitness træner meget, og er meget bevidst om min krop, (selvom jeg har opgivet at blive tilfreds) men ville bare være ked af ikke at kunne tabe dem.

det skal siges at jeg tager på bare på ved tanken om flødeis... så ville rigtig gerne høre om jeres vægt efter graviditet?

ser alle disse hollywood momies der bare er slanke 1 uge efter deres fødsler

jeg er normal vægtig med en god portion numse ville gerne høre fra nogle der også er normalvægtige -fordi der findes jo disse misundelsesværdige piger der bare er super slanke og aldrig har haft problemer med noget og det hjælper ikke rigtig min bekymring..

K.H

Vil sige at min krop stort set ligner sig selv. Men mine hofter har udvidet sig selv lidt, så nogle bukser skal jeg op i en str 38, også fordi min love-handles ikke skal klemmes helt vildt op

Mine bryster er ikke så fyldige som før, men de hænger ikke, lucky me... Dog vil jeg gerne have dem pustet lidt op igen når sidste baby er produceret

Ellers er min hud stadig lidt blød, men min mave er flad igen. Når jeg har spist, puster min mave sig på, så jeg ligner en i uge 20

Jeg havde en bmi på 18 inden jeg blev gravid, og tog 18 kg på. Har smidt næsten alle, men har en mega sød tand, så det er min egen skyld

Men tror aldrig man er tilfreds med sin efter graviditets mave, fordi man jo have en "anden krop" inden babyen byggede hule derind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Christine

Ben&Jerry skriver:

Men...det er vel heller ikke så mærkeligt...man er jo blevet "kvinde" i ordets egentlige betydning, kroppen har givet liv og skabt et andet menneske, og det vil altid forårsage en ændring.

meget positiv drejning, der gør det nemmere at acceptere.. jeg ville bare rigtig gerne have et "liv" efter barn. kunne føle mig sexet eller hoppe i en bikini uden alting svælger og gynger.. føle mig tilpas i min krop, og ikke føle mig ødelagt..

Jeg synes selv jeg blev pænere end nogensinde før da min søn var ca 10 måneder!
Og nu er jeg gravid i uge 33 og ligner en oppustet flodhest og jeg tror igen ikke jeg kommer til at se nogenlunde fornuftig ud. Men mon ikke jeg gør....
Tror altså ikke du skal være nervøs.
Jeg er selv meget mere bange for hvad en fødsel gør ved de nedre regioner, da jeg fødte ved kejsersnit første gang  Men jeg er sikker på det også løser sig..

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

Ben&Jerry skriver:

vidste ikke at det hang sådan sammen jeg træner rigtig meget hver dag i 1 1/2 time og har spillet håndbold på elite plan så jeg har altid været igang så det kunne jo være en fordel at forebygge som du har hørt er en hjælp..

oparationer er ikke en mulighed, kan desunden heller ikke se ideen i en maveopstramning hvis man skal have flere børn...det er ikke for mig vil ikke ofre penge på det..

Jeg er nu heller ikke sikker på det, der var bare meget fokus på det, fordi hun havde så lille en mave Men ja, altså, det er jo logisk at jo bedre kroppen har det, jo bedre håndterer den en graviditet. 

Okay. Ja, så må du jo leve med det hvis du får strækmærker og løs hud. For mig er det netop det der vil være problemet når jeg får børn, og jeg er mere end villig til at fikse det kosmetiske. Jeg vil, som du, have "et liv efter min/e gravidit/er, og vil ikke gå rundt og have det dårligt med min krop. Så jeg plejer og passer den når den tid kommer, og så tager jeg det derfra.

Anmeld

10. juni 2011

Maddox

Jeg tog 25 kg på ved første graviditet og 17 kg på anden gang. Og jeg har begge gange tabt det hele igen + mere til og ligger nu 5 kg under min før-graviditetsvægt  Jeg er nok det man kalder normalvægtig 166 cm høj og nu 53 kg

Min mave bliver aldig helt den samme, pga. en masse dumme strækmærker fra første graviditet, og maveskindet er ikke helt så stramt som før (det var det efter 1. gang) Jeg har også fået min talje igen, og synes ikke mine hofter er blevet bredere - bruger igen str. 36 i bukser

Dog er brysterne blevet list mindre efter 2 gange amninger, men det kan der heldigvis gøres noget ved

Anmeld

10. juni 2011

morethanperfect

Ben&Jerry skriver:

har du også motioneret ? .... men du var godt nok flot gravid.. åhh +15 er da bare heller ikke sjovt at få oven i hatten.. det er det som jeg er bange for..

Jep .. Det har jeg .. nej ikke spor sjovt

Anmeld

10. juni 2011

MorTil2<3

Hej

Jeg tog selv 19 kg på under min graviditet og havde tabt 21 kg de næste 7-8 måneder efter graviditeten,. 

Selvfølgelig er det forskelligt, men som du selv nævner de 'kendte momies' de kan jo ikke tilfældigvis ALLE sammen være de typer der bare har nemt ved at tabe sig...

De lever på STRENG kur, MASSER træning af alle slags på kryds og tværs . Det er det der skal til, ikk noget sløseri

Jeg kan kun sige en ting og det er :

TRÆNING TRÆNING TRÆNING!!

Det er det eneste der duer. Og det virker hvis man giver den gass.. selvom man har løs hud osv, så når man får trænet musklerne op og fedtet væk så begynder huden også at stramme ind.

Anmeld

10. juni 2011

lille83

hej.

det kan sagtens lade sig gøre.. nu ved jo heller ikke om jeg bare var meget heldig. jeg tog 12½ kg på ved min 1.graviditet, var fysisk aktiv ( trænede opvisningsprogram 4 dage før jeg fødte) og var tilbage på gulvet efter 6 uger. efter 8 dage var de 10 kg væk, 2mdr efter var jeg nede på startvægten og da jeg var færdig med at amme havde jeg tabt yderligere 2kg. det skal lige siges at jeg IKKE har gjort noget for at tabe mig da mit bmi-tal endte på 17½.. så jeg er jo rigeligt tynd nok i forvejen.. det eneste "levn" jeg har fra tiden med baby i maven er mine babser er blevet mindre sjovt nok synes jeg personeligt at min holdning til at være fyldigere har ændret sig. nu synes jeg det virker mere "modent" og "moragtigt" hvis jeg ikke bare er en pind i luften

så nu er jeg spændt på hvad det sker under denne graviditet- der er allerede sket en del.. men 2 graviditeter er jo heller aldrig ens.

hilsen lille83- som håber på flere former efter baby er kommet ud!

Anmeld

10. juni 2011

Multebær

Ben&Jerry skriver:

Men...det er vel heller ikke så mærkeligt...man er jo blevet "kvinde" i ordets egentlige betydning, kroppen har givet liv og skabt et andet menneske, og det vil altid forårsage en ændring.

meget positiv drejning, der gør det nemmere at acceptere.. jeg ville bare rigtig gerne have et "liv" efter barn. kunne føle mig sexet eller hoppe i en bikini uden alting svælger og gynger.. føle mig tilpas i min krop, og ikke føle mig ødelagt..

Jeg har et bedre selvbillede nu efter graviditeten og er vejer 4 kg mindre end før graviditeten hvilket jeg absolut har gjort intet for at opnå. Dog vil jeg sige at jeg mangler muskelstyrke og har fået en lidt fladere røv. Jeg tror dog på at den kan trænes rund igen med lidt dedikeret indsats. Brysterne ved jeg ikke hvordan kommer til at se ud - jeg ammer lige nu på livet løs så det er svært at vurdere. 

Det er så helt vild fantastisk at blive mor synes jeg at jeg vil mene jeg er blevet smukkere af det . Måske er det selvbedrag og overhovet ikke opjektivt men jeg er ligeglad for jeg trives i min krop og er rigtig stolt af hvad den har produceret. 

Anmeld

10. juni 2011

_-Kathrine-_

Hejsa

Jeg var overvægtig før jeg blev gravid og under graviditeten tog jeg ikke på før få uger før fødslen...!

Nu, 8 uger efter min søn er kommet til verden er de kg væk+ jeg har smidt 5 xtra, og er igang med at smide nogle flere...Jeg har lige købt 2 par nye jeans, som er et nr. mindre end jeg plejer, så tror ikke mine hofter er blevet bredere  Jeg har fået strækmærker, og dem accepterer jeg fuldt ud, for jeg har fået VERDENS dejligste dreng ud af det  

Kathrine

Anmeld

10. juni 2011

_-Kathrine-_

Multebær skriver:

Jeg har et bedre selvbillede nu efter graviditeten og er vejer 4 kg mindre end før graviditeten hvilket jeg absolut har gjort intet for at opnå. Dog vil jeg sige at jeg mangler muskelstyrke og har fået en lidt fladere røv. Jeg tror dog på at den kan trænes rund igen med lidt dedikeret indsats. Brysterne ved jeg ikke hvordan kommer til at se ud - jeg ammer lige nu på livet løs så det er svært at vurdere. 

Det er så helt vild fantastisk at blive mor synes jeg at jeg vil mene jeg er blevet smukkere af det . Måske er det selvbedrag og overhovet ikke opjektivt men jeg er ligeglad for jeg trives i min krop og er rigtig stolt af hvad den har produceret. 

Jeg er SÅ enig  Sådan føler jeg det også

Kathrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.