:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.909 visninger
59 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

twinny

Hey tøser...

Jeg skal til fødselsdag i weekenden, men jeg har lige fundet u min kusine nok har kyssesyge.

Hvordan er det med graviditet og kyssesyge? ville i tage chancen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Mira0911

Uh jeg vil nok blive hjemme... Men ved ikke hvad det har af konsekvenser når man er gravid... 

Anmeld

8. juni 2011

Madam Blå

Jeg ville nok blive hjemme, hvis hun stadig kan smitte. Men hvis hun kan det, så synes jeg hellere hun burde blive hjemme. Ingen grund til at smitte hele selskabet jo

Anmeld

8. juni 2011

twinny

Jaah det kan hun nemlig.. For hun kan jo hoste også spreder der sig selv spyt...

Anmeld

8. juni 2011

Leonora

Jeg vil bestemt mene at du sagtens kan tage afsted...du skal bare holde dig fra at drikke af Sanne glas og igen kys og kram.
Det smitter via spyt så med mindre hu. Nyser på dig eller lign bør du ikke blive smittet....

Ellers kontakt din læge og hør hvad han siger til forholdsregler.

Anmeld

8. juni 2011

twinny

Leonora skriver:

Jeg vil bestemt mene at du sagtens kan tage afsted...du skal bare holde dig fra at drikke af Sanne glas og igen kys og kram.
Det smitter via spyt så med mindre hu. Nyser på dig eller lign bør du ikke blive smittet....

Ellers kontakt din læge og hør hvad han siger til forholdsregler.

okay må prøve at kontakte ham...

kan det skade foster hvis jeg bliver smittet?

Anmeld

8. juni 2011

Madam Blå

Nu jeg tænker over det, så skal der vist en betydelig mængde spyt til, før det smitter.. Det er vel derfor det hedder kyssesyge Kom i tanke om, at min veninde havde det engang, og hun smittede ikke andre nemlig. Selvom vi ofte så hinanden.

Så du burde godt kunne tage med - men lad lige være med at kysse hende

Anmeld

8. juni 2011

twinny

Madam Blå skriver:

Nu jeg tænker over det, så skal der vist en betydelig mængde spyt til, før det smitter.. Det er vel derfor det hedder kyssesyge Kom i tanke om, at min veninde havde det engang, og hun smittede ikke andre nemlig. Selvom vi ofte så hinanden.

Så du burde godt kunne tage med - men lad lige være med at kysse hende

OKay... ringer og spørg min læge imorgn.... For vil ikk løbe den risiko...

Anmeld

8. juni 2011

Madam Blå

Baby-støv skriver:

OKay... ringer og spørg min læge imorgn.... For vil ikk løbe den risiko...

Det lyder som en god ide. Håber du kan tage med  Det er ærgerligt at gå glip af jo.

Anmeld

8. juni 2011

eElak

Hmmm.. Den er sgu svær.. 

For Kyssesyge gør på at man ikke må være i vilde lege, pga risikoen for spark (på leveren)... Idet du er gravid, kan du ikke lige undgå spark.. ;-)

Desuden så kan det være noget af en omgang at komme igennem... 

Jeg havde nok valgt at blive hjemme...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.