Kontoruddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaSoefelt skriver:

Er det svært på C niveau? Feks er jeg ikke en haj til engelsk og regning/matematik...;/ Hindrer det mig så?

Hvad er din plan A?

Nej det er ikke galt. Man har erhvervsøkonomi og ikke mat. Det er lidt bedre. Og engelsk er til at overleve. 

Og dit spørgsmål til en anden om, om de ønsker du har en STX, HF osv. Det har ingen betydning i forhold til en elevplads som sekræter. HG er jo rettet derhen, og det er en Studentereksamen ikke. Dem med HF, STX osv. skal faktisk supplere med et komprimeret HG forløb inden de kan få en erhversudd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Kofoed33 skriver:

Nej, du har jo fagene på et højere niveau på gymnasiet end på HG, så du er "klogere" i arbejdspladsen øjne, hvis du har fx HF+HGS end hvis du "bare" har en HG.

Er det svært og få en plads hvis man kun har HG??

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej det er ikke galt. Man har erhvervsøkonomi og ikke mat. Det er lidt bedre. Og engelsk er til at overleve. 

Og dit spørgsmål til en anden om, om de ønsker du har en STX, HF osv. Det har ingen betydning i forhold til en elevplads som sekræter. HG er jo rettet derhen, og det er en Studentereksamen ikke. Dem med HF, STX osv. skal faktisk supplere med et komprimeret HG forløb inden de kan få en erhversudd. 

Taaaak Du letter mit hjerte

Anmeld

7. juni 2011

eElak

MaleneF skriver:

Det er vist kun 3 eller 4 fag man har..

Erhvervsøkonomi (hvis man ikke har taget det på STX eller HF)
IT
Salg og Service
Projektfag..

Så vidt jeg ved..
Er ikke 100 % sikker  på om der var et mere

Dengang da jeg gik der var der samme fag...

Projektfag - går ud fra det er et valgfag, som foregår i en uge - ik?

det var det dengang... ;-) 

Anmeld

7. juni 2011

kamtok

CamillaSoefelt skriver:

Det er jeg bare desværre ikke;(.

Men vil de fleste ikke ha at man har HG??

Jo, men det er jo ikke forbudt at søge og så skrive i ansøgningen at du gerne vil tage denne her HGp ... 

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Kofoed33 skriver:

Har ikke set om du er blevet rettet ellers er jeg ond og gør det, hehe.

HGV er på IBC for 20+ og ingen krav om erhverserfaring

Jeg kendte kun kriterierne på Niels Brock.. Og det er noget tid siden.. det skulle ikke undre mig at det er blevet ændret siden.. 

Så godt du lige kunne rette mig

Anmeld

7. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvilken gren af kontor tænker du på?

idag er der nogen af uddannelserne der er slået sammen til den der hedder Administrationsøkonom...

Anmeld

7. juni 2011

Kofoed.

CamillaSoefelt skriver:

Er det svært og få en plads hvis man kun har HG??

Det skifter meget. Det er nærmere som kontormus end butikass, men de sidste par år er mange med halv dårlige karater ikke blevet færdig uddannet, desværre. Finanskrisen giver stadig problemer i forhold til partikpladser, men det er vist meget generelt.

Anmeld

7. juni 2011

Kofoed.

KaLee skriver:

Jeg kendte kun kriterierne på Niels Brock.. Og det er noget tid siden.. det skulle ikke undre mig at det er blevet ændret siden.. 

Så godt du lige kunne rette mig

Men de her er også fra IBC, aner ikke om de har "nemmer" adgangskrav end andre skoler ...

For det nogen gange dårligt med at rette folk, synes man stiller sig højere end dem så og det vil jeg ikke...

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

kamtok skriver:

Jo, men det er jo ikke forbudt at søge og så skrive i ansøgningen at du gerne vil tage denne her HGp ... 

Det er rigtigt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.