Kontoruddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaSoefelt skriver:

Taaaak Du letter mit hjerte

Du skal være velkommen til at skrive til mig privat hvis du vil vide mere, eller have noget uddybet. Jeg har gået på Niels Brock i 2008. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Kofoed33 skriver:

Det skifter meget. Det er nærmere som kontormus end butikass, men de sidste par år er mange med halv dårlige karater ikke blevet færdig uddannet, desværre. Finanskrisen giver stadig problemer i forhold til partikpladser, men det er vist meget generelt.

Hmmm...

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du skal være velkommen til at skrive til mig privat hvis du vil vide mere, eller have noget uddybet. Jeg har gået på Niels Brock i 2008. 

Tusind tak, sødt af dig

Anmeld

7. juni 2011

Kofoed.

CamillaSoefelt skriver:

Hmmm...

Det er træls, min kæreste er lige blevet færdig med HGS og vil gerne være aotuforhandler (handel), men det er INTET at komme efter, så øv.

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Kofoed33 skriver:

Men de her er også fra IBC, aner ikke om de har "nemmer" adgangskrav end andre skoler ...

For det nogen gange dårligt med at rette folk, synes man stiller sig højere end dem så og det vil jeg ikke...

Jeg er ikke så sart.. 

Btw - hvad er IBC?

Adgangskravene burde være de samme til en HGV, men kan da godt være at de er forskellige...  

Anmeld

7. juni 2011

kamtok

CamillaSoefelt skriver:

Det er rigtigt nok

Jeg blev færdig med min HG i 2003, og har arbejdet frem til slutningen af 2008, så blev jeg arbejdsløs og tænkte at det måske var på tide og få afsluttet uddannelsen, men troede ikke at jeg ville kunne få noget som voksenelev, og da slet ikke når det var 6 år siden jeg afsluttede HG. Jeg søgte én elevstilling og fik den, og ud af 7 elever var vi faktisk 6 voksenelever. 

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Kofoed33 skriver:

Det er træls, min kæreste er lige blevet færdig med HGS og vil gerne være aotuforhandler (handel), men det er INTET at komme efter, så øv.

Nedern. Men er det ikke meget meget lettere som sekretær? Der må jo være en million steder at søge tænker jeg?

Anmeld

7. juni 2011

Kofoed.

KaLee skriver:

Jeg er ikke så sart.. 

Btw - hvad er IBC?

Adgangskravene burde være de samme til en HGV, men kan da godt være at de er forskellige...  

Handelsskolerne i Kolding, Fredericia og Åbenrå Så skolernes navn, hehe International Business College

Godt godt hehe.

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

kamtok skriver:

Jeg blev færdig med min HG i 2003, og har arbejdet frem til slutningen af 2008, så blev jeg arbejdsløs og tænkte at det måske var på tide og få afsluttet uddannelsen, men troede ikke at jeg ville kunne få noget som voksenelev, og da slet ikke når det var 6 år siden jeg afsluttede HG. Jeg søgte én elevstilling og fik den, og ud af 7 elever var vi faktisk 6 voksenelever. 

NICE! Jeg vil sku prøve, det koster jo ikke noget.

Det her SU lån ik? Hvad bruger man det til, altså ved godt det er penge.. Men er det til og betale de ting man bruger i dagligdagen, lejllighed mad osv nu hvor man ikke får løn men kun SU? Og hvor meget kan man låne hvis det er?

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Kofoed33 skriver:

Handelsskolerne i Kolding, Fredericia og Åbenrå Så skolernes navn, hehe International Business College

Godt godt hehe.

Jeg kan se at kriterierne er forskellige:

Et HGV-forløb er for dig over 25 år, som ønsker en praktisk, erhvervsrettet uddannelse. Det er et turboforløb på tre år (en almindelig HG tager fire år) Den er delt op, så du er et år på skole og to år i en praktikvirksomhed. Under praktikforløbet får du elevløn.

Du behøver ikke på forhånd at vide, hvilket erhvervsområde du vil uddanne dig indenfor. Det kan du overveje i løbet af det første år. Dermed får du tid til at finde en god praktikvirksomhed, som du kan indgå uddannelsesaftale med. 

Eleverne på HGv har forskellige udgangspunkter. Fælles for alle er, at de er modne mennesker - og mennesker med erfaring fra job og privatliv. Og det tager HGv udgangspunkt i.

Måske har du arbejdet som ikke-faglært inden for handel og kontor i flere år og har fået lyst til at lære mere og ikke mindst at få papir på det.

Måske har du allerede en uddannelse, men har fået lyst til luftforandring eller nye udfordringer. En erhvervsuddannelse kan åbne nye perspektiver.

Eller måske har du ikke nogen særlig erhvervserfaring inden for områderne, men ønsker at få en solid, faglig uddannelse, der gør det nemmere at få et godt job.

På Niels Brock har vi mange HGv-klasser samlet på samme sted (omkring 3-400 elever pr skolestart). Det giver et særligt voksenmiljø på skolen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.