Kontoruddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

CamillaSoefelt

nettemor skriver:

selv om du er over 25 har de ikke pligt til at ansætte dig som voksen elev. det er noget I skal aftale

Yes I know. Men tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Kofoed.

CamillaSoefelt skriver:

Arh mon dog? Ellers er de sku onde herovre ...

Ellers er i for mange kontor/butik mennesker, hehe.

Men du for lige et link, men det er så bare til IBC. Ved ikke hvad din nærmeste skole hedder

http://www.ibc.dk/hg/sider/hg.aspx

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Kofoed33 skriver:

Ellers er i for mange kontor/butik mennesker, hehe.

Men du for lige et link, men det er så bare til IBC. Ved ikke hvad din nærmeste skole hedder

http://www.ibc.dk/hg/sider/hg.aspx

Hehe, måske?

mange tak!

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaSoefelt skriver:

Hehe, måske?

mange tak!

Hej, jeg ved ikke om nogen har fortalt dig det allerede. Men du kan evt. tage en HG på et år. Den svarer til den 2 årige hg og hedder Hgv. Den er lavet særligt til dem som er lidt ældre end de som kommer helt fra folkeskole. Så kan du spare et års udd. Den er overhoved ikke svær at gennemføre selv om du har barn. Jeg gik på hold med mange mødre, og de klarede sig rigtig flot igennem alle sammen. 

Anmeld

7. juni 2011

kamtok

CamillaSoefelt skriver:

Jo altså, der står at man bare skal ha folkeskolen som adgangskrav.. Men så når jeg ringer derinde siger de at man starter med og gå i skole ( HG vist ) i 2 år og derefter uddanner sig til det speciale inden for kontor man vil ( 2år mere )... Er det rigtigt? Dvs man skal være 2år på SU inden man kan blive voksenlærling, som jeg gerne vil?

Hvis du er student kan du tage HGs - et 12-15 ugers kursus. Det er det samme som at tage den 2 årige HG. 

Hvis du kan finde en elevplads der vil have dig uden HG, så kan du tage HGp (praktikvejen)  http://www.brock.dk/uddannelse-paa-niels-brock/erhvervsuddannelser/hg-for-unge/hg-praktikvejen-hgp/saadan-soeger-du-optagelse.html

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej, jeg ved ikke om nogen har fortalt dig det allerede. Men du kan evt. tage en HG på et år. Den svarer til den 2 årige hg og hedder Hgv. Den er lavet særligt til dem som er lidt ældre end de som kommer helt fra folkeskole. Så kan du spare et års udd. Den er overhoved ikke svær at gennemføre selv om du har barn. Jeg gik på hold med mange mødre, og de klarede sig rigtig flot igennem alle sammen. 

Hvor er du sød, mange tak Det var der godt nogen der sagde.. Men fik så afvide at hvis jeg gerne ville være lægesekretær ku man ikke gøre det på et år, så skulle man ta den 2årige?? Ved du noget om det?

Hvad er du uddannet som?

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaSoefelt skriver:

Hvor er du sød, mange tak Det var der godt nogen der sagde.. Men fik så afvide at hvis jeg gerne ville være lægesekretær ku man ikke gøre det på et år, så skulle man ta den 2årige?? Ved du noget om det?

Hvad er du uddannet som?

Det passer altså ikke. I min klasse havde vi en som tog den på 1 år og skulle være lægesekræter. Hun fik plads. Man kan tage fagene på forskellige niveauer, og i min klasse tog vi alle fag på C niveau, hvilket giver adgang til det hele. 

Jeg har kun min HG, valgte en anden retning på daværende tidspunkt, men overvejer at vendte tilbage til det, hvis plan A ikke fungerer. 

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

kamtok skriver:

Hvis du er student kan du tage HGs - et 12-15 ugers kursus. Det er det samme som at tage den 2 årige HG. 

Hvis du kan finde en elevplads der vil have dig uden HG, så kan du tage HGp (praktikvejen)  http://www.brock.dk/uddannelse-paa-niels-brock/erhvervsuddannelser/hg-for-unge/hg-praktikvejen-hgp/saadan-soeger-du-optagelse.html

Det er jeg bare desværre ikke;(.

Men vil de fleste ikke ha at man har HG??

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det passer altså ikke. I min klasse havde vi en som tog den på 1 år og skulle være lægesekræter. Hun fik plads. Man kan tage fagene på forskellige niveauer, og i min klasse tog vi alle fag på C niveau, hvilket giver adgang til det hele. 

Jeg har kun min HG, valgte en anden retning på daværende tidspunkt, men overvejer at vendte tilbage til det, hvis plan A ikke fungerer. 

Er det svært på C niveau? Feks er jeg ikke en haj til engelsk og regning/matematik...;/ Hindrer det mig så?

Hvad er din plan A?

Anmeld

7. juni 2011

Kofoed.

CamillaSoefelt skriver:

Det er jeg bare desværre ikke;(.

Men vil de fleste ikke ha at man har HG??

Nej, du har jo fagene på et højere niveau på gymnasiet end på HG, så du er "klogere" i arbejdspladsen øjne, hvis du har fx HF+HGS end hvis du "bare" har en HG.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.