Hvordan mindsker i eksamensnerver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

eElak

Frøken J. skriver:

Jeg tror du har fat i noget, fordi jeg tænker, at nu har jeg brugt så meget tid og energi, så HVIS jeg dumper, kan jeg slet ikke se hvad jeg kunne gøre anderledes!

Men vil fortsætte dagen med dejlig musik. Elsker at synge, man bliver jo så glad i låget

Og tak! Det er sku så dejligt med så god en opbakning herinde, når man er lidt anti-chill!  

Det er lidt komisk... For før i tiden var jeg totalt chill omkring eksamener, og klarede dem også fint.. Ok, jeg har da dumpet 1 eksamen, men det var tilbage i 9. klasse, pga materialet var i stykker...

Men efterhånden som jeg er blevet ældre, og lagt rigtigt meget arbejde i de opgaver / eksamer jeg har lavet, så har jeg faktisk også været nervøs op til... Totalt uden grund, for jeg vidste jo at jeg klarede det fint.

Så jeg var både chill og rystende på samme tid... Totalt irriterende... og endte med at klare de ting super godt... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Frøken J.

KaLee skriver:

Det er lidt komisk... For før i tiden var jeg totalt chill omkring eksamener, og klarede dem også fint.. Ok, jeg har da dumpet 1 eksamen, men det var tilbage i 9. klasse, pga materialet var i stykker...

Men efterhånden som jeg er blevet ældre, og lagt rigtigt meget arbejde i de opgaver / eksamer jeg har lavet, så har jeg faktisk også været nervøs op til... Totalt uden grund, for jeg vidste jo at jeg klarede det fint.

Så jeg var både chill og rystende på samme tid... Totalt irriterende... og endte med at klare de ting super godt... :-)

Ej hvor skidt! Havde du så ikke klagemulighed den gang?

Men der er vel egentlig heller ikke noget underligt i at stresse, når man har gjort sit bedste, netop fordi man tænker: "Jamen hvad skal jeg så gøre ellers?".

Mit problem er nu også, at jeg ALDRIG har troet på mine egne akademiske evner, til stor frustration for samtlige lærere jeg har haft Jeg har aldrig fået en karakter under 8 på den gamle skala.. Og jeg har aldrig dumpet noget. Så jeg skal måske også bare snart tro på, at jeg KAN GODT!  

Anmeld

7. juni 2011

<3

Orgasme/sex og lidt chokolade

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Frøken J. skriver:

Ej hvor skidt! Havde du så ikke klagemulighed den gang?

Men der er vel egentlig heller ikke noget underligt i at stresse, når man har gjort sit bedste, netop fordi man tænker: "Jamen hvad skal jeg så gøre ellers?".

Mit problem er nu også, at jeg ALDRIG har troet på mine egne akademiske evner, til stor frustration for samtlige lærere jeg har haft Jeg har aldrig fået en karakter under 8 på den gamle skala.. Og jeg har aldrig dumpet noget. Så jeg skal måske også bare snart tro på, at jeg KAN GODT!  

Lad mig sige det sådan - jeg gik i 9. klasse og tænkte ikke over det... Desuden har det ikke haft nogen betydning, da jeg tog en 10. klasse, og senere en HF... ;-)

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

KaLee skriver:

Lad mig sige det sådan - jeg gik i 9. klasse og tænkte ikke over det... Desuden har det ikke haft nogen betydning, da jeg tog en 10. klasse, og senere en HF... ;-)

Det er også rigtigt nok det der med, at jo højere op i uddannelsessystemet man kommer, jo mindre betyder tidligere karakterer. Kan huske jeg blev tosset når nogen påstod, at mine karakterer fra folkeskolen senere hen intet ville betyde. Men det er jo sandt. De er jo FULDSTÆNDIG irrelevante nu!

Nå, jeg tror jeg vil på tanken og have noget chokolade Så kan jeg tænke over kosten i morgen 

Anmeld

7. juni 2011

JustAnotherName

Frøken J. skriver:

Det tror jeg også er godt. Altså så vidt som muligt ikke tænke på det!

Men det er først i morgen, så vent med at sende god energi til i morgen 9-12  

Ups, heh, så havde jeg lige set forkert.....venter lige til imorgen så  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.