Hvordan mindsker i eksamensnerver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Aves.

Frøken J. skriver:

Haha, altså!

Og hvor er du sød Tak skal du have. Det er rart med lidt positive reinforcement op til sådan en omgang Nu får jeg lige det sidste på plads i dag, og så slår jeg det ud af hovedet indtil i morgen  

Jeg VED det vil gå godt... krydser fingre for dig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

serinasmor

gå en laaaaaaang tur idag

og find på en lille sang i dit hovede  

jeg plejer at nynne "i can do it, do it, do it, do it" på en melodi jeg selv har fundet på ... det giver ro i maven for mig ...

jeg havde også en overgang hvor det hjalp mig at tage 2 baldrian (naturmedicin fås i håndkøb blandt andet i matas) 1 time inden .. så faldt sommerfuglene lissom på plads ...

men det er jo alt efter hvordan man har det

Anmeld

7. juni 2011

JustAnotherName

Aaaaaner det ikke. Det er så længe siden jeg har været til eksamener sidst. Førhen havde jeg ikke nerver på, da jeg var yngre. Men er mærkelige ubegrundede grunde, så har jeg nok fået det mere nu... Træls. Jeg skal til eksamen den 16 juni og den 28 juni.
Jeg prøver bare at holde det lidt på afstand i mit hovede, indtil det er nu-det-er-nu. Og så må jeg bare gøre det bedste jeg nu kan, og håbe på at det rækker

Så jeg er vist ingen hjælp til nytte.

Men jeg tænker på dig LIGE NU, hvor du er i fuld gang.
Og ønsker dig alt det bedste  

Anmeld

7. juni 2011

Thalia

Kaffe og chokolade virker her.

Generelt elsker jeg eksamener. Jeg er altid så nervøs at jeg er lige ved at kaste op før jeg går ind, men når først jeg er i gang finder jeg ro og overskud og så går det drøn godt

Anmeld

7. juni 2011

Nynne88

Loppe skriver:

Altså jeg bliver meget sjældent nervøs til eksamen, og ind imellem er det faktisk lidt irriterende at jeg er så cool.

Men mine tanker går mest på:

"Det er jo ikke liv eller død"

"Og hvad så hvis ikke jeg består, så prøver jeg bare igen" (er aldrig sket...)

"Censor er jo også bare et menneske, hvorfor skulle han være klogere end mig?!"

"Nu skal jeg dælme vise dem hvor fantastisk klog jeg er!"

Dem tror jeg at jeg vil bruge når jeg skal op i næste uge 

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

serinasmor skriver:

gå en laaaaaaang tur idag

og find på en lille sang i dit hovede  

jeg plejer at nynne "i can do it, do it, do it, do it" på en melodi jeg selv har fundet på ... det giver ro i maven for mig ...

jeg havde også en overgang hvor det hjalp mig at tage 2 baldrian (naturmedicin fås i håndkøb blandt andet i matas) 1 time inden .. så faldt sommerfuglene lissom på plads ...

men det er jo alt efter hvordan man har det

Sikke en glad i dag! Jeg hører Jason Mraz og skråler højt med. Det afstresser lidt! Og det kan lillepigen i mavsen vidst godt lide. Hehe  

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

JustAnotherName skriver:

Aaaaaner det ikke. Det er så længe siden jeg har været til eksamener sidst. Førhen havde jeg ikke nerver på, da jeg var yngre. Men er mærkelige ubegrundede grunde, så har jeg nok fået det mere nu... Træls. Jeg skal til eksamen den 16 juni og den 28 juni.
Jeg prøver bare at holde det lidt på afstand i mit hovede, indtil det er nu-det-er-nu. Og så må jeg bare gøre det bedste jeg nu kan, og håbe på at det rækker

Så jeg er vist ingen hjælp til nytte.

Men jeg tænker på dig LIGE NU, hvor du er i fuld gang.
Og ønsker dig alt det bedste  

Det tror jeg også er godt. Altså så vidt som muligt ikke tænke på det!

Men det er først i morgen, så vent med at sende god energi til i morgen 9-12  

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Kaffe og chokolade virker her.

Generelt elsker jeg eksamener. Jeg er altid så nervøs at jeg er lige ved at kaste op før jeg går ind, men når først jeg er i gang finder jeg ro og overskud og så går det drøn godt

Jamen det er sjovt, for jeg har det på præcis samme måde til mundtlig eksamen. Jeg har bare ikke prøvet en eksamen uden hjælpemidler før, så jeg ved ikke, om jeg opnår den indre ro, når jeg sidder der. Håber det  

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Jason Mraz er alle tiders til at skråle med på.. Gør noget mere af det med musik du kan lide.. F.eks. Alphabeat.. Du kommer i super humør af det og får tænkt på noget andet...

Du klarer da dette her uden problemer! - ingen tvivl om det! Det er netop fordi du har forberedt dig så meget at du bliver nervøs om du nu klarer det, men du er så forberedt som du kan være!

Hyg dig med kæresten og så klar den eksamen i morgen - det ved vi at du kan!

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

KaLee skriver:

Jason Mraz er alle tiders til at skråle med på.. Gør noget mere af det med musik du kan lide.. F.eks. Alphabeat.. Du kommer i super humør af det og får tænkt på noget andet...

Du klarer da dette her uden problemer! - ingen tvivl om det! Det er netop fordi du har forberedt dig så meget at du bliver nervøs om du nu klarer det, men du er så forberedt som du kan være!

Hyg dig med kæresten og så klar den eksamen i morgen - det ved vi at du kan!

Jeg tror du har fat i noget, fordi jeg tænker, at nu har jeg brugt så meget tid og energi, så HVIS jeg dumper, kan jeg slet ikke se hvad jeg kunne gøre anderledes!

Men vil fortsætte dagen med dejlig musik. Elsker at synge, man bliver jo så glad i låget

Og tak! Det er sku så dejligt med så god en opbakning herinde, når man er lidt anti-chill!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.