Hvordan mindsker i eksamensnerver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.336 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Frøken J.

Pyha, jeg er helt dårlig lige nu! Jeg har min sidste eksamen i overmorgen 9-12 (wish me luck!), og jeg er  nervøs. 3 timers haleksamen uden hjælpemidler. Først 30 multiple choice spørgsmål og så 2 essays. 

Jeg har egentlig været rimelig cool omkring det, men i morgen er sidste dag til at samle op på de låse tråde, og jeg sidder her og bliver helt dårlig af at tænke på det. Har det næsten som om, at jeg skal kaste op. Og det bliver nok ikke bedre i løbet af i morgen!

Hvordan stresser i ned?

Jeg prøver at rationalisere med mig selv, men det virker ikke. Jeg siger til mig selv, at jeg har gjort alt jeg kunne gøre. Jeg har læst HELE pensum igennem hele semesteret, har på ingen måde slacket. Har grundige noter til ALLE kapitler, og jeg har været til alle forelæsningerne pånær én. Og her i læseferien har jeg læst alle kapitlerne (i den svære del) én gang til, nærstuderet forelæsningsnoter + slides og øvet mig. Men jeg er SÅ FUCKING NERVØS!

Det der gør mig angst er, at det er uden hjælpemidler. Og jeg synes det er så svært at huske alle de informationer! At huske hvilke lidelser der har med hvilken hjernedel og hvilke neurotransmittere at gøre. At huske hvordan alle de forskellige neurotransmittere fungerer. Urghhh...

Hvordan ville i stresse af? Jeg læser op på det jeg har sværest ved igen igen i morgen, og kan jo ikke gøre mere, men er stadig bare pisse bange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Ina33

Altså jeg bliver meget sjældent nervøs til eksamen, og ind imellem er det faktisk lidt irriterende at jeg er så cool.

Men mine tanker går mest på:

"Det er jo ikke liv eller død"

"Og hvad så hvis ikke jeg består, så prøver jeg bare igen" (er aldrig sket...)

"Censor er jo også bare et menneske, hvorfor skulle han være klogere end mig?!"

"Nu skal jeg dælme vise dem hvor fantastisk klog jeg er!"

Anmeld

6. juni 2011

saxa

Smoke some weed.. Hehe.. Ej sorry...

Jeg har også altid sindssygt mange nerver på - og har aldrig fundet løsningen.. Men jeg plejer ALDRIG at læse dagen op til eksamen, da man kan blive helt kuldret af alt det læseri.. Og det er sq altid gået godt Og mht. nerverne, så kan alm panodiler hjælpe på det, eller ihvertfald dulme dem lidt (eller man kan få nogle nervepiller hos lægen - havde jeg en medstuderende der altid fik)

Men hold modet oppe! Du skal nok klare det med BRAVOUR!!

Anmeld

6. juni 2011

Ina33

Loppe skriver:

Altså jeg bliver meget sjældent nervøs til eksamen, og ind imellem er det faktisk lidt irriterende at jeg er så cool.

PS held og lykke til eksamen, jeg krydser fingre...

Anmeld

6. juni 2011

Mira0911

Nu ved jeg jo ikke om man må bruge dette når man er gravid... Men evt beroligende piller? 

Held og lykke - Det skal du nok klare i stiv arm... 

Anmeld

6. juni 2011

Aves.

Arbejder mentalt med mig selv....førhen stak jeg bare af...hehe..

Anmeld

6. juni 2011

Frøken J.

Loppe skriver:

Jeg tror bare problemet er, at det for mig ER liv eller død. Haha For det første er det en stopprøve, for det andet har jeg ferie efter den eksamen efterfulgt af et års barsel, så hvis jeg består skal jeg slet intet skolehalløj før sep '12. Og hvis jeg dumper, skal jeg op igen i August hvor jeg efterhånden er temmelig gravid.

Jeg bliver bare irriteret på mig selv, for 70% af mit hold slacker helt vildt, og har slet ikke læst på faget i løbet af semesteret, og det er rimelig chill  

Anmeld

6. juni 2011

saxa

Eva. skriver:

Arbejder mentalt med mig selv.... førhen stak jeg bare af...hehe..

God plan! Hehe..

Anmeld

6. juni 2011

Frøken J.

saxi skriver:

Smoke some weed.. Hehe.. Ej sorry...

Jeg har også altid sindssygt mange nerver på - og har aldrig fundet løsningen.. Men jeg plejer ALDRIG at læse dagen op til eksamen, da man kan blive helt kuldret af alt det læseri.. Og det er sq altid gået godt Og mht. nerverne, så kan alm panodiler hjælpe på det, eller ihvertfald dulme dem lidt (eller man kan få nogle nervepiller hos lægen - havde jeg en medstuderende der altid fik)

Men hold modet oppe! Du skal nok klare det med BRAVOUR!!

Hahaha! No weed eller andre skøre medikamenter her, det tror jeg ikke er top notch for den gravide. Hehe

Men du har helt sikkert ret i det der med, at det ikke er godt at læse dagen før. En af de ting jeg netop har lært om dette semester er, at ting man forsøger at lærer og huske lige skal have lov at "ligge sig" i hukommelsen.. Så jeg tænker at jeg STARTER dagen med de der svære ting, og så hedder det bare FÆRDIG, SLUT, PRUT. Pyha. 

Men det er også bare fordi den er uden karakter, altså bestået/ikke bestået. Og jeg tror jeg tænker, at der så er 50/50 for at bestå, men tror jeg skal prøve at tænke på, at "bestået" alligevel spænder over "at klare sig lige tilstrækkeligt" til at "klare sig fantastisk". Pyha..

Og tak

Anmeld

6. juni 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Nu ved jeg jo ikke om man må bruge dette når man er gravid... Men evt beroligende piller? 

Held og lykke - Det skal du nok klare i stiv arm... 

Så falder jeg sku bare i søvn. hehe Men det er skægt, for jeg har normalt ikke eksamensangst, det er kun fordi det er uden hjælpemidler Det er sku meget info de forlanger man kan udenad!

Men tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.