børnemodel hot eller not

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

sarahb

min søn er model, og det hele er på hans primisser. Vi har et bureau der har eksistreret i mange år og hvor jeg kender nogle der har været og det er top proffesionelt.
Min søn Isaac elsker det og synes det er skide sjovt. Men hvis der kommer en dag hvor han ikke synes det er sjovt og ikke gider så skal han heller ikke! Der er altid booket en backup hvis 1 prioriteten ikke gider så skal man ikke tvinge dem til at ville. Det synes jeg er super.
Her er der ingen kvaler og så længe Isaac elsker det så er det fint for mig. Han elsker være i centrum og stå foran kameraet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

baby012

Mi skriver:

Når børnene er så små, så er det for forældrenes skyld at de er børnemodeller. Børnene gider højst sandsynlig ikke at stå og blive fotograferet, så jeg kan slet ikke se pointen i det.

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Jeg har i øvrigt ikke stemt, da jeg ikke kan svare om det er en god eller dårlig idé - det kommer jo an på så meget.

Jeg synes der er mange fordomme omkring børnemodeller, men så længe det foregår på en stille og rolig og natulig måde og børnene har det sjovt med det, så synes jeg ikke det er forkert.

Det hele handler om forældrenes holdning og måder at håndtere det på.

Jeg bliver ikke forarget når jeg bladrer igennem et H&M-katalog eller en Bilkaavis og ser nuttede unger i børnetøj - jeg bliver til gengæld forarget når jeg ser forældre presse deres børn til at ligne små voksne, gå catwalk og bruge make-up i en alder af 5

Anmeld

5. juni 2011

sarahb

her er forresten lidt:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. juni 2011

sarahb

fejl

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Når børnene er så små, så er det for forældrenes skyld at de er børnemodeller. Børnene gider højst sandsynlig ikke at stå og blive fotograferet, så jeg kan slet ikke se pointen i det.

Det er lidt generaliserende synes jeg - min niece på 5 har siden hun var spæd eeeelsket at blive fotograferet. Hun er ikke børnemodel, men hun har bestemt ikke noget imod at smile til et kamera, og jeg kender da flere små børn som elsker den opmærksomhed

Jeg har desuden set børnefotografer som er enormt dygtige til at gøre det til en oplevelse for børnene - dvs. de får lov til at fjolle, lege, hoppe osv. for at få de glade og naturlige "modelbilleder" - så børnen knap nok tænker over at der er et kamera.

1½ år er måske tidligt ja, og man kunne måske godt vente et år eller 2 endnu så børnene selv fik lidt mere ud af det.

Der findes jo også legetøjskataloger - det behøver jo ikke at være tøj og mode det hele

Anmeld

5. juni 2011

sarahb

Wimmie skriver:

Det er lidt generaliserende synes jeg - min niece på 5 har siden hun var spæd eeeelsket at blive fotograferet. Hun er ikke børnemodel, men hun har bestemt ikke noget imod at smile til et kamera, og jeg kender da flere små børn som elsker den opmærksomhed

Jeg har desuden set børnefotografer som er enormt dygtige til at gøre det til en oplevelse for børnene - dvs. de får lov til at fjolle, lege, hoppe osv. for at få de glade og naturlige "modelbilleder" - så børnen knap nok tænker over at der er et kamera.

1½ år er måske tidligt ja, og man kunne måske godt vente et år eller 2 endnu så børnene selv fik lidt mere ud af det.

De er så børne venlige og alt er på børnenes præmisser.
Han har fx lavet lego der kommer til vinter og han skulle bare læbe rundt i en skolegård og spille med bold og så var det det, det er jo ikke fordi de tvinges til at sidde stille og smile...
Fx det billede hvor han har numsen i vejret er noget han gør herhjemme når vi spørger om han kan stå på hoved, og ja så var det lige det de brugte, og ikke en POSE de har valgt.

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

sarahb skriver:

De er så børne venlige og alt er på børnenes præmisser.
Han har fx lavet lego der kommer til vinter og han skulle bare læbe rundt i en skolegård og spille med bold og så var det det, det er jo ikke fordi de tvinges til at sidde stille og smile...
Fx det billede hvor han har numsen i vejret er noget han gør herhjemme når vi spørger om han kan stå på hoved, og ja så var det lige det de brugte, og ikke en POSE de har valgt.

Nåååårh, er det din dreng du har postet billeder af? Hvor er han dog dejlig

Anmeld

5. juni 2011

sarahb

Wimmie skriver:

Nåååårh, er det din dreng du har postet billeder af? Hvor er han dog dejlig

ja det er det Og tak

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

ja det er det Og tak

Jeg lavede lige en tilføjelse til dét indlæg som du citerede - noget du selv nævner; nemlig at det ikke kun behøver at være tøj og mode - man fotograferer jo også børn til legetøjskataloger/netsider, hvor børnene bare får lov til at posere eller lege med legetøj - det kunne man jo evt. starte med når de er helt små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.