Det må du slet ikke spise!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

Sofiedk

Wampires skriver:

du må ikke ligge med bar mave i direkte sol da du så faktisk risikerer at vandet inden i maven koger...

behøver vist ikke at fortælle at det er skadeligt for det lille foster at blive kogt på den måde...

tag en t-shirt på som sagt eller sørg for at maven er dækket af noget tyndt stof af en slags så solen ikke koger fostervandet...

kroppen kan godt selv regulere varmen bare der er et stykke stof imellem... men sol direkte på maveskindet er ikke godt... :-)

Nej kogt baby kan umuligt være sundt

Kunne aldrig finde på at ligge og stege med maven direkte i solen, men bare det at kunne sidde i solen om eftermiddagen eller ligge på stranden med en top på når man nu bor i Spanien er altså også ret savnet, men tanken om pigmentpletter er altså ikke så tiltrækkende heller. Jeg ved ikke helt hvad løsningen er.

Smører mig nok bare ordenlig ind i solcreme og tar en sort top på eller håndklæde over maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Sofiedk

MorTilJanuar skriver:

Jeg spiser lige præcis hvad jeg har lyst til fordi jeg har stort set ikke lyst til noget som helst.. Så hvis jeg en dag lever af avokado og københavnerstængeris ja så er det altså sådan 

Jeg bruger tilgengæld INTET sminke i min hverdag overhoved, heller ikke parfume! Jeg bruger øko deo også har jeg skiftet mine hårprodukter ud med øko produkter der er godkendt til at bruge under graviditet.. Glatter ikke hver dag som før, har gjort det 1 gang siden den dag vi fandt ud af jeg var gravid.. men min Shampoo og balsam de går INGENSTEDER! Så hysterisk gider jeg simpelthen ikke at være og skifte det ud, også har jeg et hår der kræver kvalitets produkter så det får det... Fordi hvis jeg ikke passer det en smule blive mit humør så dårligt af at se hvor ødelagt mit hår så bliver og det tror jeg slet ikke er sundt.. ja det kan for nogle være ret vildt, men har altid passet mit hår bedre end de fleste drømmer om 

Jeg synes det er vigtigt IKKE at være fanatisk også følge sin mavefornemmelse... Jeg ville ALDRIG drikke alkohol men det er der andre der gør i ny og næh og har det fint med 

Det er præcis min pointe. Jeg har simpelthen været SÅ dårlig og forleden dag var det eneste jeg havde lyst til spegepølse og det måtte jeg så ikke få. En ting er madlede og kvalme, men når der så også skal sættes begrænsninger på hvad jeg så må have lyst til gør det virkelig min hverdag ret svær.

Jeg har brugt øko make-up siden vi startede i behandling og bruger faktisk aldrig parfume, ryger ikke, drikker ikke, så på de punkter er min livsstil ret skånsom og har været det længe, men maden, den har jeg svært ved.

Læste dog et sted på nettet forleden at 3 dage i -18 grader skulle få bugt med bakterierne i kødet og pålægget så nu har jeg tænkt mig at fryse til spegepølse og bøffer og så kan jeg måske få en skive spegepølse uden at frygte for min graviditet når det virkelig er det eneste jeg har lyst til

Går det bedre med din kvalme?

Anmeld

4. juni 2011

baby012

Sofiekdk skriver:

Hold da op ... 3 gange, det må være helt forfærdeligt. Jeg er et nervevrag selvom jeg kun har mistet en enkelt gang, men jeg tør slet ikke tillade mig selv at tro på der kommer en baby endnu og kan mærke jeg allerede er nervøs for den næste scanning.

Jeg prøver virkelig også at passe på mig selv denne gang, ingen tunge løft, ingen overbelastning og så selvfølgelig at sørge for at spise ordenligt (så meget som jeg kan for min kvalme og madlede )

Min læge siger at varmen ikke er særlig sundt for maven direkte og at hvis man ligger i solen som gravid gør hormonerne i kroppen at man kan få ret mange pigmentpletter som bliver resten af livet, så det vil jeg nødig risikere

Håbet alt går godt med din nuværende graviditet

nej det er heller ikke nemt at gå og glæde sig til det. men er heldigvis snart ovre den seneste uge jeg har prøvet at miste i .. 

Jeg er til skanning hver 14. dag. det har hjulpet mig rigtig meget at kunne se det lille hjerte hver gang, og at se at beby vokser som den nu skal, og glæder mig allerede til på tirsdag hvor jeg igen skal se min baby og forhåbelig et lille hjerte  

måske du også kan få lov til det ? det er altså meget betryggende. ellers har jeg bare fået at vide at jeg ikke skal være nervøs medmindre det bløder . (men er man jo alligevel) .. 

må hellere huske at dække maven til næste gang jeg er ude, 

Anmeld

4. juni 2011

Sofiedk

gravid20 skriver:

nej det er heller ikke nemt at gå og glæde sig til det. men er heldigvis snart ovre den seneste uge jeg har prøvet at miste i .. 

Jeg er til skanning hver 14. dag. det har hjulpet mig rigtig meget at kunne se det lille hjerte hver gang, og at se at beby vokser som den nu skal, og glæder mig allerede til på tirsdag hvor jeg igen skal se min baby og forhåbelig et lille hjerte  

måske du også kan få lov til det ? det er altså meget betryggende. ellers har jeg bare fået at vide at jeg ikke skal være nervøs medmindre det bløder . (men er man jo alligevel) .. 

må hellere huske at dække maven til næste gang jeg er ude, 

Jeg mistede uheldigvis først 10+5 sidste gang, så der er virkelig lang vej endnu synes jeg. Dog døede fostret allerede i uge 7+4 og havde hele vejen igennem været for lille, så prøver at berolige mig med at hvis jeg ser hjerteblink næste scanning i uge 9+0 så er jeg da ihvertfald meget længere end sidst.

Jeg kender desværre ikke så meget til sygesystemet i Spanien endnu og jeg har slet ikke kræfter til at undersøge med ekstra scanninger, så vi har valgt bare selv at betale os fra dem og gå til en privat klinik hernede. Jeg blev scannet uge 6+4 og sat frem til 7+0, så skal jeg så scannes 9+0 og så nf ca. 11+5, så det er ca med 14 dages mellemrum.

Meeeen jeg er godt nok nervøs, synes den næste uge indtil næste mandag føles virkelig lang allerede og selvom jeg så hjerteblink og alting sidste tirsdag og stadig har kæmpe bryster og voldsom kvalme melder nervøsiteten sig stadig.

Har du fundet ud af hvad årsagerne var til du mistede de andre gange og så du også hjerteblink de gange?

Damn, det blev lige en lidt lang besked sorry

Anmeld

4. juni 2011

Sitrani

Jeg tager de råd sundhedsstyrelsen har lagt, og ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til, mere eller mindre... Jeg synes tit det bliver blæst op til noget det sikkert ikke er, eller også overfortolker folk det helt vildt...

ALT MED MÅDE er mit motto nu her mens jeg er gravid - selvfølgelig alkohol undtaget!!!

Anmeld

4. juni 2011

Mettefpigen

Jeg har skiftet nogle af tingene ud, men jeg spiser stadig ting som man måske normalt ikk må, bruger stadig øjenskygge og mascara... Nogle ting undvære jeg bare ikk....

Min jordemoder sagde til mig at hun synes at jeg skulle gøre hvad jeg ville, og hvis jeg ikk havde lyst til at skifte alt ud så skulle jeg heller ikk det... Det vigtigste er at jeg har det godt sådan som jeg har det!

Anmeld

4. juni 2011

Silas&Mille

Jeg spiste hvad der passede mig, med måde.

Gik ikke synderligt meget op i hvad man må og ikke må når man er gravid. Det er jo ikke en sygdom

Men forstår dog godt hvis du gerne vil passe lidt på, når du har mistet før. Men gik eventuelt på sundheddstyrelsens hjemmeside.

Anmeld

4. juni 2011

Carl-Emil's mor

Sofiekdk skriver:

Det er præcis min pointe. Jeg har simpelthen været SÅ dårlig og forleden dag var det eneste jeg havde lyst til spegepølse og det måtte jeg så ikke få. En ting er madlede og kvalme, men når der så også skal sættes begrænsninger på hvad jeg så må have lyst til gør det virkelig min hverdag ret svær.

Jeg har brugt øko make-up siden vi startede i behandling og bruger faktisk aldrig parfume, ryger ikke, drikker ikke, så på de punkter er min livsstil ret skånsom og har været det længe, men maden, den har jeg svært ved.

Læste dog et sted på nettet forleden at 3 dage i -18 grader skulle få bugt med bakterierne i kødet og pålægget så nu har jeg tænkt mig at fryse til spegepølse og bøffer og så kan jeg måske få en skive spegepølse uden at frygte for min graviditet når det virkelig er det eneste jeg har lyst til

Går det bedre med din kvalme?

det er jo at prøve sig frem og hvis jeg kunne lide spegepølse og havde lyst til det så tror jeg ikke der skete noget ved at spise en enkelt skive en gang hver anden uge altså 

Min kvalme er pt ikke eksisterende 

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

LC skriver:

Hmm, jeg har heller aldrig hørt den om at man ikke må ligge i solen, har nærmere hørt det modsatte...

Der skulle være lavet undersøgelser der viser at børn der er født i August (ca) er klogere end ander børn, fordi deres mor ved fødslen havde mere D-vitamin i kroppen, fordi de blev født efter man har gået ude i sole de sidste 3 måneder...

Nu er der jo forskel på at gå rundt ude i solen om sommeren og direkte ligge og tage sol. Det er det der kan være farligt pga. overophedning, og derudover får rigtig mange gravide grimme pigmentpletter hvis de solbader under graviditeten  

Anmeld

4. juni 2011

baby012

Sofiekdk skriver:

Jeg mistede uheldigvis først 10+5 sidste gang, så der er virkelig lang vej endnu synes jeg. Dog døede fostret allerede i uge 7+4 og havde hele vejen igennem været for lille, så prøver at berolige mig med at hvis jeg ser hjerteblink næste scanning i uge 9+0 så er jeg da ihvertfald meget længere end sidst.

Jeg kender desværre ikke så meget til sygesystemet i Spanien endnu og jeg har slet ikke kræfter til at undersøge med ekstra scanninger, så vi har valgt bare selv at betale os fra dem og gå til en privat klinik hernede. Jeg blev scannet uge 6+4 og sat frem til 7+0, så skal jeg så scannes 9+0 og så nf ca. 11+5, så det er ca med 14 dages mellemrum.

Meeeen jeg er godt nok nervøs, synes den næste uge indtil næste mandag føles virkelig lang allerede og selvom jeg så hjerteblink og alting sidste tirsdag og stadig har kæmpe bryster og voldsom kvalme melder nervøsiteten sig stadig.

Har du fundet ud af hvad årsagerne var til du mistede de andre gange og så du også hjerteblink de gange?

Damn, det blev lige en lidt lang besked sorry

Det da helt iorden  

Ja okay jeg var kun 9+6 da mit foster døde sidste gang.. men syns godt nok det var hårdt at skulle igennem alt det igen :/ 

ja jeg så hjerteblink alle på nær en af gangene .. da jeg så skulle have skanningen fik jeg a vide at der ikke var noget hjertablink at finde-- så er MEGET nervøs for på tirsdag hvor jeg så er 9+6 igen. men håber bare på det bedste.. har også stadig symptomer, men det havde jeg også de andre gange selvom at foster var død. så det beroliger mig desværre ikke :/ tror ikke jeg er rolig før bebs ligger i mine arme 

årsagen til at jeg mistede er ikke fundet med sikkerhed  og de kan ikke undersøge det nærmere før jeg har født.. men der er en del ubehaglige muligheder heh. 

- for at det hele kommer til at gå som det skal med den lille spirre i din mave, og den bliver derinde hele vejen igennem, 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.