Kief31 skriver:
Jeg behøver ikke spørge nogen for at blive overbevist, for jeg VED det er sådan, kender folk der har fp, uden at fejle noget.
Jeg synes det er ærgeligt, at man argumentere ud fra enkeltstående eksempler, og så bruger disse til at generalisere for en kæmpe gruppe. Er der fok der snyder med deres førtidspension - helt sikkert, men skulle vi så ikke heller målrette tiltag mod at fange dem, fremfor at ramme ALLE og en som er på førtidspension(hvor størstedelen jo ikke snyder).
Jeg er meget enig med dig i, at samfundet ikke skal tage alle og en i hånden, og der skal være konsekvenser, men jeg synes nu også, at i et velfærdssamfund så skal der være plads, at folk er syge og ude af balance, og derfor skal hjælpes på rette vej. Betaler vi meget i skat, ja, det gør vi - jeg betaler selv topskat, men ved du hvad - jeg vil heller have de færre penge, også vide at der bliver taget hånd om skæbner, der ikke er så heldige som mig, end selv at have flere penge. Samtidig ved jeg godt at folk snyder, og det gør mig sur - men jeg tænker bare, hvis alternativet er, at vi laver så strenge regler, at folk som vitterligt har brug for hjælp, de ikke kan få det, så vil jeg faktisk heller have, at der er enkelte der snyder.
Anmeld