Ud med Pia k og resten af banden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

nielsen80

Kief31 skriver:

Jeg behøver ikke spørge nogen for at blive overbevist, for jeg VED det er sådan, kender folk der har fp, uden at fejle noget.

Jeg synes det er ærgeligt, at man argumentere ud fra enkeltstående eksempler, og så bruger disse til at generalisere for en kæmpe gruppe. Er der fok der snyder med deres førtidspension - helt sikkert, men skulle vi så ikke heller målrette tiltag mod at fange dem, fremfor at ramme ALLE og en som er på førtidspension(hvor størstedelen jo ikke snyder).

Jeg er meget enig med dig i, at samfundet ikke skal tage alle og en i hånden, og der skal være konsekvenser, men jeg synes nu også, at i et velfærdssamfund så skal der være plads, at folk er syge og ude af balance, og derfor skal hjælpes på rette vej. Betaler vi meget i skat, ja, det gør vi - jeg betaler selv topskat, men ved du hvad - jeg vil heller have de færre penge, også vide at der bliver taget hånd om skæbner, der ikke er så heldige som mig, end selv at have flere penge. Samtidig ved jeg godt at folk snyder, og det gør mig sur - men jeg tænker bare, hvis alternativet er, at vi laver så strenge regler, at folk som vitterligt har brug for hjælp, de ikke kan få det, så vil jeg faktisk heller have, at der er enkelte der snyder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Michael healer

Carina:-) skriver:

Tror du der er uendeligt med penge?

De skal jo komme et sted fra....

Vores børn bliver opbevaret i stedet for passet fordi der er sat besparelser ind.-

Der kommer yderlig besparelser  sidst på året ,og endnu en i 2012 og 13.

Hvor skal de penge som der skal bruges på at få de børn der bliver tabt på gulvet komme fra?

Hvis det er ok at man bare ikke dukker op til møder der skal hjælpe en til at blive selvforsørgende,kan vi jo lige så godt lave 2 rækker.

En til dem der vil,og en til dem der ikke vil-

Så kan vi da spare pengene på adm, og bare give folk pengene direkte.

Synes du ikke det er ærgeligt at de der er kronisk syge ikke kan få hjælp f.eks pension fordi det er billigere at holde dem på kh?

Prøv at se på Irland-De er så tæt på et krak som man næsten kan komme.

Det var der heller ingen der regnede med ville ske.

Jeg tror ikke vi skal regne med gratis lægehjælp/sygehus om 10 år.

Så kan du snakke om at det bliver svært at være på kh til den tid (Hvis det da overhovedet eksisterer)

Nej selvfølgelig er der ikke uendelig med penge i kassen

Nu er det jo en større debat, hvis vi skal ind på hvordan man kunne priotere anderledes med de penge der nu og engang er i kassen m.m., og det jo ikke dette som denne debat drejer sig om.

Som jeg også skrev tidligere siger jeg ikke at der ikke skal være en konsekvens, jeg siger bare at denne konsekvens som DF ligger frem, syntes jeg er for streng

Der er da mange områder , hvor jeg syntes der ikke bliver taget hånd om folk i DK, men igen det er jo ikke det vi debattere

Anmeld

3. juni 2011

Talbutikken

Netop!

Du og din fam. har brug for at vi har et velfærdssamfund.

Og netop derfor er det jo vigtigt at der sker en konsekvens når nogen ikke passer det de skal.

Sådan at man kan få "luget" dem fra som vitterlig ikke gider,og få ordentlige forhold til dem som dig der ville have bedre af at få ro i jeres liv.

Problemet i det hele er jo bare at det også rammer dem der gerne ville

Anmeld

4. juni 2011

Preghiera

Det er da vist heller ikke det der sker nu?

De såkaldte rige betaler i forvejen procentmæssigt mere i skat end f.eks en på dp.

Og samtidig skal de også lige have en topskat smidt i nakken.

Jeg går ind for skat pr kr.Så vil dem der orker at prøve på at skabe vækst i DK da forhåbentlig se en mening i at blive i DK frem for at smutte til udlandet med skattekroner og arbejdspladser.

Selfølgelig ville det også være dumt at skræmme danske virksomheder til udlandet, men jeg gad godt se et samfund der uddannede millioner af direktører men ingen håndværkere til at bygge deres kontorer - haha. Det er da for langt ude?

Et samfund har (for at være velfungerende, vel at mærke!) brug for både rengøringskoner, tømrer, advokater og direktører... Og netop af DENNE grund skal samfundet tilgodese alle fagområder. Ellers er der sgu da ingen der gider sidde bag kassen i Netto frivilligt?? Vi skal alle have mulighed for et godt liv og idét, man skaber et større mellemrum mellem klasserne, skaber man ulighed og fjerner dermed velfærden i samfundet. Og det er altså uerstatteligt, om ikke andet så i min optik.

Anmeld

4. juni 2011

Bondepigen

Preghiera skriver:

Selfølgelig ville det også være dumt at skræmme danske virksomheder til udlandet, men jeg gad godt se et samfund der uddannede millioner af direktører men ingen håndværkere til at bygge deres kontorer - haha. Det er da for langt ude?

Et samfund har (for at være velfungerende, vel at mærke!) brug for både rengøringskoner, tømrer, advokater og direktører... Og netop af DENNE grund skal samfundet tilgodese alle fagområder. Ellers er der sgu da ingen der gider sidde bag kassen i Netto frivilligt?? Vi skal alle have mulighed for et godt liv og idét, man skaber et større mellemrum mellem klasserne, skaber man ulighed og fjerner dermed velfærden i samfundet. Og det er altså uerstatteligt, om ikke andet så i min optik.

Anmeld

4. juni 2011

Carina:-)

Michael healer skriver:

Nej selvfølgelig er der ikke uendelig med penge i kassen

Nu er det jo en større debat, hvis vi skal ind på hvordan man kunne priotere anderledes med de penge der nu og engang er i kassen m.m., og det jo ikke dette som denne debat drejer sig om.

Som jeg også skrev tidligere siger jeg ikke at der ikke skal være en konsekvens, jeg siger bare at denne konsekvens som DF ligger frem, syntes jeg er for streng

Der er da mange områder , hvor jeg syntes der ikke bliver taget hånd om folk i DK, men igen det er jo ikke det vi debattere

Men pointen er jo at hvis vi ikke rydder op i den grp der ikke gider forsørge sig selv,og ikke ønsker at indordne sig og bidrage til velfærd-Så kan det jo ikke bestå.

Det er da logik.

Anmeld

4. juni 2011

Preghiera skriver:

Men er der ingen vækst i DK vil der heller ikke være brug for rengøringsassistenter,kassedamer eller håndværker-Af den simple årsag at så er der heller ingen penge .

Og nu tror jeg heller ikke rengøringsassistenter,kassedamer what ever er den grp der bliver væk fra møder i jobformidlingen?

Anmeld

4. juni 2011

Preghiera skriver:

Og mener du så at f.eks overlægen skal have det samme i løn som kassedamen?

For så tror jeg næppe man finder nogen der gider arbejde 80 timer i ugen efter de har studeret i 12 år for at skulle se på at dem der ikke gør får det samme i løn.

Anmeld

4. juni 2011

Preghiera

Men er der ingen vækst i DK vil der heller ikke være brug for rengøringsassistenter,kassedamer eller håndværker-Af den simple årsag at så er der heller ingen penge .

Og nu tror jeg heller ikke rengøringsassistenter,kassedamer what ever er den grp der bliver væk fra møder i jobformidlingen?

Nej det er da klart, men er her ingen vækst? Regeringen har forsømt mange virksomheder og privatpersoner ved småting som medieskatten fx, og de sidste år med finanskrisen har givet dårlige kår. På trods af bankpakker, vil bankerne ikke hjælpe initiativtagere og nye selvstændige til at opstarte forretninger - dét er noget møg. Alene i min by er det tydeligt at se butikkerne lukke, én efter én.

Så jeg tror vi er enige mht målet, men vi har forskellige veje dertil.

Mht. lønnen så er det klart at der også skal være en balance i forhold til den længde af uddannelse der ligger forud for jobbet. Nu kan det godt være, jeg får en masse på nakken for dette dorslag, for jeg ved jeg er meget "rød", men i min optik kunne der findes løn-grupper i forhold til uddannelsestyperne (som vi har dem betegnet i dag med kort videregående, mellemlang og længere videregående uddannelse).

Det hele handler, for mig at se om at styrke den kommunale sektor. Børn skal fucking bare ikke være 30 om at deles om en pædagog, ældre skal bare ikke blive nægtet en ekstra kop kaffe og syge skal ikke vente i et år for at blive behandlet. Pengene kunne vi starte med at hente i militæret, hvor vi indtil videre har brugt milliarder på at have dem i krig i 10 år. Dernæst, de private hospitaler - luk dem! De er SYMBOLET på ulighed i DK. 

Anmeld

4. juni 2011

Michael healer

Men pointen er jo at hvis vi ikke rydder op i den grp der ikke gider forsørge sig selv,og ikke ønsker at indordne sig og bidrage til velfærd-Så kan det jo ikke bestå.

Det er da logik.

Hvor stor tror du den gruppe er som med vilje ikke møder op ?

Lige p.t. er der da masser af mennesker der godt vil have et arbejde, men som ikke kan få et arbejde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.