Ud med Pia k og resten af banden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Carina:-)

Talbutikken skriver:

Puha hvor jeg skammer mig.. Hvad bliver der lige af det danske velfærdssamfund?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1565038.ece

Jamen det danske velfærdssamfund er jo ved at være en saga blot,fordi der er mange der ikke kan se at man ikke bare kan tage af kassen uden der kommer noget ind.

Der må ikke være konsekvenser, og heller ingen krav om at tage et ansvar.

Hvor skal pengene komme fra?

Hvad blev der af "vi løfter i fælles flok"

Hvad blev der af at vi alle tager ansvar for at der også skal være til vores børn?

Der er en stor grp her i DK som bare forlanger ,og forlanger.Og når de så ikke kan få det lige som de vil ha det -Ja så klager de og vræler i flok.

Og sjovt nok er det for det meste dem som har fået af "kassen" i mange år,der vræler højest.

Super godt at vi (endnu) har velfærd,men ta dog og vis en smule taknemmelighed for at det overhovdet kan lade sig gøre-Og ta så ansvar og lær at lige som med så meget andet er der en konsekvens hvis man ikke følger reglerne.

Jeg kunne ikke drømme om at stemme DF-Men på nogen punkter har de altså en pointe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Talbutikken skriver:

Kan du med sikkerhed vide at folk udbliver med vilje ?

Kan komme med et eks. Hele december sidste år blev vores vej ikke ryddet for sne og derfor var der heller igen på vejen der fik post, da jo af åbenlyse grunde ikke kunne komme frem. Hvad skulle en kontanthjælpsmodtager så stille op ? For her ville det være kommunes skyld at postdanmark ikke kunne livere! Men det er jo bare sur røv eller hva`?

Eller du kan bare få dig et job!
Øh ja, det er nemt nok at sige, hvis du ikke bor i udkands Danmark som Bornholm. Her er der ca. 51 jobs og til 1500 ledige. Og det er er lige før høj særsonen starter, hvad er der så er jobs i vintere perioden... Nada... 

Men så er det jo netop fantastisk at der er nogen der arbejder ekstra for at der er til dig (og mange andre)

Tænk hvis du boede i et land,hvor det bare er ærgeligt hvis du ikke har et arb.

Jeg kan godt blive lidt træt af at dem der kæmper for at vi skal bibeholde vores velfærdssamfund,også er dem der udsat for misundesskat,og mer vil have mer attitude fra resten af befolkningen-

Man kunne jo også sige at så må du flytte efter job?

Ligesom man f.eks gør i mange andre steder i verden.

Det ER godt at der er mulighed for at bo på Bornholm,selv om der ikke er jobs-Men så kunne man måske også lade være med at bide den hånd der fodre en,og være lidt mere med på at self. skal der være en konsekvens hvis man udebliver fra et møde.

Anmeld

3. juni 2011

Michael healer skriver:

Hvordan vil du så kunne skelne mellem dem der gør det med vilje, og dem der har glemt det ?

Hvis man glemmer at tage på arb. får man heller ingen penge...

Anmeld

3. juni 2011

Michael healer skriver:

Hvis du en gang glemmer at komme på arbejde, så mister du da ikke dit arbejde, arbejdet vil da ringe til dig, og høre hvorfor du ikke er kommet.

Men ok, lad os sige du er blevet fyret fordi du mange gange har glemt at møde på arbejde, så vil du da stadigvæk kunne få nogle penge, og på den måde overleve, hvis retten til at få penge bliver taget, så står du jo uden nogle mulighed for at kunne overleve i DK, og så vil vi jo ende ud i at folk dør af sult, er det ok ?

Er det ok at der ingen konsekvens er ?

Og hvad så den dag "kassen " er tom? Så må vi alle sulte,også dem der har passet deres job,deres møder i jobformidlingen og dem som har taget ansvar for deres situation.

Er det fair?

Anmeld

3. juni 2011

Og så synes jeg det er rigtigt ærgeligt, at vores inst. skoler sygehuse og plejehjem lider under at der mangles penge.

Og dem som er nedslidte ,er syge (fysisk og psykisk) ikke kan få hjælp eller førtidspension så de kan få ro i deres liv.Fordi der igen mangler penge.

Så ja går ind for konsekvens .sådan at vi kan få skilt grupperne ad,så de der vitterligt har behov får,og får så de kan få ro i deres liv.

Anmeld

3. juni 2011

Michael healer

Carina:-) skriver:

Er det ok at der ingen konsekvens er ?

Og hvad så den dag "kassen " er tom? Så må vi alle sulte,også dem der har passet deres job,deres møder i jobformidlingen og dem som har taget ansvar for deres situation.

Er det fair?

Hvis man glemmer at tage på arbejde, så for man måske ikke nogle penge for den ene dag

Ok, så hvis man glemmer et møde, så kunne konsekvensen være, at man ikke fik kontant hjælp for den ene dag, jeg har ikke skrevet om, at der ikke behøver at være en konsekvens, men jeg syntes ikke det er fair med en så stor konsekvens for et møde, som DF her stiller op.

Nu tror jeg ikke at "kassen" sådan går hen og bliver tom, og hvis den gør og alle har passet deres møder m.m. så vil kassen jo stadigvæk være tom, og hvad så ?

Anmeld

3. juni 2011

Talbutikken

Men så er det jo netop fantastisk at der er nogen der arbejder ekstra for at der er til dig (og mange andre)

Tænk hvis du boede i et land,hvor det bare er ærgeligt hvis du ikke har et arb.

Jeg kan godt blive lidt træt af at dem der kæmper for at vi skal bibeholde vores velfærdssamfund,også er dem der udsat for misundesskat,og mer vil have mer attitude fra resten af befolkningen-

Man kunne jo også sige at så må du flytte efter job?

Ligesom man f.eks gør i mange andre steder i verden.

Det ER godt at der er mulighed for at bo på Bornholm,selv om der ikke er jobs-Men så kunne man måske også lade være med at bide den hånd der fodre en,og være lidt mere med på at self. skal der være en konsekvens hvis man udebliver fra et møde.

Jo, vi kunne da sagtens flytte efter job.. Men der kunne være at der var årsager til man blev på øen. feks. min mands datter bor her og ja min søn går i special skole, det er ikke nemt at få en plads, så det er ikke bare noget man smider ud af vinduet.

Jeg ved at når min barsel er slut skal jeg til at kæmpe med systemet for at få revalidering og senere for at komme ind under flexjob ordningen, da jeg ikke er i stand til at have et fuldtidsjob. Jeg vil gerne ud at arbejde, men det skal ikke være på bekosting af mit helbred eller min families trivsel.

Pt. er min mand sygemeldt, pga. min datters død.. Men da han sidste år var sygemeldt med en dep. ja så har han brugt sin del af sygedagpengene i alt 52 uger. Sur røv.. Så skal man ud at arbejde om man er klar eller ej, ellers hedder det kontanthjælp. Intet sikkerheds net og det er jo ikke ligefrem fordi min mand har gået og håbet på at min datter skulle blive kørt ned af en bil. Heldigvis er er psykiater og egen læge på vores side og villige til at kæmpe! mod systemet.

Anmeld

3. juni 2011

Kief31

Michael healer skriver:

Om Dagpenge er mere end en halvering af din løn, er jo noget der vil være forskelligt, alt efter hvad man arbejder som, og der af hvilken løn man for. Jeg ved at for en del så svare det til en halvering i forhold til løn.

Ja.. Altså glemmer jeg at tage på job, bliver jeg fyret og får mindre end det halve i indkomst fremover...

Hvis en kontanthjælpsmodtager glemmer at møde op, bliver deres penge halvveret...

Helt igennem fair.. Det er sådan set det eneste de skal for deres penge, og møder de ikke op, mener jeg slet ikke de burde have en krone.

Anmeld

3. juni 2011

Michael healer skriver:

Hvis man glemmer at tage på arbejde, så for man måske ikke nogle penge for den ene dag

Ok, så hvis man glemmer et møde, så kunne konsekvensen være, at man ikke fik kontant hjælp for den ene dag, jeg har ikke skrevet om, at der ikke behøver at være en konsekvens, men jeg syntes ikke det er fair med en så stor konsekvens for et møde, som DF her stiller op.

Nu tror jeg ikke at "kassen" sådan går hen og bliver tom, og hvis den gør og alle har passet deres møder m.m. så vil kassen jo stadigvæk være tom, og hvad så ?

Tror du der er uendeligt med penge?

De skal jo komme et sted fra....

Vores børn bliver opbevaret i stedet for passet fordi der er sat besparelser ind.-

Der kommer yderlig besparelser  sidst på året ,og endnu en i 2012 og 13.

Hvor skal de penge som der skal bruges på at få de børn der bliver tabt på gulvet komme fra?

Hvis det er ok at man bare ikke dukker op til møder der skal hjælpe en til at blive selvforsørgende,kan vi jo lige så godt lave 2 rækker.

En til dem der vil,og en til dem der ikke vil-

Så kan vi da spare pengene på adm, og bare give folk pengene direkte.

Synes du ikke det er ærgeligt at de der er kronisk syge ikke kan få hjælp f.eks pension fordi det er billigere at holde dem på kh?

Prøv at se på Irland-De er så tæt på et krak som man næsten kan komme.

Det var der heller ingen der regnede med ville ske.

Jeg tror ikke vi skal regne med gratis lægehjælp/sygehus om 10 år.

Så kan du snakke om at det bliver svært at være på kh til den tid (Hvis det da overhovedet eksisterer)

Anmeld

3. juni 2011

Talbutikken skriver:

Jo, vi kunne da sagtens flytte efter job.. Men der kunne være at der var årsager til man blev på øen. feks. min mands datter bor her og ja min søn går i special skole, det er ikke nemt at få en plads, så det er ikke bare noget man smider ud af vinduet.

Jeg ved at når min barsel er slut skal jeg til at kæmpe med systemet for at få revalidering og senere for at komme ind under flexjob ordningen, da jeg ikke er i stand til at have et fuldtidsjob. Jeg vil gerne ud at arbejde, men det skal ikke være på bekosting af mit helbred eller min families trivsel.

Pt. er min mand sygemeldt, pga. min datters død.. Men da han sidste år var sygemeldt med en dep. ja så har han brugt sin del af sygedagpengene i alt 52 uger. Sur røv.. Så skal man ud at arbejde om man er klar eller ej, ellers hedder det kontanthjælp. Intet sikkerheds net og det er jo ikke ligefrem fordi min mand har gået og håbet på at min datter skulle blive kørt ned af en bil. Heldigvis er er psykiater og egen læge på vores side og villige til at kæmpe! med systemet.

Netop!

Du og din fam. har brug for at vi har et velfærdssamfund.

Og netop derfor er det jo vigtigt at der sker en konsekvens når nogen ikke passer det de skal.

Sådan at man kan få "luget" dem fra som vitterlig ikke gider,og få ordentlige forhold til dem som dig der ville have bedre af at få ro i jeres liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.