En søns bekendelser, hvad mener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Til dels kan han have fat i noget rigtigt. Men mine erfaringer fortæller mig at når det nu forholder sig således, vil der oftest være alkohol, piller og narkotika involveret, eller at kvinden i bund og grund har "boarderline"(nu hedder det en personlighedsforstyrrelse). Dem, der har "boarderline" lever i drama, dog oftest med at skabe splid.

Men der er så mange kvinder, der ufrivilligt lever i et voldligt forhold og disse kvinder har af mange grund, rigtig svært ved at forlade den mand, der udøver vold, det kan skyldes trussler om fratagelse af barnet/børnene og i værste fald, trussel om at blive dræbt.

Jeg svarer som anonym, netop fordi jeg havde voldlige forhold som barn. 

Mor havde været sammen med min far i godt og vel 3 år. Det første år var han meget sød og udtalte sig om at være imod mænd, der slog deres kvinder. Indtil han en dag tog fat i min mor. Først sagde han undskyld og lovede at aldrig at gøre det igen, han sagde at han havde været magtesløs i øjeblikket. De forlovede sig, og den fest endte i at han bankede hende. Mor stak af, og afleverede mig på spædbørnehjemmet(var 3 mdr) og efter 1 måned ca, kom han bedende tilbage(mor havde fundet ud af at hun atter ventede sig et barn) og lovede at aldrig at gøre det mere. Men det holdt ikke stik. 

For at gøre en meget lang historie kort, så endte min mor med at planlægge sig ud af forholdet, og gik hemmeligt til en fra børneværnet og fortalte, hvad der foregik. De besluttede sammen at vi skulle væk og mor advarede, at min far kunne gå amok. 

Den dag vi blev hentet, kom der gudskelov også politibiler, fordi som min mor havde advaret, så kunne min far gå amok, og det gjorde han. Han stod med et gevær mod mig, og sagde til min mor. Jeg skyder hende først, så du kan se hvad du selv har forårsaget. Politiet tog min far og vi kom afsted til børnehjemmet. 

Min mor måtte ind på den lukkede for en tid, pga slemt nervesammenbrud, hvor hun næsten hver dag i et par måneder, så syner, og ja, det var det syn ingen forældre ønsker at se. 

Min far døde da jeg var 8 år. Jeg endte selv i nogle voldelige forhold, og jeg ved ikke hvorfor(måske et fader-kompleks). Men som årenene er gået og jeg er blevet ældre, har jeg valgt mænd, der på ingen måde er voldelig. 

Konceptet kan for nogle, måske være; vi skuer det vi kender, selvom det kan være farligt.

hold da op

er glad for at høre at din mor kom ud af det og ikke bare gav op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

wamse

Dictes mor skriver:

Du er en utrolig klog og vis kvinde!

Mange tak skal du have 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.