kiwilouise skriver:
jeg synes det er en forkert måde du stiller det op.
selvfølgelig har kvinden et ansvar over for sig selv men vel ikke overfor hans voldelige adfærd. det kræver fandme nosser og komme ud af et forhold hvor manden har kørt psykisk terror og været voldelig. prøv du at rejse dig op mens du bliver sparket på og se hvor lang tid det tager dig at rejse dig 
Jeg siger ikke det er kvindens ansvar eller skyld at manden er syg i hovedet, men jeg siger at kvinden skal se ind i sig selv og finde ud af hvorfor hun fandt sig i det hun gjorde. Hvad hun fik ud af det, Det kan være hun selv er vokset op med vold og dermed også finder tryghed på en eller anden syg måde i det forfærdelige hun lever i. Hvad ved jeg. Først når man ser hvad det gav en selv, tror jeg på man kan arbejde med det, bryde mønsteret og blive helt fri også i forhold til ikke at møde den samme type mænd igen og igen og igen.
Og jeg har prøvet at rejse mig, jeg har levet i det værste af det værste og jeg var lige ved at dø af det. Og jeg blev ramt da min psykolog smed den i hovedet på mig, om hvad jeg havde fået ud af det. Men han havde jo ret, selvom det gjorde ondt og jeg både blev gal og ked. Men da jeg begyndte at se ind kunne jeg jo se nogle ting. Jeg havde taget ansvar og skyld i forhold tild et jeg levede i og da jeg endelig kom væk der troede jeg at jeg bare skulle kaste det hele tilbage på min x. Men den der måde at se det på, den gjorde en stor forskel og jeg tror på det er en sund måde at arbejde sig væk på. Få indsigt
Anmeld