Anonym skriver:
I forhold til at kvinder bliver i voldelige forhold.
Jeg skriver som anonym, da jeg selv har oplevet vold i alle mine forhold.
Hvad mener I, har han fat i noget af det rigtige her:
Jeg er opvokset med en mor, som var afhængig af flere voldelige forhold, så jeg vil godt vove påstanden, at jeg er nogenlunde kvalificeret til at udtale mig om, hvorvidt børn er så dumme, at de ikke kan gennemskue magtspillet, som også er til stede i disse forhold.
Og som jeg allerede har påpeget andetsteds, så har kvinder ofte flere sekundære ‘fordele’ ved et voldeligt forhold. For det første er der ofte tale om behov for små psykologiske drama i hverdagen, som ofte afsluttes med vold, der tilfredstiller både sadistens behov for at undslippe sin afmagt og masochistens behov for grænser. Det er her, hvor SM-aspektet ofte afslører sig og mange kvinder af “uforklarelige årsager” bliver i sådanne forhold.
Dernæst er der ofte en anden sekundær-gevinst forbundet ved at være offer for den slags vold, selvom mange kvinder egentlig selv opmuntrer til det. Nemlig opmærksomheden ved at være offer for den voldelige mand og al den medfølelse, som kan inkasseres på den konto. Dertil skal lægges, at det er utroligt let for de kvinder, at italesætte sig selv som de gode, daglidags helte, der har udstået store pinsler. Men hvem, som egentlig er skurken i disse forhold, er på ingen måde indlysende. Men det er meget interessant at fundere over.
det der er jo sygt..
det er måske ikke ALLE tilfælde der er beskrevet i den der påstand. heldigvis er det også bare en påstand og IKKE en konkret undersøgelse med et konkret resultat. blot en udtalelse fra en person der måske har studeret lidt psykologi i sin fritid.
jeg mener ikke at det er kvinder der ØNSKER at blive tæsket af sin mand.. MANGE kvinder der lever i sådanne forhold er jo bange for at komme ud af det i ren og skær afmagt og fordi at man er skræmt fra vid og sans, man tør ikke flytte fra en mand der slår... for hvis han kan slå sit kæreste eje, hvad kan han så ikke ellers finde på at gøre ved en.!!
MANGE af de kvinder der lever i et voldeligt forhold siger jo absolut ingen ting til andre omkring det. og hvis de gør så ville de allerhelst kravle ned i et stort sort hul mens de gør det, fordi at det DESVÆRRE er et emne der er ekstremt tabu belagt.. OG TABUER SKAL TALES IHJÆL...!!!
jeg viser gerne min medfølelse over for de kvinder der lever og har levet i et voldeligt forhold, for de skal vide at de ikke står helt alene i denne verden.. jeg har 7 9 13 (banker under bordet) ALDRIG haft en voldelig kæreste... men jeg har haft en semi voldelig far... og bare det at min FAR slog os børn som små hvor vi ikke turde sige det til nogen siger måske lidt omkring hvilken psykologisk effekt det har bå mennesker når de bliver udsat for vold.
det er også derfor jeg den dag i dag når jeg har fysisk smerte har det med at bagatellisere det som værende ingen ting...
NEJ... man er ikke masochist (staves?) fordi man falder for de forkerte fyre...
det kan være dårlig social arv der gør at mange kvinder går i deres mors fodspor hvis kvinden er vant til at se at kvinder bliver behandlet på den måde... der er jo faktisk undersøgelser der viser at kvinder ofte finder mænd der minder om deres fædre på et eller flere punkter... og at mænd finder kvinder der på et eller flere punkter finder kvinder der minder om deres mor..
og er man vant til vold, og ikke er klar over at det er forkert at det ikke er sådan i virkeligheden (for mange børnefamilier) så er der større sansynlighed for at man selv ender sammen med en mand der gør som far gjorde ved mor..
min søster er et GLIMRENDE eksempel i min familie. hun er min mor om igen, og har en mand der er som min far var dengang han var et forfærdeligt menneske...
det er synd og skam. men hun har ikke været i stand til at se at det var forkert at mor og far var over for hinanden som de var, min mor var meget underdanig over for min far, han havde magten i hjemmet. og min mor fik efter 16 års ægteskab nok ogflyttede fra ham. og min far har aldrig haft det bedre. fordi hun drev ham til vandvis, hun fik nogle sider frem i ham som han ikke kunne kontrollere.. og i dag er han SLET SLET SLET ikke sådan, min mor derimod har forstsat sit mønster... hun er afhængig af at være sammen med en mand... og det har min søster i den grad arvet.. og det har min anden trejde og fjerde søster også og det har jeg også selv... det er ganske forfærdeligt.. men ja det er den sociale arv der afgøre de ting i det store hele.. men mange kvinder i voldelige forhold er også uheldige, og finder en der er sød i starten, og efter noget tid, så kommer hans dårlige sider frem i lyset... og man bliver skræmt og bange for ham...