Kan jeg godt servere dette til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Så har jeg i dag fået handlet ind til din bananchokoladebundeopskrift (er det mon et ord... ) og stoler blindt på at den kan gå, så jeg ikke behøver lave en prøve. Og så har jeg købt lime og hyldeblomstsaft og så vil jeg lave en med hyldeblomst/limemousse og daimcreme og en med hindbærmousse og tobleronecreme. Så er der lidt forskellig smag

Glæder mig da helt vildt til at komme i gang! Jeg går ud fra at hyldeblomst/limemousse også kan laves en eller to dage før den skal spises?

hehe i såfald et langt et af slagsen

Uhmmm det lyder lækkert.. Du skriver bare hvis der er nogle spørgsmål, jeg håber, at det bliver super godt... Glæder mig til at høre mere..

Hvis du laver kagen i en form så er der rigtig meget. Det er måske bedst at lave det af to omgange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Miss T

Du kan sagtens lave hyldeblomsten i god tid og så på køl eller frys.

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Laila T skriver:

figurer og blomster og andet stort pynt som man ikke spiser fordi det er alt for meget sukker på engang og så fantastisk smager fondant heller ikke  kan du sagtens lave lang tid før... jeg tager selv de rester farvet fondant og putter i en frysepose og lukker godt og putter på frost.. tager det så op når jeg skal bruge det

hvis det er for hårdt, får det lige en tur i microovnen

Super godt råd, så behøver jeg ikke smide selv de mindste rester ud. Tak for det Og nej, man kan godt få nok at fondant, det er noget sødt stads!

Har lige forsøgt mig med en bamse i brun, den blev okay. Ikke så pæne som de andres men den ligner da

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

hehe i såfald et langt et af slagsen

Uhmmm det lyder lækkert.. Du skriver bare hvis der er nogle spørgsmål, jeg håber, at det bliver super godt... Glæder mig til at høre mere..

Hvis du laver kagen i en form så er der rigtig meget. Det er måske bedst at lave det af to omgange

Så kan jeg godt forsøge at lave både bunde og hyldeblomstmousse i morgen? Jeg regner med at lave en firkantet og en rund, det skulle gerne blive til tre kager når jeg ikke laver muffins. Har du en ide til fyld i den sidste kage? Bare en lille nem en. Laver en med hindbærmousse og tobleronecreme, en med hyldeblomst/limemousse og daimcreme og så mangler jeg en god ide til den sidste som ikke er for svær.

Jeg har lige lavet min første bamse og sko. Bamsen blev okay men skoen er lidt som en nybegynders, hehe

Tusind tak, det er så fedt du gider hjælpe!! Skal nok sende billeder af processen og resultatet

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Angelspot skriver:

Så kan jeg godt forsøge at lave både bunde og hyldeblomstmousse i morgen? Jeg regner med at lave en firkantet og en rund, det skulle gerne blive til tre kager når jeg ikke laver muffins. Har du en ide til fyld i den sidste kage? Bare en lille nem en. Laver en med hindbærmousse og tobleronecreme, en med hyldeblomst/limemousse og daimcreme og så mangler jeg en god ide til den sidste som ikke er for svær.

Jeg har lige lavet min første bamse og sko. Bamsen blev okay men skoen er lidt som en nybegynders, hehe

Tusind tak, det er så fedt du gider hjælpe!! Skal nok sende billeder af processen og resultatet

Nej nej, må lige rette mig selv

Den med hyldeblomst er jo kun med det. Det er den sidste kage jeg gerne vil lave med daimcreme, men hvad kan jeg bruge mere end det?

Anmeld

2. juni 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Det var så lidt er meget "amatør" selv, men det har fungeret for mig..

Du kan sagtens lave det i morgen.

Sidste kage hmmm, det smager altså fantastisk med både hyldeblomst og daim sammen.

Hvis ikke det skal være hyldeblomst, så kan du lave en mousse af blåbær/brombær (er selv helt vildt blåbær og brombær). Evt. I opskriften til hindbærmousse kan du jo bare udskifte bærrerne, for stadig at gøre det "let"..

Hvornår skal du have dem færdige?

Anmeld

2. juni 2011

Miss T

Miss T skriver:

Sidste kage hmmm, det smager altså fantastisk med både hyldeblomst og daim sammen.

Hvis ikke det skal være hyldeblomst, så kan du lave en mousse af blåbær/brombær (er selv helt vildt blåbær og brombær). Evt. I opskriften til hindbærmousse kan du jo bare udskifte bærrerne, for stadig at gøre det "let"..

Lyder flot med sko og bamse, glæder mig til at se det. Du kan se den sidste kage jeg lavede under mine debatter, jeg forsøgte mig for første gang at lave nogle dyr til 1 års fødselsdag.. Den blev ok synes jeg.

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Jeg skal have dem færdige lørdag, da vi holder barnedåb på søndag. Og jeg har rigeligt at se til lørdag så alt det jeg kan lave i morgen på kagen, det er jeg nødt til!

Lyder lækkert med blåbær, jeg vil lige et smut i Føtex i morgen og se hvad de ellers har af bær. Så er mulighederne jo mange når man bare har en standart opskrift til mousse

Har set din kage, hvor var det ærgeligt den væltede, men hold op et stykke arbejde du har lagt i den Synes det er så vildt, for der skal jo laves masser af forskellige farvet fondant og icing og samtidig skal kagen også klappes sammen! Det tager jo dage, er så imponeret

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Angelspot skriver:

Jeg skal have dem færdige lørdag, da vi holder barnedåb på søndag. Og jeg har rigeligt at se til lørdag så alt det jeg kan lave i morgen på kagen, det er jeg nødt til!

Lyder lækkert med blåbær, jeg vil lige et smut i Føtex i morgen og se hvad de ellers har af bær. Så er mulighederne jo mange når man bare har en standart opskrift til mousse

Har set din kage, hvor var det ærgeligt den væltede, men hold op et stykke arbejde du har lagt i den Synes det er så vildt, for der skal jo laves masser af forskellige farvet fondant og icing og samtidig skal kagen også klappes sammen! Det tager jo dage, er så imponeret

Forresten: kan jeg godt lave det fyld der skal spises i dag hvis jeg opbevarer det i køleskabet i en lufttæt boks? Skal lave togvogne og et lokomotiv, men ikke så tykt. Kan det godt cuttes ud og så gemmes, lige til at lægge på på lørdag?

Anmeld

2. juni 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Jaa man kan da lige så godt genbruge

Ja det var nu lidt ærgeligt med den kage, men den smagte godt og det var jo hovedsagen, det havde været trist hvis den væltede og så hellere ikke smagte godt haha.. Men dyrerne var hyggelige at lave. Det tog mig laaang tid. Så ja, lav alt det du kan i forvejen, selvom man alligevel ender med at bruge meget tid på pynt osv.

Men trøst dig med, at du ikke skal have lave flere lags kager  Det gør det lidt nemmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.