Kan jeg godt servere dette til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.859 visninger
39 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Angelspot

Jeg skal lave kage til barnedåben på søndag. Kan jeg godt lave dette?

Chokoladekage med appelsinmousse imellem, smurt op med chokoladesmørcreme, overtrukket med fondant og pyntet med lidt fondant figurer fra den hollandske butik.

Lagkage med hindbærmousse og toblerone (eller daim) creme, smurt op med chokoladesmørcreme (synes den smager bedre end alm) og overtrukket med fondant og pyntet af mig selv.

Magiske muffins fra Dr. Oetker med chokolade stykker overtrukket med fondant på nogle og evt med vaniliemousse ovenpå de andre.

Hvad tænker i om det?

Jeg lavede muffins den anden dag med fondant overtræk. I dag var det blødt, det har stået i lukket boks i køleskabet siden søndag. Hvordan undgår jeg at det bliver blødt? Jeg skal gerne lave muffins lørdag og vil jo ikke have de er bløde søndag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Miss T

Det kan du vel sagtens, har ikke lige nogen fornemmelse for muffins med fondant, har du billeder fra da du lavede dem?

Chokoladekage med appelsin lyder meget sødt i mine ører, men det er jo heldigvis en smagssag  Jeg ville nok foretrække, chokoladekage og hyldeblomstlimemousse smager super, og behøver ikke være så sødt, hvis man kommer masse af lime i  Men udover det lyder det til, at du får mega travlt med alt det du skal lave.

Anmeld

31. maj 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Det kan du vel sagtens, har ikke lige nogen fornemmelse for muffins med fondant, har du billeder fra da du lavede dem?

Chokoladekage med appelsin lyder meget sødt i mine ører, men det er jo heldigvis en smagssag  Jeg ville nok foretrække, chokoladekage og hyldeblomstlimemousse smager super, og behøver ikke være så sødt, hvis man kommer masse af lime i  Men udover det lyder det til, at du får mega travlt med alt det du skal lave.

Det har du faktisk ret i, kan jeg godt se nu du nævner det. Så kunne limedelen være en god kontrast til chokoladekagen. Det kan nemlig sagtens være for sødt.

Ja jeg vedlægger lige et billede af de kager med fondant.

Jeg kan godt se hvad du mener med at jeg får nok at se til. Har også lige hørt om ikke min storebror kan lave kransekage og så slipper jeg for at lave muffins. Vil gerne lave kagerne, det har jeg glædet mig til Men så kan jeg springe muffins over

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2011

Miss T

Nu er jeg også bare tosset med hyldeblomst og lime.. nam nam laver det i næsten alle de kager jeg får fingrene i  

Den sidste kage jeg lavede var bananchokoladekagebunde med hyldeblomst/lime (surprise), daim og hindbærmousse, den smagte fantastisk.

Bliver det ikke sødt/kvalm med fondant på muffins? Jeg spiser faktisk aldrig selv fondanten på lagkagen, synes det er for sukkeragtig, men flot ser det ud.. Men det er icing jo selfølgelig også uha det er svært det kagebageri

Lyder som en god plan at uddelegere det "kedelige" kagedekorationerne er jo altid dem der woooow er folk .. Glæder mig til at se billeder.

Anmeld

31. maj 2011

Miss T

Evt. indfarv noget icing til muffins og kom limesaft i icingen mens den kører..

Anmeld

31. maj 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Nu er jeg også bare tosset med hyldeblomst og lime.. nam nam laver det i næsten alle de kager jeg får fingrene i  

Den sidste kage jeg lavede var bananchokoladekagebunde med hyldeblomst/lime (surprise), daim og hindbærmousse, den smagte fantastisk.

Bliver det ikke sødt/kvalm med fondant på muffins? Jeg spiser faktisk aldrig selv fondanten på lagkagen, synes det er for sukkeragtig, men flot ser det ud.. Men det er icing jo selfølgelig også uha det er svært det kagebageri

Lyder som en god plan at uddelegere det "kedelige" kagedekorationerne er jo altid dem der woooow er folk .. Glæder mig til at se billeder.

Det lyder som en lækker blanding, den kage du lavede sidst! Jeg tror altså jeg vil prøve det med hyldeblomst og lime, er det bare saften du presser ud og blander med hyldeblomsten?

Jo det var nogle ret søde muffins, jeg havde nemlig også puttet chokolade stykker i dem, puha, men de er da blevet spist af mødregruppens piger, hurra for kvinder på barsel

Har du en opskrift på de lagkagebunde du nævnte? Har ikke prøvet at lave sådan noget endnu, men måske jeg skulle overveje at komme i gang netop nu. Hvor længe kan sådan nogle holde sig?

God ide med det icing, så kan det få en anden smag.

En lille bommert: har lige fået farve hjem fra Holland, glædede mig så meget til at komme i gang. Og opdager så nu her til aften at det er farve til icing jeg har købt Det er bare super ærgeligt, for med helligdag, så kan jeg ikke nå at få det hjem så jeg kan bruge det søndag. Typisk mig at lave sådan noget. Så må jeg betale en formue i Panduro for noget, for lidt blå skal kagerne altså have på.

Anmeld

1. juni 2011

Laila T

icing colors kan også farve fondant  ja selv flødeskum

Anmeld

1. juni 2011

Angelspot

Laila T skriver:

icing colors kan også farve fondant  ja selv flødeskum

Jeg snakkede bare med min søster om det, for hun har gjort det samme (vi er begge nye i det her, hehe ) og da hun kom det i fondanten blev det rigtig klistret og var ikke til at arbejde med. Og jo mere flormelis hun kom i jo hårdere blev klumpen, men det var stadig klistret. Har du et godt råd til det?

Anmeld

1. juni 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Det lyder som en lækker blanding, den kage du lavede sidst! Jeg tror altså jeg vil prøve det med hyldeblomst og lime, er det bare saften du presser ud og blander med hyldeblomsten?

Jo det var nogle ret søde muffins, jeg havde nemlig også puttet chokolade stykker i dem, puha, men de er da blevet spist af mødregruppens piger, hurra for kvinder på barsel

Har du en opskrift på de lagkagebunde du nævnte? Har ikke prøvet at lave sådan noget endnu, men måske jeg skulle overveje at komme i gang netop nu. Hvor længe kan sådan nogle holde sig?

God ide med det icing, så kan det få en anden smag.

En lille bommert: har lige fået farve hjem fra Holland, glædede mig så meget til at komme i gang. Og opdager så nu her til aften at det er farve til icing jeg har købt Det er bare super ærgeligt, for med helligdag, så kan jeg ikke nå at få det hjem så jeg kan bruge det søndag. Typisk mig at lave sådan noget. Så må jeg betale en formue i Panduro for noget, for lidt blå skal kagerne altså have på.

Når jeg kommer hjem i aften, sender jeg dig lige en opskrift på chokoladebanankagen, det er helt min egen.

Pss ja du kan godt bruge farven til fondant bare ikke kom så meget i så det bliver for vådt.

Hyldeblomst/limemoussen er hyldeblomstmousse fra arla, hvor jeg så tilsætter noget limesaft, virkelig lækkert mums

Anmeld

1. juni 2011

Miss T

Miss T skriver:

Når jeg kommer hjem i aften, sender jeg dig lige en opskrift på chokoladebanankagen, det er helt min egen.

Pss ja du kan godt bruge farven til fondant bare ikke kom så meget i så det bliver for vådt.

Hyldeblomst/limemoussen er hyldeblomstmousse fra arla, hvor jeg så tilsætter noget limesaft, virkelig lækkert mums

Icing er

300 gram flormelis

1 past. æggehvide

Det lader du bare kører rundt i en køkkenmaskine til det bliver lidt stift, det kan bruges i forskellige genre, så det behøver ikke være helt flydende eller helt stift, det kan du se.. Og så kommer man det i en tyl og sprøjter ud på kage eller muffins - super nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.