Kan jeg godt servere dette til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Laila T

Angelspot skriver:

Jeg snakkede bare med min søster om det, for hun har gjort det samme (vi er begge nye i det her, hehe ) og da hun kom det i fondanten blev det rigtig klistret og var ikke til at arbejde med. Og jo mere flormelis hun kom i jo hårdere blev klumpen, men det var stadig klistret. Har du et godt råd til det?

jeg bruger Wilton Icing colors.. og der skal ikke ret meget til før end det farver for vildt.

jeg bruger en tandstik til at tage farven op med og ælter det ind i fondanten

Hilsen Laila

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Når jeg kommer hjem i aften, sender jeg dig lige en opskrift på chokoladebanankagen, det er helt min egen.

Pss ja du kan godt bruge farven til fondant bare ikke kom så meget i så det bliver for vådt.

Hyldeblomst/limemoussen er hyldeblomstmousse fra arla, hvor jeg så tilsætter noget limesaft, virkelig lækkert mums

Tak for opskriften til icing, det lyder jo enkelt, det kan jeg lide

Glæder mig til at høre hvad opskriften er til din chokoladebanankage, hvis jeg må så tror jeg faktisk godt jeg vil prøve den. Har lavet hindbærmousse før og daimcreme er ingen sag. Jeg skal bruge det søndag, kan jeg godt lave dem fredag?

Har lige fundet en opskrift på arlas side på hyldeblomst/lime mousse, det må jeg da prøve

Anmeld

1. juni 2011

Angelspot

Laila T skriver:

jeg bruger Wilton Icing colors.. og der skal ikke ret meget til før end det farver for vildt.

jeg bruger en tandstik til at tage farven op med og ælter det ind i fondanten

Hilsen Laila

Jamen det er også det jeg har fået hjem fra Holland!! Trode ikke det kunne bruges i fondant, men hvor er det skønt hvis det kan lade sig gøre alligevel Det må jeg lige afprøve i morgen, jeg skal øve mig inden finalen og hvis det går helt galt kan jeg jo redde det når butikkerne har åbent fredag ved at købe noget andet farve Men hvis du siger det der icing colours godt kan bruges i fondant, så er der jo ingen grund til at købe nyt Tak for råd

Anmeld

1. juni 2011

Laila T

det er det jeg bruger og det er også det vi får vist de gange jeg har været på kursus

held og lykke og du spørger bare igen hvis det er jeg kan hjælpe

Anmeld

1. juni 2011

Carina:-)

Det lyder rigtigt lækkert

Anmeld

1. juni 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Tak for opskriften til icing, det lyder jo enkelt, det kan jeg lide

Glæder mig til at høre hvad opskriften er til din chokoladebanankage, hvis jeg må så tror jeg faktisk godt jeg vil prøve den. Har lavet hindbærmousse før og daimcreme er ingen sag. Jeg skal bruge det søndag, kan jeg godt lave dem fredag?

Har lige fundet en opskrift på arlas side på hyldeblomst/lime mousse, det må jeg da prøve

Ja, det er helt vildt nemt, Icing.

Her er opskriften på banankagen, jeg har bare lavet den til min egen. Selvfølgelig skal du prøve den. Jeg lavede en dobbelt portion og skar den så ud i 3 rimelig tykke bunde, det gav en rigtig god smag. Og jeg lavede det også et par dage i forvejen, så ingen problem i dag.

http://mariafaarvang.dk/2007/09/10/banankage-med-snask/

Jeg bruger ikke hasselnødder, som der står og jeg kommer ca. 100 gram mørk chokolade i, samt 4-5 bananer per portion evt. 300 gram ved dobbelt portion, det giver den bare en rigtig god smag.

Dobbelt portion skal have ca. 90 min. i ovnen.

Glæder mig til at se resultatet.

Anmeld

1. juni 2011

Angelspot

Laila T skriver:

det er det jeg bruger og det er også det vi får vist de gange jeg har været på kursus

held og lykke og du spørger bare igen hvis det er jeg kan hjælpe

Pyha, jamen så er der ingen is på koen... eller omvendt! Det skal jeg lige lege lidt med i morgen så jeg har styr på det lørdag. Men jeg kan vel godt lave figurer og sådan noget flere dage før, ik? Altså af det der ikke kan spises? Og ved du hvor længe en fondant med farve i kan holde sig?

Anmeld

1. juni 2011

Angelspot

Carina:-) skriver:

Det lyder rigtigt lækkert

Mange tak Men jeg har vist fået den plan spoleret godt og grundigt nu, så det er begrænset hvor meget der er tilbage af den Har fået nogle gode fif og opskrifter, så det må jeg vist hellere prøve

Anmeld

1. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Ja, det er helt vildt nemt, Icing.

Her er opskriften på banankagen, jeg har bare lavet den til min egen. Selvfølgelig skal du prøve den. Jeg lavede en dobbelt portion og skar den så ud i 3 rimelig tykke bunde, det gav en rigtig god smag. Og jeg lavede det også et par dage i forvejen, så ingen problem i dag.

http://mariafaarvang.dk/2007/09/10/banankage-med-snask/

Jeg bruger ikke hasselnødder, som der står og jeg kommer ca. 100 gram mørk chokolade i, samt 4-5 bananer per portion evt. 300 gram ved dobbelt portion, det giver den bare en rigtig god smag.

Dobbelt portion skal have ca. 90 min. i ovnen.

Glæder mig til at se resultatet.

Så har jeg i dag fået handlet ind til din bananchokoladebundeopskrift (er det mon et ord... ) og stoler blindt på at den kan gå, så jeg ikke behøver lave en prøve. Og så har jeg købt lime og hyldeblomstsaft og så vil jeg lave en med hyldeblomst/limemousse og daimcreme og en med hindbærmousse og tobleronecreme. Så er der lidt forskellig smag

Glæder mig da helt vildt til at komme i gang! Jeg går ud fra at hyldeblomst/limemousse også kan laves en eller to dage før den skal spises?

Anmeld

2. juni 2011

Laila T

figurer og blomster og andet stort pynt som man ikke spiser fordi det er alt for meget sukker på engang og så fantastisk smager fondant heller ikke  kan du sagtens lave lang tid før... jeg tager selv de rester farvet fondant og putter i en frysepose og lukker godt og putter på frost.. tager det så op når jeg skal bruge det

hvis det er for hårdt, får det lige en tur i microovnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.