JuliaNielsen skriver:
Sønnen kender på den måde ikke til jeg har sat det krav,. Det er ikke noget vi har snakket om eller jeg har omtalt når han har været der,.!
Jeg ser bare ingen grund til hun ringer hver og hver anden dag for at snakke med (far), hvis det derimod er om noget seriøst, fx, omhandlende (sønnen) hans trivsel skolegang ferier osv ser jeg intet problem, men når hun ringer for at sige hun kommer og henter dem,. hun savner ham,. at hendes kat lige har født,. at hun kommer og klipper nosserne af ham hvis han ikke forlader mig,. Bliver jeg ked af det, og det er da meget muligt som en anden har skrevet at det måske er fordi jeg er usikker på mig selv, i dont know,. Men havde jeg en x eller barn med x ville jeg ikke ringe i tide og utide hvis jeg vidste han var sammen med en anden og fortælle hvor meget jeg savnede ham,.
Men nu bedte jeg jo om jeres mening,. !
Det er da fuldstændig ligemeget om sønnen kender til kravet eller ej, det er dig der går over stregen.
De har et barn sammen, og hvad end du kan lide det eller ej, så betyder det altså at de deler noget som du aldrig nogensinde bliver en del af. Det er ganske enkelt en del af pakken når man indleder et forhold med en mand der har et barn i forvejen.
Hvis det ikke generer din mand at hun ringer så ofte, så er det ikke et problem. Og hvis det generer ham så er det hans opgave at sige det til moren. Så enkelt er det faktisk.
Når det gælder hans forhold til barnets mor, hans kommunikation med hende og deres samarbejde om barnet, så har du ikke noget at skulle have sagt. Og det er voldsomt over stregen hvis du blander dig i det, fordi det som sagt bunder i en fortid som du ikke er en del af og som du derfor ikke kan tillade dig at udtale dig om eller dømme på nogen måde.
Jeg er slet ikke i tvivl om at det er super svært at være den nye kæreste i sådan et forhold, og jeg tror at det er helt naturligt at have nogle usikkerheder omkring hele situationen. Men det er usikkerheder som du er nødt til at lære at håndtere, for hverken barnet eller dets mor forsvinder nogen steder hen, og den eneste du skader ved at blande dig er dig selv.