Er Det bare mig der er syg i ruen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
46 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

JuliaNielsen

Heej babes

Jeg selv er 19 og min kæreste 39 -- Puha ja sikke en aldersforskel men han er sku manden i mit liv..! Soo what the hell <3 Vi har været sammen i 4½ år nu og vi venter os en lille en til juli  Jeg VED 100% sikkerhed i at han elsker mig og vil være sammen med mig resten af livet, (som selvfølgelig er gengældt ;-)

Men, Jeg spørger tit ind til hans ''gamle'' kærester og om hvordan de var både af personlighed og i sengen..! entelig ikke fordi jeg syntes det er spændende LANGT FRA,.! Aner sådan set ikke hvad det er for noget sygt noget,. Tror måske det er for at overgå det/dem  ja WIERD..!

Men jeg sad så for noget tid siden inde på komogvind.dk og spillede, og ville så logge ind på mandens profil fordi jeg var kommet til at sende ham alle mine poletter..! Nå men får så tilsendt kodeord til hans mail og logger så ind uden at tænke mere over noget,. Kommer så ind på en profil han har haft for ca 5 år siden,. Og jeg kan jo så ikke dy mig for at sidde og rode, for jeg er sku skide nysgerrig.. Men opdager så en masse gamle opslag-beskeder-post fra en gammel kæreste fra sjælland som han har fortalt lidt om, læser ''selvfølgelig'' og er helt væk i tekst i noget tid, pluddselig bliver jeg helt ør i hovedet og mit hjerte galoperer afsted, BARN ?? hun glædte sig til at føde hans barn, og omtalte hvor dejlig lykkelig hun var og hvor meget det glædede hende ?? Og crap..! Skulle aldrig havde læst det, for det gav et smel i mig, for det havde han da aldrig snakket noget om, og mine tanker kom jo hurtigt til at gå i om han havde et barn jeg ikke kendte til, og jeg var jo gravid så følte det ikke skide fedt..! Han fortalte så at hun fik abort fordi han gik fra hende,.! Eller de blev enige om at stoppe til sidst. Pyyyh,. Jeg har tit tænkt over det siden da,. Men ikke lagt mere i det. Opdager så ca 4 mdr efter hun har været inde på hans nye profil og derefter på min profil og snuse..! Hold kæft hvor blev jeg sur, og irreteret, jeg syntes sku ikke hun har noget og bestille på min profil, DEN GED..! Aj jammen er det mig der er noget galt med,. Bliver så trist over hans xxx og går helt i bagsving når jeg tænker på dem, Puha nogle billeder jeg somme tider får i hovedet..! Men jeg syntes sku bare det ser forkert ud hun er inde og (tjække) mig ud..!

Han har så en søn med en han har kendt for en 15-16 år siden, hun opsøgte ham i starten af vores forhold en dag jeg ikke var hos ham, dette er blevet fortalt,. Derudover har hun haft skrevet til ham for godt 2 år siden at min kæreste og hans søn skulle pakke deres ting for nu kom hun og hentede dem og fulgte han ikke med ville hun fortælle mig ALT det hele var skrevet ned på papir til mig,. Har sener fået bekraftet af svigermor+hans søskende at hun fejler noget i hovedet, og jeg bestemt ikke måtte ligge noget i det..! Jeg valgte at lade være, siden har jeg forlangt at deres komunikation gik gennem sønnen, ! (FOR MEGET???) Men det har jeg altså, hun bliver ved med at prøve at opsnuse hans numre og hold kæft hvor bliver jeg sur når sønnen kommer og siger min kæreste skal ringe til hende og at han så gør det,.!

Er jeg totalt syg i ruen mht, sådanne ? Puha kan det overhovede kaldes jalousi..? ak må vide jeres syn på det, for holder sku ikke ud når der bliver snakket om hende..! og det gør sønnen tit..!

Undskyld det lange opslag..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Thalia

det her er ment på den aller venligste måde, men JA, du er gået over grænsen.

Jeg kan sagtens forstå at det er rigtig svært for dig at kapere ex-kærester og bøvl med sønnens mor osv, men du skal ganske enkelt lære at blande dig fuldstændigt udenom, for det er ikke noget der involverer dig.

Du kan være 100% sikker på at lige meget hvor meget du snakker med din kæreste om de ting der er foregået tidligere i hans liv, så vil du aldrig nogensinde sidde med den fulde historie og du vil aldrig forstå det fuldt ud for du var ikke en del af det. Derfor har du ingen ret til at dømme hverken din kæreste eller hans ex'er eller blande dig i hvordan tingene skal gøres.

At du stiller krav om at kommunikationen skal gå igennem deres søn er for mig at se helt hen i vejret og ustryligt synd for den stakkels dreng som bliver fanget i midten af det hele.

Din opgave er at være en fantastisk kæreste og støtte for din mand der hvor han er nu. I er ved at starte en familie sammen, og det er jo i sig selv super fantastisk. Så koncentrer dig om det, og lad være med at rode rundt i ting som du i bund og grund ikke ved noget om.

Anmeld

29. maj 2011

lillekylling

du lyder ligeså syg i ruen som mig, hvad eks kærester angår

thank god at der flere end mig <33

Anmeld

29. maj 2011

Ben&Jerry

har selv prøvet at "komme til"  at opsnuse bedrifter fra kærestens tidligere liv, og husker selv hvordan det gippede i mig, og man bliver sur og skuffet, men man skal slå koldt vand i blodet og accepterer, at der har været et liv før man fandt sammen.. i dit tilfæde har den eneste ene et barn fra tidligere forhold, et faktum man ganske enkelt SKAL forholde sig til. Jeg syntes det er vigtigt som forældre, at man kan kommunikere trods skilsmisse og her mener jeg kommunikation mellem forældrene og ikke gennem barnet. Syntes det er forkert af dig at forlange at al kontakt skal ske gennem deres søn. Der burde de respektive forældre kunne finde ud af aftaler mm. og det er ikke et område hvorpå jeg ville mene du skal sætte grænsen. Kan forstå, at det ikke er fedt hvis hun stalker dig af nysgerrighed, men når det kommer til deres barn kan du ikke forlange hun ingen kontakt skal tage til din kæreste når det gælder deres søn. måske burde du vende situationen og selvom det er det sidste du ønsker så forestil dig at din kæreste og du gik fra hinanden og tænk over hvilken kommunikation du selv ville ønske -skulle det være gennem dit eget barn.. selvom man er gået fra hinanden bør det stadigvæk være ukompliceret for barnet og du skaber nogle dårlige rammer ved at forhindre dem i at tale.. just my opinion.. god aften 

Anmeld

29. maj 2011

MichellaMalou

jeg er selv lige sådan med eks kærester i mit hovede hedder det jo når de er eks så snakker man ikke sammen mere. fordi jeg ikke kan det med at min nye snakker med deres eks da de er fortid kan jeg ikke se hvad de skal snakke om,, 

men så det med har de har barn er jo noget andet der skal de jo helst kunne snakke sammen for barnets skyld er min mening, og i det jeg har min holdning til det har jeg jo så valgt ikke og have noget forhold med en der har barn i forvejen,, 

Anmeld

29. maj 2011

LC

Tror ikke du er værre end så mange andre...

Jeg spørger også til min mands tidligere forlovede, mest fordi de stadig er rigtig gode venner, og min mand gerne vil ses med hende ind imellem... Hvilket for mig i starten var underligt, men nu er det bar sådan... og er sikker på at der er en grund til at de aldrig blev mere end forlovet, og min mand valgte trods alt at gifte sig med mig, så er sikker på han elsker mig langt højere... Men jalousi er en dårlig ting...

Tror bare du skal være glad for din kæreste og fordi i venter barn samme, det er jo fantastisk. og lad vær at bekymre dig om hans fortid, du kan alligevel ikke ændre den. Nu ved jeg ikke hvor gamel hans søn er men, hvis det er 15-16 år siden de var sammen, formoder jeg ikke han er et lille barn mere, så derfor synes jeg det er fint komminikation foregår igennem ham.. evt bare give ham et brev til eks.kæresten, som han kan aflevere, om ting som i ikke lige er passende for din kærestes søn at blande sig i. Så hvis det fungere synes jeg det er en fin ordning.

Anmeld

29. maj 2011

Frøken J.

Altså har du egentlig overvejet, om hun var inde på din og hans profil, fordi du havde været inde og snuse hendes efter at have læst de beskeder? Det synes jeg nu ikke der er noget underligt i. Og kan slet ikke se, at det skal være så stort et problem, at hun lige kigger forbi. Jeg synes du stiller meget høje krav. Jeg forstår godt dine tanker, men ikke dine handlinger. Du må acceptere, at din kæreste har en fortid med x-kærester, som du må leve med. Du har vel selv x-kærester?

De er en del af baggagen, som man må acceptere. Når min kæreste er til fest med hans gamle venneflok er hans x der som regel også, som han var sammen med i flere år. Men jeg er kommet i et forhold, hvor jeg aldrig er et sekund i tvivl om, at det er mig min kæreste elsker, det er mig han vil have, og der går ikke en dag, ikke et sekund hvor han ikke bekræfter mig i hvor meget jeg og vores familie betyder for ham. Derfor er det okay med mig, for jeg ved, at jeg kan stole på ham. I mine tidligere forhold har jeg nok haft det som dig, men det har været fordi, at jeg inderst inde ikke helt stolede på fyrene. Det gør jeg nu.

Så jeg tror du er nødt til at stole på, at din kæreste vil have dig, og at de andre er en uløselig del af hans baggage, og ikke stille urimelige krav  

Anmeld

29. maj 2011

Thalia

Secrets skriver:

Altså har du egentlig overvejet, om hun var inde på din og hans profil, fordi du havde været inde og snuse hendes efter at have læst de beskeder? Det synes jeg nu ikke der er noget underligt i. Og kan slet ikke se, at det skal være så stort et problem, at hun lige kigger forbi. Jeg synes du stiller meget høje krav. Jeg forstår godt dine tanker, men ikke dine handlinger. Du må acceptere, at din kæreste har en fortid med x-kærester, som du må leve med. Du har vel selv x-kærester?

De er en del af baggagen, som man må acceptere. Når min kæreste er til fest med hans gamle venneflok er hans x der som regel også, som han var sammen med i flere år. Men jeg er kommet i et forhold, hvor jeg aldrig er et sekund i tvivl om, at det er mig min kæreste elsker, det er mig han vil have, og der går ikke en dag, ikke et sekund hvor han ikke bekræfter mig i hvor meget jeg og vores familie betyder for ham. Derfor er det okay med mig, for jeg ved, at jeg kan stole på ham. I mine tidligere forhold har jeg nok haft det som dig, men det har været fordi, at jeg inderst inde ikke helt stolede på fyrene. Det gør jeg nu.

Så jeg tror du er nødt til at stole på, at din kæreste vil have dig, og at de andre er en uløselig del af hans baggage, og ikke stille urimelige krav  

Lige præcis

Det er helt ok at tænke den slags, men man skal altså lade det blive ved tanken.

Du skal ikke snuse rundt, ikke blande dig i hvordan kommunikationen med sønnens mor fungerer, og du skal ikke blande dig i samtaler om hvorvidt hun fejler noget psykisk eller ej osv. - Hun er en del af hans fortid som du ikke har direkte insigt i, og derfor skal du blande dig helt udenom og fokuserer på det der er jeres Nu og jeres fremtid

Anmeld

29. maj 2011

eElak

Sorry - det her er måske lidt rent ud af posen.. 

Jeg håber virkelig (eller er glad for) at min X ikke har fundet en kæreste som dig (pga handlingerne)... Du er helt sikkert en super kæreste, men synes klart at du svigter hans tillid hvis at tjekke op på ham på den måde.. 

det virker som om at du er usikker på dig selv / jeres forhold - og derfor har brug for at have kontrollen over det hele.. Hvilket også er forståeligt - især pga jeres aldersforskel.. 

at hans X kigger på din profil - hvad er problemet? Du havde også set på hendes ikk? Desuden - hun er måske bare nysgerrig - det ville jeg da også være.. Jeg ville bare ikke være jaloux ;-)

kommunikationen via sønnen.. den er altså alt for langt ude for mig... selvom hans mor er bims i låget, så er det de voksne/forældrene som skal kommunikere,og ikke barnet som skal lege budbringer... heller ikke selvom han er nået teenageårene (hvilket jeg læser det til)..... der må du virkelig mande dig op og æde den kamel - andet kan du ikke være bekendt. 

Håber i finder ud af det og du finder mere hvile i jeres forhold, når nu i trods alt får en lille... :-)

Anmeld

29. maj 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Lige præcis

Det er helt ok at tænke den slags, men man skal altså lade det blive ved tanken.

Du skal ikke snuse rundt, ikke blande dig i hvordan kommunikationen med sønnens mor fungerer, og du skal ikke blande dig i samtaler om hvorvidt hun fejler noget psykisk eller ej osv. - Hun er en del af hans fortid som du ikke har direkte insigt i, og derfor skal du blande dig helt udenom og fokuserer på det der er jeres Nu og jeres fremtid

Præcis Og jeg forstår skam godt trådstarter, for jeg har selv været der (-ish), men det var simpelthen et spørgsmål om, at det var nogle fyre, som jeg rent intuitivt kunne mærke ikke var 100% pålidelige. Og det endte jeg som regel også med at mærke i sidste ende, når de røvrendte mig. For mig handler det om at finde frem til ro og tillid i et forhold. 

Jeg troede faktisk det var meningen man skulle være angst og bekymret når man var forelsket, fordi jeg altid rendte ind i de forkerte typer. Nu har jeg lært, at det BESTEMT ikke er sådan det skal være, og hold op hvor jeg glæder mig til at leve resten af mit liv med min drømmemand. Jeg håber du kan finde frem til samme ro, trådstarter, for det andet er simpelthen for hårdt at leve i. Jeg ved i hvert fald, at det tærede på mig noget så gevaldigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.