kan du tilgive utroskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Barbamama

sarahb skriver:

Vi har det HELT på samme måde.

Ja jeg kan slet ikke forenige mig med det! Jeg var også helt enig i det du skrev. He he... Og vi snakkede om det meget hurtigt i vores forhold og Casper har det på nøjagtig samme måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Holbæktrunten

Eva. skriver:

Ja, det kunne jeg...jeg er meget realistisk og tror ikke på at man går gennem livet med en person uden der vil komme en del udfordringer, kriser og sorg...så ja, det kunne jeg, hvis kærligheden er stærk kan den overleve alt.

Meget enig Eva...

Det er bestemt ikke en teori jeg har lyst at afprøve med min kære mand, men tror godt jeg kunne tilgive... 

Når det så er sagt, er jeg nok også lidt mærkelig. Er ikke jaloux på hans X han var sammen med i 5 år (og ja, jeg er forkælet at der kun er én serisøs før mig), men er hende evigt taknemmelig for at have været med til at forme den mand JEG forelskede mig i.

Omvendt ser vi ofte MIN X som jeg var sammen med i 6 år... Min mand og Xén har det smadder hyggeligt sammen, og der er absolut ingen jalousi nogen steder... Eller, jo... Måske lidt fra Xéns kæreste, men det har vist hjulpet gevaldigt efter hun har født hans barn, og vi får til august 

Lidt et sidespring, men var nok for at forklare at min/vores holdning er, at man ikke behøver gøre det sværere end det er... Vi aflagde et løfte i kirken (fuck nu den - men i hvert fald til hinanden), og har begge tænkt os at kæmpe med næb og kløer når de dårlige tider kommer - for selvfølgelig gør de det...

Anmeld

30. maj 2011

sarahb

michella80 skriver:

Ja jeg kan slet ikke forenige mig med det! Jeg var også helt enig i det du skrev. He he... Og vi snakkede om det meget hurtigt i vores forhold og Casper har det på nøjagtig samme måde.

Sådan er det også her.
Ingen af os ville kunne tilgive det overhoved.
OG jeg nægter at kæmpe for noget som han har smidt på gulvet ved at opføre sig så latterligt. Så Nej, ud med ham-

Anmeld

30. maj 2011

Barbamama

sarahb skriver:

Sådan er det også her.
Ingen af os ville kunne tilgive det overhoved.
OG jeg nægter at kæmpe for noget som han har smidt på gulvet ved at opføre sig så latterligt. Så Nej, ud med ham-

Ja lige nøjagtig!!!

Anmeld

30. maj 2011

Lisbeth85

Jeg vil ikke kunne tilgive det, hvis det ligefrem er noget, som han har gået og tænkt på med en bestemt pige i længere tid. Et tilfældigt kys på kinden på en i byen kan jeg sgu ikke hidse mig op over... tror jeg

En gang utro, altid utro.... jeg vil aldrig kunne stole på min kæreste igen, hvis han gjorde sådan noget, og derfor vil jeg ikke blive sammen med ham. Hvorfor blive hos en, som man ikke kan stole på?

Anmeld

30. maj 2011

Fam. Madsen

Sof skriver:

Som taget ud af min mund. Det er noget af det eneste jeg aldrig vil kunne tilgive eller glemme og jeg vil ikke gå rundt i et forhold og være konstant utryg, det er mit liv for kort til.

det kan jeg kun give dig ret i...

Anmeld

30. maj 2011

Mor til Ella

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg kom idag til at tale om utroskab. Om hvorvidt vi ville tilgive hinanden, hvis en af os var utro osv.

Jeg er af den holdning, at utroskab skal defineres ud fra det enkelte tilfælde. Altså, der er forskel på om man har kysset eller knaldet og om man kendte pigen/fyren eller ikke. En anden ting er selvfølgelig også hvor meget man har sammen. Hvis en kæreste var mig utro efter et halvt år fx, så røg han sgu ud med det samme, men hvis man har kendt hinanden længe, har hus, børn osv, så skal der mere til. Den sidste vigtige faktor for mig, er hvorvidt min partner angrer eller blot bagateliserer situationen. Endvidere er det afgørende om jeg selv skal finde ud af det eller om han selv kommer hjem og fortæller det!

Opsummering:
Hvis min kæreste kysser med en anden i byen og kommer hjem og fortæller det - er ked af det og jeg kan mærke på ham, at han er oprigtig, så ville jeg tilgive ham og tro på, at han ville komme til mig, hvis der skulle blive en anden gang.

MEN hvis min kæreste gennem længere tid har set en anden pige ELLER har været sammen med en anden en aften, ikke fortalt noget og sandheden så kommer frem gennem andre mennesker, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville tilgive det, for så ville jeg altid være bange for, om han havde lavet andet uden at fortælle mig det og om han lyver om andre ting!

Hvad tænker i tøser? Kan i acceptere utroskab og skal man ikke kunne tilgive? hvor går grænsen?

Svært at sige når man ikke lige står i det.

Som udgangspunkt absolut NEJ.

Og så afligevel vi har været sammen over 7 år og vi er kun mennesker, jeg tror at det for mig ville betyde meget med hvem det var med, hvis det var en eller anden tilfældig lækkerbisken han var faldet i med, ville jeg have nemmere ved det end hvis det nu var med en i den by vi bor i eller en jeg kender.

Har noget familie hvor de bor mellem 2 par på vejen, hvor konen fra det ene par var sammen med manden fra det andet par. Det er simpelthen for meget.

MEN SOM UDGANGSPUNKT NEJ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.