Min kæreste og jeg kom idag til at tale om utroskab. Om hvorvidt vi ville tilgive hinanden, hvis en af os var utro osv.
Jeg er af den holdning, at utroskab skal defineres ud fra det enkelte tilfælde. Altså, der er forskel på om man har kysset eller knaldet og om man kendte pigen/fyren eller ikke. En anden ting er selvfølgelig også hvor meget man har sammen. Hvis en kæreste var mig utro efter et halvt år fx, så røg han sgu ud med det samme, men hvis man har kendt hinanden længe, har hus, børn osv, så skal der mere til. Den sidste vigtige faktor for mig, er hvorvidt min partner angrer eller blot bagateliserer situationen. Endvidere er det afgørende om jeg selv skal finde ud af det eller om han selv kommer hjem og fortæller det!
Opsummering:
Hvis min kæreste kysser med en anden i byen og kommer hjem og fortæller det - er ked af det og jeg kan mærke på ham, at han er oprigtig, så ville jeg tilgive ham og tro på, at han ville komme til mig, hvis der skulle blive en anden gang.
MEN hvis min kæreste gennem længere tid har set en anden pige ELLER har været sammen med en anden en aften, ikke fortalt noget og sandheden så kommer frem gennem andre mennesker, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville tilgive det, for så ville jeg altid være bange for, om han havde lavet andet uden at fortælle mig det og om han lyver om andre ting!
Hvad tænker i tøser? Kan i acceptere utroskab og skal man ikke kunne tilgive? hvor går grænsen?
Anmeld