hvor lang tid må man gå over tiden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Tina&Martin skriver:

Det kommer meget an på hvilket landsdel man bor i.. I esbjerg kommune er det op til 3 uger...
I Århus (da jeg ventede min datter okt. 2010) var det 2 uger..
Andre steder er det kun 1 uger...

Har du ikke aftalt en tid hvor du skal ringe ind og blive sat igang

Der har på intet tidspunkt været på tale at jeg skulle sættes igang. Men kan være de vil snakke om det imorgen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

LC

Fru. Skovrup skriver:

Der har på intet tidspunkt været på tale at jeg skulle sættes igang. Men kan være de vil snakke om det imorgen?

Tror de vil snakke om det, eller så spørg selv, så kan du ihvertfald få afklaring..

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Her anden gang gik jeg 13 dage over tid - jeg havde fået en tid til igangsættelse når jeg var 42+0 men heldigvis gik jeg igang selv (efter hindeløsning ved jordemoder om formiddagen)

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

LC skriver:

Jamen som udgangspunkt så må du gå lige så længe det passer dig... Men de skal tilbyde dig igangsættelse når du er 14 dage over, men når du er blevet sat igang kan der sagtens gå 3-5 dage før du føder, er ingen garanti for at der kommer veer, de første par døgn...

Du har ret til ikke at ville sættes igang, og dermed kan du få lov at gå ind til din baby selv vil ud.

Men de plejer at holde ekstra øje når du er så meget over tid, så du får nok snart besked om muligheder for igangsættelse. Hvis du er heldig kan de jo bare tage vandet, og så går fødslen igang af sig selv..

Jeg har på ingen måde lyst til at gå for meget over tid, Han blev skudt til at veje 4400gram af jordemoder og efterfølgende 3875gram af skanning

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

LC skriver:

Tror de vil snakke om det, eller så spørg selv, så kan du ihvertfald få afklaring..

Tror jeg vil spørge efter det imorgen.

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

Anne85 skriver:

Her anden gang gik jeg 13 dage over tid - jeg havde fået en tid til igangsættelse når jeg var 42+0 men heldigvis gik jeg igang selv (efter hindeløsning ved jordemoder om formiddagen)

Kunne da være rart hvis min krop også gik igang :-)

Anmeld

29. maj 2011

LC

Fru. Skovrup skriver:

Jeg har på ingen måde lyst til at gå for meget over tid, Han blev skudt til at veje 4400gram af jordemoder og efterfølgende 3875gram af skanning

Scanningen passer som regel ret godt... så er der heller ingen grund til for jordemoderens side, at ville vente... Det kunne være den var lille, og ville have godt af et par dage ekstra i maven, men det er din baby bestemt ikke...

Gik selv 10 dag over tid, og der havde jeg heller ikke aftale om igangsættelse, men også bare tid til scanning, så tror det er meget normalt at igangsættelse først planlægge få dage før. Er jo ingen grund til at planlægge en masse hvis du går igang af dig selv.

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

LC skriver:

Scanningen passer som regel ret godt... så er der heller ingen grund til for jordemoderens side, at ville vente... Det kunne være den var lille, og ville have godt af et par dage ekstra i maven, men det er din baby bestemt ikke...

Gik selv 10 dag over tid, og der havde jeg heller ikke aftale om igangsættelse, men også bare tid til scanning, så tror det er meget normalt at igangsættelse først planlægge få dage før. Er jo ingen grund til at planlægge en masse hvis du går igang af dig selv.

Det kan jeg godt se logikken i. Men jeg har det også lidt sådan at når han er så stor, og jeg er altså kun 156cm høj. Så må lille fyren altså godt snart komme ud.

Men jeg vil tage en snak med dem imorgen når vi alligevel er der, da jeg gerne vil være afklaret med det. For synes jeg bekymre mig meget over det, og det er måske heller ikke så smart.

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

Fru. Skovrup skriver:

Hold da op... Jeg fik besked på at ringe ind og få tid til at blive sat igang ved sidste JM besøg 40+0 og skulle ringe ind når jeg var gået 2 uger over tid

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Fru. Skovrup skriver:

Kunne da være rart hvis min krop også gik igang :-)

Dagen før jeg fødte var jeg til noget akupunktur - om det virkede eller ej ved jeg ikke, måske jeg havde født alligevel - men hun pillede ihvertfald ved nogle punkter der skulle sætte fødslen igang Til sidst var jeg så desperat at jeg var villig til at prøve næsten alt

Vil din jordemoder ikke lave ne hindeløsning på dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.