hvor lang tid må man gå over tiden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.706 visninger
33 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Imorgen er jeg 10 dage over termin, hvor langt må jeg gå over?

Jeg er så nervøs for lille manden, har hørt så mange skræk historier om at gå over termin.

Håber nogen vil forklare.

Jeg skal føde på næstved hospital.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Frk.S

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener da at man må gå 2 uger over tid, og så bliver man sat i gang. Har din JM ikke snakket med dig om det?

Anmeld

29. maj 2011

mth1987

Har din jordemoder ikk snakket med dig om i gangsættelse? Jeg har også født på Næstved. Tror måske det er 14 dage over

Anmeld

29. maj 2011

A.

det er 14 dage over tid har du ikke været ved din jdm for nylig man skal tjekkes tit når mn er gået over tid. har i ikke snakket om det

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

Frk.S skriver:

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener da at man må gå 2 uger over tid, og så bliver man sat i gang. Har din JM ikke snakket med dig om det?

Var til jordemoder i torsdags, hun sendte mig straks på ambulatoriet for gravide, til en ekstra skanning, og skal møde op på barselsgangen mandag 8.15 men aner ikke hvad de skal, andet end det der står, ctg skanning og alm 40+3 undersøgelse

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

Fru. Skovrup skriver:

Imorgen er jeg 10 dage over termin, hvor langt må jeg gå over?

Jeg er så nervøs for lille manden, har hørt så mange skræk historier om at gå over termin.

Håber nogen vil forklare.

Jeg skal føde på næstved hospital.

Det kommer meget an på hvilket landsdel man bor i.. I esbjerg kommune er det op til 3 uger...
I Århus (da jeg ventede min datter okt. 2010) var det 2 uger..
Andre steder er det kun 1 uger...

Har du ikke aftalt en tid hvor du skal ringe ind og blive sat igang

Anmeld

29. maj 2011

LISBETH:-)

Jeg fødte 2007 9 dage over tid. Der fik jeg afvide at man max måtte gå 14 dage over, og så ville man blive sat igang. Det var i Nykøbing F. jeg fik den besked

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

A. skriver:

det er 14 dage over tid har du ikke været ved din jdm for nylig man skal tjekkes tit når mn er gået over tid. har i ikke snakket om det

Hun har intet sagt om igang sættes. Var hos hende i torsdags, hvor hun sendte mig videre til ambulatoriet for gravide hvor de skannede lille fyren. Og skal så til alm 41+3 undersøgelse imorgen tidlig

Anmeld

29. maj 2011

LC

Jamen som udgangspunkt så må du gå lige så længe det passer dig... Men de skal tilbyde dig igangsættelse når du er 14 dage over, men når du er blevet sat igang kan der sagtens gå 3-5 dage før du føder, er ingen garanti for at der kommer veer, de første par døgn...

Du har ret til ikke at ville sættes igang, og dermed kan du få lov at gå ind til din baby selv vil ud.

Men de plejer at holde ekstra øje når du er så meget over tid, så du får nok snart besked om muligheder for igangsættelse. Hvis du er heldig kan de jo bare tage vandet, og så går fødslen igang af sig selv..

Anmeld

29. maj 2011

Skovrup

A. skriver:

Var til jordemoder i torsdags, hun nævnte ikke noget om at sættes igang. Men skal til alm 41+3 tjek imorgen tidlig på barselsgangen eller hvad hun kaldte det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.