Jeg er selv datter af forældre med misbrug.. (er det stadig)
Selv den dag i dag - en alder af snart 22 og med barn på vej, knuser det mit hjerte at opleve mine forældre sådan.
Det er ikke en opvækst jeg ønsker for mit barn..
Jeg ville ALDRIG tøve et sekund med at smide min kæreste ud hvis han starter - det ved han.. (Han har selv problemer med misbrug i familien) Slet ikke når baby kommer.
Jeg ved det er svært, for du elsker ham jo.. Men tænkt på din søn.. Er hans opvækst og velvære ikke det vigtigste?
Jeg ville nok stille det op sådan; Behandling eller Forsvind - da det "bare" er en kæreste/mand.
Men jeg har jo også prøvet MEGET på egen krop, hvad det vil sige at vokse op med sådanne forældre - og i bund og grund ønsker de jo slet ikke at være sådan. Det er en sygdom, og ikke Bare noget man kommer over.. Det første skridt er dog at han indser at han har et problem.
Har du sat dig ned og seriøst snakket med ham om det?
Og hvad grunden til det måske er?
Personligt synes jeg at du meget snart skal tage en beslutning om det.. for hans adfærd skader både dig og din søn - også på længere sigt. Og det er dit ansvar at "beskytte" din søn.. selvom det er svært - fordi det jo går ud over dig selv, men mon ikke det hurtigt bliver bedre, for det er jo ikke sådan en "mand" du ønsker, vel?

undskyld hvis det er lidt rodet - sådanne emner rør mig ret dybt og sætter gang i mange tanker

held og lykke med det hele
Anmeld