min mand er misbruger:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

LC

øv hvor ærgelig en situation du er kommet i...

Synes du skal flytte fra ham, og sige at du ikke vil bo sammen med ham før han er gået i behandling... Selvom i bor hver for sig betyder det ikke nødvendigvis at i skal stoppe med at være sammen.

Tror bare det vil være rigtig godt for dig at få en hverdag, hvor du styrer din egen økonomi, og har penge til dagligvare, og så må din mand selv styrer hans økonomi.

Ved hvor sværet det er at forlade en man elsker, men lad det ikke gå ud over dine børn og giv dem en tryk hverdag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Grynt

Anonym skriver:

ja som overskriften siger så er min mand misbruger af hash og alkohol han bruger alle vores penge på hans forbrug, så vi ikke engang har til bleer.. noget så fredeligt som en børnefødselsdag ender for hans vedkommende i druk hver gang.. jeg er så ked af at vores børn skal vokse op med sådan en rollemodel.. jeg kan ikke få ham til at stoppe.. er så meget i syv sind, og synes det har taget sååå meget overhånd.. til alle famlilie fester ende det i druk, og jeg tager hjem med vores børn mens han fester.. igår fik jeg nok, da en børnefødselsdag endte i druk.. jeg tog hjem til min mor og sov med vores søn... han sagde han bare skulle have et par bajer, men endte med at komme hjem kl 7 om morgenen, pumpet på stoffer.. hvad f....... skal jeg snart gøre piger elsker ham jo, men hans misbrug har bare taget overhånd, og han nægter at gå i behandling

Jeg føler virkelig med dig, det skal du ikke tage fejl af! Det gør mig rigtig ked når jeg læser sådan et indlæg. Det gør mig ked når jeg læser om børn der skal vokse op i og under disse vilkår. Det gør mig ked når jeg véd hvilken psykologisk effekt det har på disse børn. Og det gør mig ked når du beskriver, hvordan det er for dig at være i sådan et forhold og så endda stiller spørgsmåls tegn ved HVAD du skal gøre.  Jeg tvivler overhovedet ikke på det er svært for dig at tage skridtet ud i verden, men det bliver du bare nødt til. Der kommer en dag hvor du "skal stå til regnskab" over for dine børn hvorfor du lod dem vokse op i druk og stoffer. Kan du da stå og kigge dem i øjnene og fortælle dem, "jammen jeg elsker ham jo".

Grynt

Anmeld

29. maj 2011

Brams

Kan godt forstå at det må være en super svær beslutning, men for dine børn er du nødt til at flytte fra ham.

Du har ansvaret for dem og de har slet ikke godt af at leve med hans misbrug.

håber du får taget den rigtige beslutning.

Anmeld

29. maj 2011

eElak

Anonym skriver:

ja som overskriften siger så er min mand misbruger af hash og alkohol han bruger alle vores penge på hans forbrug, så vi ikke engang har til bleer.. noget så fredeligt som en børnefødselsdag ender for hans vedkommende i druk hver gang.. jeg er så ked af at vores børn skal vokse op med sådan en rollemodel.. jeg kan ikke få ham til at stoppe.. er så meget i syv sind, og synes det har taget sååå meget overhånd.. til alle famlilie fester ende det i druk, og jeg tager hjem med vores børn mens han fester.. igår fik jeg nok, da en børnefødselsdag endte i druk.. jeg tog hjem til min mor og sov med vores søn... han sagde han bare skulle have et par bajer, men endte med at komme hjem kl 7 om morgenen, pumpet på stoffer.. hvad f....... skal jeg snart gøre piger elsker ham jo, men hans misbrug har bare taget overhånd, og han nægter at gå i behandling

Jeg ville gå med det samme, og så kræve at han skulle i behandling før han skulle have kontakt med sit barn.. 

Sorry... Normalt er jeg (synes jeg selv) et åbent og forstående menneske, men børn skal ikke vokse op under sådanne vilkår... Så er det om at tænke på barnets tarv og smutte... 

(det her er forudsat at du har appleret til ham omkring behandling - hvilket jeg har forstået på teksten at du har). 

Anmeld

29. maj 2011

Mi

Det lyder egentlig ikke som om du er så meget i tvivl om hvorvidt du og dit barn skal leve med ham. Du ved jo godt at han ikke vil ændre sig, du ved godt at du fortjener bedre og du ved godt at dit barn tager skade af at bo sammen med en misbruger. Så er der vel tilbage at tage skridtet. Pak din taske og flyt.

Håber du kan bruge dit netværk til at få taget skridtet

Anmeld

29. maj 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Der er kun en ting at gøre og det er at give ham et ultimatum. Enten går han i behandling og får styr på hans liv (med al den støtte du og familierne kan give ham) og ellers mp du pakke dine ting og barn/bærn og komme videre.

Den største fejl min mor nogensinde begik var IKKE at forlade min far. Han var dybt alkoholisk og voldelig (når han drak) overfor mor såvel som os (min søster og jeg)- Det er ikke et værdigt liv for hverken dig eller dine børn.

Jeg ved hvor svært det kan være at forlade den mand man elsker (min mor er et godt eksempel) men jeg ville ønske hun havde gjort det, for så kunne det være mit liv havde været et andet! Det er SKADELIGT! Hvad enten børnene så er 2 eller 12 år! Du ønsker ikke dine børn skal have et sådan billede af deres far, af alkohol, af verden.

Den dag i dag ser jeg ham, men er altid på vagt. Han drikker stadig som et hul i jorden, men vil altid frygte ham, og det er smadret mit forhold til alkohol fuldstændig! HAr svært ved at min egen mand drikker, om det så er fyraftensbajer, en tur i byen eller hvad det måtte være.

Måske lyder jeg lidt overdramatisk, men jeg ved bare hvad det jeg dengang oplevede har gjort ved mig.

Anmeld

29. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Du elsker ham siger du.

Så har jeg kun ET spørgsmål.....Er det hvad du vil lade dit barn vokse op i??

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. maj 2011

lailamik

Also efter min mening synes jeg helt klart at du skal gå fra ham..

Er selv vokset op med en far som er misbruger, både af alkohol og stoffer og det det væreste et barn kan vokse op i Mine forældre er godt nok skilte, men jeg husker stadig noget fra da jeg var 5-6 år gammel hvor min far sagde at han ikke gad at være barnepige (det var én weekend det drejede sig om, og vi havde ikke set ham i ½ år) så jeg tænker bare stakkels barn om det skal vokse op med en misbruger, kan slet ikke tænke mig hvor mere forfærdligt det er

Min mor gav min far et valg; enten os eller stofferne..så det synes jeg også du lige skal gøre.

Håber du finder ud af det og held og lykke

Anmeld

3. juni 2011

linesouline

Jeg vil anbefale dig at få et hjem for dig selv og børnene - så du selv kan styre din økonomi og ikke behøver at være i rum med ham når han er påvirket.

Når man er i et forhold hvor der er misbrug inde i billedet (min datters far er canabisafhængig - og vi flyttede fra hinanden under graviditeten fordi jeg ikke kan tolerere misbrug og børn i samme cocktail) så er man også en del af en misbruger/medmisbruger system (ved ikke om du kender til det?) For mig var det lidt af en åbenbaring at opdage, og det har hjulpet mig meget at opdage hvilken rolle jeg selv udlever gennem vores relation.

Det er der en masse hjælp at få til - selv gik jeg til min læge fordi jeg var bange for om jeg ville brage seriøst ned i forlængelse af vi flyttede fra hinanden (på det tidspunkt troede jeg stadig han ville stoppe og vi kunne skabe os den familie jeg drømte om.... istedet flyttede han så han kunne ryge "i fred") Og jeg har fået en solid støtte gennem hele processen - der er masser af hjælp i det kommunale til den slags.

Det er som om mit liv først er begyndt nu, hvor jeg har fundet "kimen" til min besynderlige adfærd i valg af kæreste. Vi er heldige og har etableret en relativt åben kommunikation mellem os, han går nu også i behandling, selvom han stadig er aktiv. Han er dog nået dertil hvor han har indset han har et problem - det havde han "ikke" da vi gik fra hinanden.

Selvom det er tissehårdt at være alene og ked af at ens forhold er noget lort, så er det faktisk meget rarere end at være i forholdet og vide at man er medvirkende til at ens barn lider unødig overlast.

Håber du kan bruge min fortælling til noget.

Kærlig hilsen Line

Anmeld

3. juni 2011

lilledittemor

Jeg er selv datter af forældre med misbrug.. (er det stadig)
Selv den dag i dag - en alder af snart 22 og med barn på vej, knuser det mit hjerte at opleve mine forældre sådan.

Det er ikke en opvækst jeg ønsker for mit barn..
Jeg ville ALDRIG tøve et sekund med at smide min kæreste ud hvis han starter - det ved han.. (Han har selv problemer med misbrug i familien) Slet ikke når baby kommer.

Jeg ved det er svært, for du elsker ham jo.. Men tænkt på din søn.. Er hans opvækst og velvære ikke det vigtigste?

Jeg ville nok stille det op sådan; Behandling eller Forsvind - da det "bare" er en kæreste/mand.
Men jeg har jo også prøvet MEGET på egen krop, hvad det vil sige at vokse op med sådanne forældre - og i bund og grund ønsker de jo slet ikke at være sådan. Det er en sygdom, og ikke Bare noget man kommer over.. Det første skridt er dog at han indser at han har et problem.

Har du sat dig ned og seriøst snakket med ham om det?
Og hvad grunden til det måske er?

Personligt synes jeg at du meget snart skal tage en beslutning om det.. for hans adfærd skader både dig og din søn - også på længere sigt. Og det er dit ansvar at "beskytte" din søn.. selvom det er svært - fordi det jo går ud over dig selv, men mon ikke det hurtigt bliver bedre, for det er jo ikke sådan en "mand" du ønsker, vel?

undskyld hvis det er lidt rodet - sådanne emner rør mig ret dybt og sætter gang i mange tanker

held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.