min mand er misbruger:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Lone Jakobsen

hejsa

vil bare sige at jeg har stået i samme situation, så ved hvordan du har det. vil ikke komme med en masse råd om at du skal forlade ham, for det kan du ikke bruge til noget. du ved jo godt inderst inde at det er den løsning du skal vælge. spørgsmålet er blot om du er parat til at tage det skridt.

sender dig en masse og håber du har modet til at gøre hvad der skal til. du er meget velkommen til at skrive privat til mig, så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig igennem den proces du står foran hvis du vælger at forlade ham.

Lone

www.al-anon.dk

www.hope.dk

2 gode sider, hvor du kan få mere hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

er der INGEN andre i familien der vil støtte op omkring det.!! det er hårdt og det er en sej kamp... og manden kan ikke hjælpes med mindre han selv vil. og hvis han ikike vil hjælpes, vil jeg råde dig til at du passer godt på dig selv og dit barn... i har jo valget at i kan flytte for jer selv, og så kan du på den måde vise ham at det der han har gang i vil du ikke stå model til.. 

du behøver ikke at sige det surt eller noget. du siger bare til ham rent ud af posen at du har besluttet dig for at flytte hvis du gør det.. og at du pakker dine ting den og den dag og henter det den og den dag. og så bor du evt hos din mor til den tid, så kan hun tage den lille imens.. 

hvordan er han når han er påvirket.. er han helt væk eller er han aggrsiv...

?

han bliver enormt egocentreret og tænker kun på at få mere men derimod hvis han ikke får noget, så bliver han vildt aggresiv.. så er han ikke til at være i nærheden af.. han er enormt egocentreret til hverdag, og tænker KUN på hans behov hele tiden...

Anmeld

29. maj 2011

MetteS81

Sikke en ulykkelig situation at stå i....! Jeg er selv vokset op med en far der var alkoholiker og DET var bare ikke sjovt!!!! Jeg var konstant bange for at komme hjem med venner efter skole og finde ham fuld..og var altid anspændt til jul, familiekomsammen, fødselsdage...ALTID fandt han på en undskyldning for at drikke! Så jeg ved hvordan det er at være barn i sådan en familie! Jeg ønskede ofte at jeg ikke boede under samme tag som ham, men min mor forlod ham aldrig af en eller anden grund. Og så føler man sig altså svigtet som barn! BÅDE af mor og far...Så tænk dig rigtig godt om...hvis der ikke blir gjort noget ved problemet - enten ved at han får hjælp eller du forlader ham - så går det ud over børnene!!! Og det tror jeg desværre ikke du vil kunne tilgive dig selv.... håber du finder en løsning på det hele...

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

han bliver enormt egocentreret og tænker kun på at få mere men derimod hvis han ikke får noget, så bliver han vildt aggresiv.. så er han ikke til at være i nærheden af.. han er enormt egocentreret til hverdag, og tænker KUN på hans behov hele tiden...

meget klassisk misbrugere... sådan var min søster også. og hun endte på gaden og ja. faktisk næsten i prostitution for at have penge til hash... GANSKE forfærdeligt.. hun kom på psykriatisk hospital og snakkede med dem der og kom på behandlingshjem. og det er det bedste hun nogensinde har gjort for sig selv. hun har været clean i 3½ år nu. og vi har fået det bedste forhold. jeg boede også sammen med hende da hun var misbruger, og det var SÅ FUCKING HÅRDT... så jeg VED hvordan det er at være dig, men når der er børn med i det så skal man FØRST tænke på barnet ogf dets omgivelser.. og tarv... du kan faktisk risikere at få dit barn fjernet hvis dagplejeren indberetter jer fordi han er så stærkt påvirket og at du ikke kan tage dig sammen og komme væk.. så jeg håber at i får løst det. og snart helst..  

det er simpelthen ikke et liv at leve. hverken for dig eller for dit barn.. kom væk og ud. når han ikke vil hjælpes, så er der ikke noget du kan gøre... 

ved at blive boende sammen med ham støtter du kun hans misbrug... 

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

ja som overskriften siger så er min mand misbruger af hash og alkohol han bruger alle vores penge på hans forbrug, så vi ikke engang har til bleer.. noget så fredeligt som en børnefødselsdag ender for hans vedkommende i druk hver gang.. jeg er så ked af at vores børn skal vokse op med sådan en rollemodel.. jeg kan ikke få ham til at stoppe.. er så meget i syv sind, og synes det har taget sååå meget overhånd.. til alle famlilie fester ende det i druk, og jeg tager hjem med vores børn mens han fester.. igår fik jeg nok, da en børnefødselsdag endte i druk.. jeg tog hjem til min mor og sov med vores søn... han sagde han bare skulle have et par bajer, men endte med at komme hjem kl 7 om morgenen, pumpet på stoffer.. hvad f....... skal jeg snart gøre piger elsker ham jo, men hans misbrug har bare taget overhånd, og han nægter at gå i behandling

Hvis han nægter at gå i behandling så synes jeg helt ærligt at du skal forlade ham. Det er ikke sundt at være i et forhold med en der er misbruger, og slet ikke en god rollemodel for jeres børn.

Anmeld

29. maj 2011

bobbles

HUSK at man har altid pligt til at beskytte sine børn. hvis han ikke vil i behandling, så ville jeg gå fra ham. Det er jo svært at forsørge sine børn hvis alle pengene bliver brugt til stoffer og øl

Anmeld

29. maj 2011

Lilje82

Sikke en situation du er kommet i.

Jeg kunne sige så meget om, hvad JEG synes du skal. Men det er KUN DIG, der kan træffe den endegyldige valg.

Men vil nu alligevel give min mening til kende.

Du ved jo nok inderst inde, hvad der er det bedste for dig, og om ikke andet, hvad der bedst for jeres søn.

Han fortjener en masse kærlighed og omsorg, hvilket hans far åbenbart ikke kan give ham. Han er bestemt IKKE tjent med, at der ikke er råd til hverken bleer eller en fødselsdag, HAN HAR IKKE bedt om at blive født.

Uden at være ufølsom, så synes jeg du skal tænke på din søns behov, fremfor dine egne. Det er meget muligt at du elsker din mand, men din burde ikke opleve den form for opvækst, fordi du ikke er klar til at give slip. Igen har påstået at det er nemt, men det vil sætte sig spor i dit barn. "Red dit barn, så længe han er for lille til at huske.
Dernæst ikke sagt, at du ikke kan forsøge at hjælpe din mand udefra, men ville nok ikke vælge at bo sammen med manden, så længe han ikke kan gøre noget godt for sin familie.

Beklager hvis mine ord er hårde, men går udfra det er ærlighed du søger, fremfor mellidenhed.

De bedste ønsker held i fremtiden til dig.

Anmeld

29. maj 2011

Dansker i England

Albertesmor skriver:

Jeg ville gøre ham klart at enten så søgte han hjælp eller også var jeg smuttet

Anmeld

29. maj 2011

Rockertand

tak men det tror jeg desværre ikke han gør.. hans misbrug er det vigtigste for ham i øjeblikket.. jeg overvejer VIRKELIG at tage vores søn under armen, og skride.. vores søn er kun 1 år, så ønsker ikke at han skal vokse op i det her.. han er jo bestemt ikke en god rollemodel.. men hvordan kan man dog vægte et misbrug højere end ens familie.. jeg er lamslået 

Selvfølgelig skal du have  MEN......

Jeg kiggede lige en ekstra gang, da jeg læste den sætning, du har skrevet.............som det er nu, så vægter du også hans misbrug højere end din familie (din søn), tænk over det!! Du er med til at støtte ham i hans misbrug, idet der ikke er nogen konsekvens for ham - og alt dette sker på bekostning af jeres søn.

I øvrigt kan jeg informere dig om, at han ikke har nogen chance i helvede for at tage jeres søn fra dig, det er simpelthen ikke en mulighed i dagens Danmark, så der kan du være helt rolig.

Jeg håber så meget, at du ikke læser dette, men allerede er i gang med at pakke.

Anmeld

29. maj 2011

TroldeMor<3

Man kan ikke hjælpe nogen som ikke vil hjælpes.

Du skriver han siger han er en voksen mand, som har lov til at more sig - jamen så giv manden lov til at more sig. Så er det jo bare op til DIG om du er ansvarsfuld nok til at smutte. EN ting er at være misbruger, en anden ting er at være vidne til det, og ikke tage hensyn til sig selv og sit barn.

Han er ikke værre end den som vælger at blive, for at se sine børn opvokse med det omsorgssvigt som det bestemt kommer til at koste. Både for dig selv, og jeres barn.

Smut hellere nu - end når det er for sent. Så kan man jo håbe det er en øjenåbner for ham.

Man skal bare aldrig "tilgive" en misbruger for hurtigt. Behandlingen og processen er LANG, og det tager lang tid for ham at bygge en selvtillid, og tillid i det hele taget op for ham selv, som gør han kan være afholdende.

Det er fint at elske -  men HUSK at elsk dig selv og dine børn først og fremmest. !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.