min mand er misbruger:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

For dig og dine børns skyld, bør du forlade ham, indtil han er på rent spor igen. Det kan gå ud over dine børn i sidste ende, de burde ikke være tilskuer til at deres far har sådan en misbrug. Nu hvor du skriver han nægter behandling, viser jo også at han ikke er klar til at opgive sit misbrug for hans familie, og der skal du være stærk, og tage det rigtige valg. Det hverken sundt for dig eller dine børn at opleve sådan noget. Så mit råd til dig er at forlade ham, selvom det er hårdt. 

alle siger at jeg skal forlade ham.. selv min egen mor.. hun siger at vores søn ikke skal vokse op med sådan en rollemodel.. og at det ville gå meget bedre uden ham.. det ende osse galt, for han har allerede en stor gæld, fordi han ikke har haft penge nok til sit misbrug er så bange for at der en dag kommer nogen og smadrer hele lejligheden, fordi han ikke har betalt eller nogetdet ønsker jeg bestemt ikke at vores søn skal være vidne til.. ååhhh kan snart ikke mere piger.. vil kun det bedste for vores søn.. men hvis jeg går fra ham, vil han tage vores søn fra mig siger han.. han er så ondskabsfuld, så det tror jeg godt han kunne finde på... jeg ville dø hvis jeg mistede min søn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

sandorff

jeg havde gjort det samme som andre skriver...

han skal i behandling ellers smutter du med ungerne!

som du skriver elsker du ham. men det er ikke kun dit liv du ødelægger, det er også jeres børns liv der bliver ødelagt. du vælger på dine børn vegne at blive. det er dit valg, ikke dine børns!!! gør det bedste for dine børn, tag det bedste valg for dine børn og gå!!! då, hvis han ikke stopper!

han er jo dybt ego-centeret!! "nægter at gå i behandling"... han vælger sit misbrug frem for sine børn og dig! nu skal DU vælge det rigtigt for dine børns skyld, der er ikke andre der kan....!!!!

Anmeld

29. maj 2011

JuliaNielsen

Anonym skriver:

tak men det tror jeg desværre ikke han gør.. hans misbrug er det vigtigste for ham i øjeblikket.. jeg overvejer VIRKELIG at tage vores søn under armen, og skride.. vores søn er kun 1 år, så ønsker ikke at han skal vokse op i det her.. han er jo bestemt ikke en god rollemodel.. men hvordan kan man dog vægte et misbrug højere end ens familie.. jeg er lamslået 

Ja det er virkelig et godt spørgsmål..

Jeg vil også råde dig til at tage en lang snak med ham om det, også forsvinde en stund,. Så kan man da håbe på han får øjnene op..!

Har selv vokset op med en far der var alkohol misbruger, og han er det stadig, og det er der ingen sammenhæng i..!

Håber i finder ud af det, og ikke mindst for børnenes skyld..

Anmeld

29. maj 2011

sarahb

Jeg synes at du i det mindste skal tage ANSVAR og komme afsted med det samme. Jeg ville ikke overveje et sekundt at blive, det er dit ansvar som mor at træffe de rigtige beslutninger for dine børn og det er at flytte NU...! Det er uansvarligt at blive!!!

Anmeld

29. maj 2011

B&J

Jeg syntes du skal stille ham det spørgsmål mig eller Alkoholden/stoffer... hvis han siger dig så er det i behandling og hvis ikke jamen så er han ikke klar eller ønsker hjælp og du kan ikke hjælpe ham du kan kun gøre det godt for dig og jeres barn ved at flytte NU! For bleer til den lille det er jo noget man skal have, ved det er møg svært men husk på du er mor og du har et ansvar over for jeres barn med eller uden far

Anmeld

29. maj 2011

Gaia

jeg ville tænke på mit barn og se at komme væk, hvis han ik vild stoppe med misbruget. Synes at, hvis man har valgt at "redde" ens barn/børn fra at vokse op i et misbrugerhjem/sammen med en misbruger, så skal man gøre det. Ingen børn skal vokse op sådan uanset hvor meget man elsker den person som er misbruger. Kan slet ikke forestille mig hvor svært det må være for dig, at skulle træffe det valg..men synes heller ikke du kan lade være med at træffe det.

De bedste ønsker til dig.

Anmeld

29. maj 2011

Carina:-)

Jeg var gået.

Ikke om mine børn skulle vokse op med sådan en far.

Sæt ham stolen for døren.

Håber han vågner op.

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

årh det er jeg ked af at læse... 

men hvis du elsker ham. for han er sikkert rigtig sød indeni. og han har brug for hjælp til selvhjælp..

har du set programmet ultimatum.. der sidder familien samlet og hver i sær skriver de et brev omkring deres følelser, (for en alkoholiker/hashmisbruger kan ikke se at andre lider, de tror kun at det er dem selv der har det dårligt.... (trust me jeg ved EN MASSE om det, da min søster var misbruger både af alkohol og hash.) 

skriv ned i et brev, gå sammen med nogle familie medlemmer, hvis dine børn er store nok bed dem om det samme. skriv ned hvad jeres følelser er omkring hans misbrug og hvad i føler når han drikker sig fuld. og hvad i godt kunne tænke jer at han gjorde sammen med jer istedet for at drikke og ryge.. 

fortæl ham hvilke konsekvenser det vil have for ham hvis han nægter at tage i behandling. evt undersøg hvilke steder han kan komme i behandling og evt tal med kommunen hvis i skal have at han får støtte til det.. og så bed ham om at tage i behandling ellers kan i ikke være en familie hvor han er med i længere... 

tro mig. det vil virke... 

jeg  fingre for jer og for at det vil lykkedes jer at få ham i behandling

det er prøvet, men uden held.. skrev et langt brev til ham, og fortalte hvordan jeg havde det o.s.v. han stoppede med hans misbrug en måned, og fortsatte så, som intet var hændt.. han siger at han er en voksen mand og har lov  til at more sig.. men alligevel, han har sku da et ansvar over for sit barn.. og hvis man kun kan more sig påvirket, er der sku da noget galt.. jeg er helt knust indeni, og det går mig virkelig på, at se ham så påvirket hver dag.. han er endda så påvirket, at han ikke kan hente vores søn i dp, da de ville kunne se det på ham.. så han aflevere ham kun om morgenen, da han er for påvirket til at hente.. jeg er så flov over det her.. og kan kun snakke med min mor om det, da ingen andre forstår mig

Anmeld

29. maj 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

alle siger at jeg skal forlade ham.. selv min egen mor.. hun siger at vores søn ikke skal vokse op med sådan en rollemodel.. og at det ville gå meget bedre uden ham.. det ende osse galt, for han har allerede en stor gæld, fordi han ikke har haft penge nok til sit misbrug er så bange for at der en dag kommer nogen og smadrer hele lejligheden, fordi han ikke har betalt eller nogetdet ønsker jeg bestemt ikke at vores søn skal være vidne til.. ååhhh kan snart ikke mere piger.. vil kun det bedste for vores søn.. men hvis jeg går fra ham, vil han tage vores søn fra mig siger han.. han er så ondskabsfuld, så det tror jeg godt han kunne finde på... jeg ville dø hvis jeg mistede min søn..

Han kan ikke bare tage jeres barn fra dig.

Desuden så ville han højst sandsynligt ikke engang kunne få samværd med hans misbrug...

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

det er prøvet, men uden held.. skrev et langt brev til ham, og fortalte hvordan jeg havde det o.s.v. han stoppede med hans misbrug en måned, og fortsatte så, som intet var hændt.. han siger at han er en voksen mand og har lov  til at more sig.. men alligevel, han har sku da et ansvar over for sit barn.. og hvis man kun kan more sig påvirket, er der sku da noget galt.. jeg er helt knust indeni, og det går mig virkelig på, at se ham så påvirket hver dag.. han er endda så påvirket, at han ikke kan hente vores søn i dp, da de ville kunne se det på ham.. så han aflevere ham kun om morgenen, da han er for påvirket til at hente.. jeg er så flov over det her.. og kan kun snakke med min mor om det, da ingen andre forstår mig

er der INGEN andre i familien der vil støtte op omkring det.!! det er hårdt og det er en sej kamp... og manden kan ikke hjælpes med mindre han selv vil. og hvis han ikike vil hjælpes, vil jeg råde dig til at du passer godt på dig selv og dit barn... i har jo valget at i kan flytte for jer selv, og så kan du på den måde vise ham at det der han har gang i vil du ikke stå model til.. 

du behøver ikke at sige det surt eller noget. du siger bare til ham rent ud af posen at du har besluttet dig for at flytte hvis du gør det.. og at du pakker dine ting den og den dag og henter det den og den dag. og så bor du evt hos din mor til den tid, så kan hun tage den lille imens.. 

hvordan er han når han er påvirket.. er han helt væk eller er han aggrsiv...

?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.