Pædagogisk Assistentuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

GitteC78

Fru. Skovrup skriver:

Du skal på SU under grundforløbet, men du får alm elev sats når du starter på hovedforløbet.

Du får ikke 9000kr udbetalt i elev løn når du er over 18.

Min mand er 25 og han får de 7000kr....

Men hvis man er over 25 år og har 1 års erhvers-relevant erfaring får man voksen elev sats.

Ved du hvad satsen for voksen elev løn er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
GitteC78 skriver:

Mener min mand sagde 17.000 før skat. Men kan altså ikke huske det helt præcis.

Anmeld

30. maj 2011

FrkT

GitteC78 skriver:

Den er ca. 18000 før skat, alt efter hvilken kommune du bor i. Men den ligger alle steder på mellem 17000-19000. Selv får jeg 18010 før skat. Gennemsnittet er på 18000 før skat.

Anmeld

30. maj 2011

GitteC78

FrkT skriver:

Den er ca. 18000 før skat, alt efter hvilken kommune du bor i. Men den ligger alle steder på mellem 17000-19000. Selv får jeg 18010 før skat. Gennemsnittet er på 18000 før skat.

Okay... Tak for oplysningen

Er du i gang med uddannelsen? Jeg overvejer nemlig at søge ind...

Anmeld

30. maj 2011

Mor-til-asta-09

Pullemulle skriver:

Jeg er blevet optaget på grundforløbet til den pædagogiske assistentuddannelse og skal starte til august.

Jeg ved at den pædagogiske assistentuddannelse er en uddannelse med løn - ca 7000 hvis man er under 18 og ca 9000 hvis man er over 18. Men gælder det også grundforløbet? Jeg fik tilsendt en folder fra dem omkring SU, men det forstår jeg ikke, for det er en uddannelse med løn og ikke SU. Jeg er forvirret. Får man noget på grundforløbet?

Håber nogen kan hjælpe mig

Du får hvis kun SU når man er på grundforløbet..

Anmeld

30. maj 2011

FrkT

GitteC78 skriver:

Okay... Tak for oplysningen

Er du i gang med uddannelsen? Jeg overvejer nemlig at søge ind...

Nej jeg er igang med sosu-hjælper uddannelsen, men det er helt det samme på de to uddannelser. Overvejede også PAU'en, men valgte sosu-uddannelsen, da den giver adgang til flere ting end bare pædagogseminariet bagefter, og det er jeg glad for, for lige nu står jordemoder højest på min ønskeliste for uddannelse  Men havde jeg VIDST 100% at jeg ville være pædagog, så havde jeg taget PAU'en, men det vidste jeg ikke (overvejede pædagog, jordemoder, socialrådgiver og sygeplejerske - og sosu'en giver adgang til alle uddannelserne).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.