Pædagogisk Assistentuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

FrkT

Pullemulle skriver:

Det har jeg ikke fået noget afvide om, så det tror jeg ikke.

Grunden til at jeg vil tage grundforløbet er, at de ikke havde plads på hovedforløbet. Fordi jeg har taget 10. klasse (færdig om få uger) kan jeg jo starte direkte på hovedforløbet.

Og for at komme ind skal man helst have så meget erfaring som muligt, og de vægter arbejdserfaring højere end grundforløbet. Så finder jeg arbejde tager jeg det istedet for grundforløbet.

Du kan ikke starte direkte på hovedforløbet med kun en 10. klasse, du SKAL have mindst 1 års relevant erhvervserfaring også, og i mindst 24 timer om ugen det år. Ellers så SKAL du have grundforløbet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Pullemulle

StephanieJ skriver:

Jamen du kan da ikke komme på hovedforløb fordi du har 10. klasse.
Du skal have minimum 1 års erhvervserfaring for at kunne skippe GF!?

Niks, sådan er det ikke. 10. klasse gælder for det år og gør at jeg kan søge direkte ind.

Anmeld

29. maj 2011

Pullemulle

FrkT skriver:

Du kan ikke starte direkte på hovedforløbet med kun en 10. klasse, du SKAL have mindst 1 års relevant erhvervserfaring også, og i mindst 24 timer om ugen det år. Ellers så SKAL du have grundforløbet.

Jeg ved virkelig ikke hvad du snakker om. Jeg har snakket med SOSU C i Brøndby kommune hvor jeg har søgt ind, og har fået afvide, at grunden til jeg ikke er blevet optaget på hovedforløbet, er at der ikke er plads. Har snakket med både UU-vejleder og dem om det. Man kan søge direkte på hovedforløbet efter 10. klasse.

Anmeld

29. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Niks, sådan er det ikke. 10. klasse gælder for det år og gør at jeg kan søge direkte ind.

Det fik vi da at vide i mandags!

Du har jo ikke den viden du skal have bare pga. 10. klasse.

Anmeld

29. maj 2011

Pullemulle

StephanieJ skriver:

Det fik vi da at vide i mandags!

Du har jo ikke den viden du skal have bare pga. 10. klasse.

Det er da det samme som at du kan søge in på pædagogseminariet efter fx PAU som er ca 3 år hvor du lærer om det, eller efter gym hvor du intet har med det. Du kan søge ind efter begge dele.

Anmeld

29. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Det er da det samme som at du kan søge in på pædagogseminariet efter fx PAU som er ca 3 år hvor du lærer om det, eller efter gym hvor du intet har med det. Du kan søge ind efter begge dele.

Ja efter PAU er jo ret logisk

Vi fik det at vide i mandags, og er åbenbart heller ikke den eneste i tråden der siger det.

Anmeld

29. maj 2011

Pullemulle

StephanieJ skriver:

Ja efter PAU er jo ret logisk

Vi fik det at vide i mandags, og er åbenbart heller ikke den eneste i tråden der siger det.

Jaja, jeg siger jo bare at det er det samme. Man kan søge ind med en 3 årig uddannel med undervisning i det, men også direkte efter gymnasiet hvor du intet har haft om det.

Men uanset hvad, så ved jeg at man GODT kan søge ind efter 10. klasse fordi du har haft et år mere i skole. Det er ligemeget om det er skole eller arbejde. Så du kan søge ind efter 10. klasse. Jeg synes du skal tage en snak med dem igen og evt. få dem til at snakke med dem i Brøndby så, for der kan man godt.

Anmeld

30. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Jaja, jeg siger jo bare at det er det samme. Man kan søge ind med en 3 årig uddannel med undervisning i det, men også direkte efter gymnasiet hvor du intet har haft om det.

Men uanset hvad, så ved jeg at man GODT kan søge ind efter 10. klasse fordi du har haft et år mere i skole. Det er ligemeget om det er skole eller arbejde. Så du kan søge ind efter 10. klasse. Jeg synes du skal tage en snak med dem igen og evt. få dem til at snakke med dem i Brøndby så, for der kan man godt.

Nej det er skam mig ligemeget, for skal ikke på den uddannelse alligevel

Anmeld

30. maj 2011

Becks

Pullemulle skriver:

Det er rigtigt nok, at 10 klasse tæller med som et års arbejdserfaring efter 9 klasse.. Jeg gik også på sosu C skolen i Brøndby

Anmeld

30. maj 2011

Pullemulle

MyDream skriver:

Det er rigtigt nok, at 10 klasse tæller med som et års arbejdserfaring efter 9 klasse.. Jeg gik også på sosu C skolen i Brøndby

TAK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.