Pædagogisk Assistentuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Pullemulle

rogerrasch skriver:

den højere løn gælder ikke grundforløbet, der er det kun su, lønnen er en elevløn som først gælder den dag du har en elevplads

Okay. Og grundforløbet er udelukkende skole og hovedforløbet vekslende mellem skole og praktik?

Så må jeg lige have det på det rene. På hovedforløbet, er det så kun i praktikperioderne man får elevløn og så SU i skole perioderne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

rogerrasch

Pullemulle skriver:

Okay. Og grundforløbet er udelukkende skole og hovedforløbet vekslende mellem skole og praktik?

Så må jeg lige have det på det rene. På hovedforløbet, er det så kun i praktikperioderne man får elevløn og så SU i skole perioderne?

hovedforløbet er også skole... det foregår sådan at du starter på grund forløb også skal du være i lære i en hvis periode mener det er 6 måneder ca også skal du på hovedforløbet osv.

Anmeld

28. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Du kan vælge forskellige slags længder og "temaer" på grundforløb.
Men f.eks. er der en 30 ugers hvor der både er skole og virksomhedspratik på de 30 uger, og så kan man vælge alm. 20 uger, eller 20 uger med engelsk og 30 uger med sundhed og livsstil.

Og på grundforløbet der får du SU, når du så kommer ind på selve PAU så hedder det elevløn under resten af uddannelsen, altså både i praktik og skole perioder.

Skal du ikke til introdag?? Der får du jo det hele at vide

Anmeld

28. maj 2011

FrkT

Pullemulle skriver:

Tak for svar, det giver mere mening nu.

Men det med de 9000 over 18 er hvad de skriver på deres hjemmeside.

Det er 9700 og det er FØR skat, så hvor meget du får afhænger jo af dit fradrag, men ca. 7000 udbetalt lyder ikke helt hen i vejret. Du vil aldrig nogensinde få 9700 udbetalt, så skal du i hvert fald eje et dyrt hus eller noget, så dit fradrag bliver tårnhøjt.

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

StephanieJ skriver:

Du kan vælge forskellige slags længder og "temaer" på grundforløb.
Men f.eks. er der en 30 ugers hvor der både er skole og virksomhedspratik på de 30 uger, og så kan man vælge alm. 20 uger, eller 20 uger med engelsk og 30 uger med sundhed og livsstil.

Og på grundforløbet der får du SU, når du så kommer ind på selve PAU så hedder det elevløn under resten af uddannelsen, altså både i praktik og skole perioder.

Skal du ikke til introdag?? Der får du jo det hele at vide

Mange tak for svaret!

Altså, jeg skal til et møde med min underviser på et tidspunkt, hvis vi kan ændre den tid jeg har fået. Jeg går på efterskole nu og kan ikke få fri den dag jeg har fået.

Jeg ved at jeg kan stille en masse spørgsmål dér, men vil gerne være mest muligt forberedt

Anmeld

28. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Mange tak for svaret!

Altså, jeg skal til et møde med min underviser på et tidspunkt, hvis vi kan ændre den tid jeg har fået. Jeg går på efterskole nu og kan ikke få fri den dag jeg har fået.

Jeg ved at jeg kan stille en masse spørgsmål dér, men vil gerne være mest muligt forberedt

Nååh okay, men det er ihvert fald sådan det hænger sammen (var til introdag i mandags - men hopper nok fra igen).

Så de har ikke en decideret introdag for alle nye elever?

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

StephanieJ skriver:

Nååh okay, men det er ihvert fald sådan det hænger sammen (var til introdag i mandags - men hopper nok fra igen).

Så de har ikke en decideret introdag for alle nye elever?

Det har jeg ikke fået noget afvide om, så det tror jeg ikke.

Grunden til at jeg vil tage grundforløbet er, at de ikke havde plads på hovedforløbet. Fordi jeg har taget 10. klasse (færdig om få uger) kan jeg jo starte direkte på hovedforløbet.

Og for at komme ind skal man helst have så meget erfaring som muligt, og de vægter arbejdserfaring højere end grundforløbet. Så finder jeg arbejde tager jeg det istedet for grundforløbet.

Anmeld

28. maj 2011

MichellaMalou

grundforløbet er det kun su har selv taget det og skal igang med sosu hjælperen og på selve hovedeforløbet får du løn selvom du går på skole.. 

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

MichellaMalou skriver:

grundforløbet er det kun su har selv taget det og skal igang med sosu hjælperen og på selve hovedeforløbet får du løn selvom du går på skole.. 

Mange tak for svar

Anmeld

28. maj 2011

Steph_Laurits

Pullemulle skriver:

Det har jeg ikke fået noget afvide om, så det tror jeg ikke.

Grunden til at jeg vil tage grundforløbet er, at de ikke havde plads på hovedforløbet. Fordi jeg har taget 10. klasse (færdig om få uger) kan jeg jo starte direkte på hovedforløbet.

Og for at komme ind skal man helst have så meget erfaring som muligt, og de vægter arbejdserfaring højere end grundforløbet. Så finder jeg arbejde tager jeg det istedet for grundforløbet.

Jamen du kan da ikke komme på hovedforløb fordi du har 10. klasse.
Du skal have minimum 1 års erhvervserfaring for at kunne skippe GF!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.