Pædagogisk Assistentuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.447 visninger
35 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Pullemulle

Jeg er blevet optaget på grundforløbet til den pædagogiske assistentuddannelse og skal starte til august.

Jeg ved at den pædagogiske assistentuddannelse er en uddannelse med løn - ca 7000 hvis man er under 18 og ca 9000 hvis man er over 18. Men gælder det også grundforløbet? Jeg fik tilsendt en folder fra dem omkring SU, men det forstår jeg ikke, for det er en uddannelse med løn og ikke SU. Jeg er forvirret. Får man noget på grundforløbet?

Håber nogen kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Isabeau

Pullemulle skriver:

Jeg er blevet optaget på grundforløbet til den pædagogiske assistentuddannelse og skal starte til august.

Jeg ved at den pædagogiske assistentuddannelse er en uddannelse med løn - ca 7000 hvis man er under 18 og ca 9000 hvis man er over 18. Men gælder det også grundforløbet? Jeg fik tilsendt en folder fra dem omkring SU, men det forstår jeg ikke, for det er en uddannelse med løn og ikke SU. Jeg er forvirret. Får man noget på grundforløbet?

Da jeg begyndte på den, men så måtte stoppe pga. sygdom, fik jeg (dobbelt) SU.

Mener først det er når man kommer i praktik/lære at man får den løn...?

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

Isabeau skriver:

Da jeg begyndte på den, men så måtte stoppe pga. sygdom, fik jeg (dobbelt) SU.

Mener først det er når man kommer i praktik/lære at man får den løn...?

Så man får SU på grundforløbet og løn under hovedforløbet?

Anmeld

28. maj 2011

Isabeau

Pullemulle skriver:

Så man får SU på grundforløbet og løn under hovedforløbet?

Ja, det er jeg rimelig sikker på

Anmeld

28. maj 2011

FrkT

Pullemulle skriver:

På grundforløbet er det eneste du kan få en almindelig SU. Når du så starter på assistentuddannelsen får du elevløn, som er på ca. 7600 før skat, hvis du er under 18 og ca. 9700 før skat, hvis du er over 18.

Anmeld

28. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Pullemulle skriver:

Du skal på SU under grundforløbet, men du får alm elev sats når du starter på hovedforløbet.

Du får ikke 9000kr udbetalt i elev løn når du er over 18.

Min mand er 25 og han får de 7000kr....

Men hvis man er over 25 år og har 1 års erhvers-relevant erfaring får man voksen elev sats.

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

Isabeau skriver:

Ja, det er jeg rimelig sikker på

Tak for svaret

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

Fru. Skovrup skriver:

Du skal på SU under grundforløbet, men du får alm elev sats når du starter på hovedforløbet.

Du får ikke 9000kr udbetalt i elev løn når du er over 18.

Min mand er 25 og han får de 7000kr....

Men hvis man er over 25 år og har 1 års erhvers-relevant erfaring får man voksen elev sats.

Tak for svar, det giver mere mening nu.

Men det med de 9000 over 18 er hvad de skriver på deres hjemmeside.

Anmeld

28. maj 2011

Pullemulle

FrkT skriver:

På grundforløbet er det eneste du kan få en almindelig SU. Når du så starter på assistentuddannelsen får du elevløn, som er på ca. 7600 før skat, hvis du er under 18 og ca. 9700 før skat, hvis du er over 18.

Tak for svar

Anmeld

28. maj 2011

rogerrasch

Pullemulle skriver:

den højere løn gælder ikke grundforløbet, der er det kun su, lønnen er en elevløn som først gælder den dag du har en elevplads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.