Hvor er folks forståelse for andre mennesker blevet af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Lisbeth1985

dorthemus skriver:

Det kræver dog, at de læser den

Det kan du selvfølgelig have ret i Ha en god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Lisbeth1985

Thalia skriver:

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Jeg tænker bare at den går begge veje.

De der ikke kan forholde sig til eksempelvis donormødre eller kvinder med PCO, skal være lidt mindre frembrusende, og på samme måde skal de der står i den slags komplicerede situationer huske at ikke alt hvad der udtrykkes negativt skal tolkes som et personligt angreb.

Man er et eller andet sted nødt til at tilgå diskussionerne med en form for gensidig tillid, og samtidig tage et gensidigt ansvar overfor hinanden.

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Thalia skriver:

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Jeg tænker bare at den går begge veje.

De der ikke kan forholde sig til eksempelvis donormødre eller kvinder med PCO, skal være lidt mindre frembrusende, og på samme måde skal de der står i den slags komplicerede situationer huske at ikke alt hvad der udtrykkes negativt skal tolkes som et personligt angreb.

Man er et eller andet sted nødt til at tilgå diskussionerne med en form for gensidig tillid, og samtidig tage et gensidigt ansvar overfor hinanden.

Lige præcis! Jeg har det princip, at jeg lige trækker vejret ind en gang før jeg svarer...eller også vælger jeg den humoristiske vinkel. Gider simpelthen ikke hidse mig op over for folk jeg ikke kender og som ikke kender mig

Jeg glider af på meget herinde og selvom det klør i fingrene på mig, så holder jeg mig fra mange af de mest kontroversielle emner

Den igår var vedkommende og spændende...og helt ærligt morede jeg mig kosteligt til tider

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Lisbeth1985 skriver:

Det kan du selvfølgelig have ret i Ha en god aften

Tak i lige måde

Anmeld

26. maj 2011

FrkT

Lisbeth1985 skriver:

Jeg må indrømme, at jeg virkelig bliver ked af det og rigtig gal, når jeg læser nogle af de holdninger, som folk ytrer herinde... Hvad er der sket med forståelsen for den situation, som andre mennesker befinder sig i? Jeg forstå ikke, hvordan nogle mennesker alvorligt kan mene, at PCO og ADHD er "modediller" og hvorfor man ikke kan unde enlige kvinder glæden ved moderskabet..

Er der nogle der udtrykker mening om at enlige kvinder ikke skulle måtte få børn? For den debat vil jeg da gerne se! Synes ærlig talt det er noget af det mest snæversynede, hvis nogle mener sådan...

Og mht. PCO og ADHD - har folk tænkt over at man altså ikke selv bestemmer man får disse sygdomme? Hvis man selv kunne vælge, så var der sq ærlig talt nok ikke ret mange der havde valgt at få sygdommen. Ej hvor latterligt, helt ærligt.

Så jeg deler bestemt din mening.... men er jeg gået glip af noget?

Anmeld

26. maj 2011

Mi

Jeg bliver også chorkeret ind i mellem  Men jeg tænker at der er nogle som nyder at sidde og lave rav i den, og den fornøjelse vil jeg simpelthen ikke give dem.

Anmeld

26. maj 2011

Maise

altså enten er jeg ikke nok på, ellers læser jeg de indlæg hvor tonen er rimelig, selvom jeg er uenig med flere indimellem.

Modedille??? Altså nu har jeg selv PCO og det kan jo dokumenteres ved forhøjet androgener i en BP, så det er vist en der enten har fordomme eller er uviden.

hmm ja nogen skriver før de tænker, desværre.

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

dorthemus skriver:

Lige præcis! Jeg har det princip, at jeg lige trækker vejret ind en gang før jeg svarer...eller også vælger jeg den humoristiske vinkel. Gider simpelthen ikke hidse mig op over for folk jeg ikke kender og som ikke kender mig

Jeg glider af på meget herinde og selvom det klør i fingrene på mig, så holder jeg mig fra mange af de mest kontroversielle emner

Den igår var vedkommende og spændende...og helt ærligt morede jeg mig kosteligt til tider

Jeg var også vildt godt tilfreds med debatten i går, for det var sjovt og lærerigt og langt de fleste var i stand til at argumentere virkeligt godt for deres synspunkter. :-)

Mit problem er nok primært at når debatter går som den i går, så tænker jeg ærlig og redeligt ikke over om jeg med enkelte klodsede formuleringer jokker folk over tæerne.

Jeg har en klar tendens til at lade mig rive med at stemningen, jeg forholder mig til emnet der diskuteres og bruger min egen erfaring og egne oplevelser meget, men jeg er meget slem til at glemme at det godt kan være utroligt provokerende for folk som ikke deler min baggrund.

Når jeg bliver opmærksom på at have såret eller generet andre med mine argumenter, bliver jeg faktisk rigtig ked af det, for det er overhovedet ikke intentionen. - Og sådan tror jeg det er for langt de fleste herinde. Jeg tror det er et fåtal herinde der bevidst forsøger at såre andre.

Og de få bitterfisser der alligevel poster indlæg udelukkende for at provokere eller såre andre, er i min bog ikke rigtigt værd at samle på

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Thalia skriver:

Jeg var også vildt godt tilfreds med debatten i går, for det var sjovt og lærerigt og langt de fleste var i stand til at argumentere virkeligt godt for deres synspunkter. :-)

Mit problem er nok primært at når debatter går som den i går, så tænker jeg ærlig og redeligt ikke over om jeg med enkelte klodsede formuleringer jokker folk over tæerne.

Jeg har en klar tendens til at lade mig rive med at stemningen, jeg forholder mig til emnet der diskuteres og bruger min egen erfaring og egne oplevelser meget, men jeg er meget slem til at glemme at det godt kan være utroligt provokerende for folk som ikke deler min baggrund.

Når jeg bliver opmærksom på at have såret eller generet andre med mine argumenter, bliver jeg faktisk rigtig ked af det, for det er overhovedet ikke intentionen. - Og sådan tror jeg det er for langt de fleste herinde. Jeg tror det er et fåtal herinde der bevidst forsøger at såre andre.

Og de få bitterfisser der alligevel poster indlæg udelukkende for at provokere eller såre andre, er i min bog ikke rigtigt værd at samle på

Nej de er alle vegne, desværre...i starten fik jeg nogle gevaldige hak over tuden herinde. Jeg var den første der søgte viden om brugen af donor og i guder hvor var der nogle hårde tilbagemeldinger  DEt betyder, at jeg er meget bevidst om ikke at krænge sjælen ud på mig selv i diverse tråde, selvom jeg stadig er åben...vil folk vide mere må de skrive en mail.

Jeg synes selv jeg er omhyggelig med at skrive sobert og med forståelse, men den smutter da også for mig og det blir jeg også utroligt ked af.

Anmeld

26. maj 2011

mamalicious

anonym06 skriver:

Her er en der sagtens kan forstå dig, men jeg ved også hvor direkte onde nogen folk kan være, så jeg giver dig min sympati.

Waaaaaaaauw ...

Jeg kan se at det er DIG der fandt min barnevogn .... Tak !!

Henter den liiige en af dagene igen.

Det kunne jo være, at jeg kunne få overtalt manden , hvis nu jeg havde barnevognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.