Hvor er folks forståelse for andre mennesker blevet af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Preghiera

Lisbeth1985 skriver:

Jeg må indrømme, at jeg virkelig bliver ked af det og rigtig gal, når jeg læser nogle af de holdninger, som folk ytrer herinde... Hvad er der sket med forståelsen for den situation, som andre mennesker befinder sig i? Jeg forstå ikke, hvordan nogle mennesker alvorligt kan mene, at PCO og ADHD er "modediller" og hvorfor man ikke kan unde enlige kvinder glæden ved moderskabet..

Whaaaat, hvem har skrvet det da?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

hilma

dorthemus skriver:

Jeg er jo én af dem der har taget et kontroversielt valg ved at vælge donormetoden for at få mit barn.

Man er nødt til at være lidt tykhudet og ikke lade sig gå på at folks manglende forståelse og uvidenhed.

Jeg tror, at så længe JEG kan stå inde for mit valg, så kan folk tænke hvad de vil...især dem der gemmer sig skærmen

for dælen da, du er sgu sej! når metoden er til, så hvorfor ikke gøre brug af den og få en dejlig unge man altid vil elsker og gøre alt for 

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

hilma skriver:

for dælen da, du er sgu sej! når metoden er til, så hvorfor ikke gøre brug af den og få en dejlig unge man altid vil elsker og gøre alt for 

Præcis  Tak

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

dorthemus skriver:

Jeg er jo én af dem der har taget et kontroversielt valg ved at vælge donormetoden for at få mit barn.

Man er nødt til at være lidt tykhudet og ikke lade sig gå på at folks manglende forståelse og uvidenhed.

Jeg tror, at så længe JEG kan stå inde for mit valg, så kan folk tænke hvad de vil...især dem der gemmer sig skærmen

Og det er så sejt, at du har taget det valg!!

Men.. Jeg mener bare, at det ikke bør være nødvendigt, at du skal være tykhudet.. Hvis folk har en negativ holdning til DIT valg, så burde de holde den for sig selv eller som minumum skrive nogle indlæg med en god tone.. Jeg synes det er super fint med en debat omkring kontroversielle emner, men det bør kunne gøres på en ordentlig måde.. Uanset, hvilket emne handler om..

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Jeg synes egentlig ikke at det er de forskellige emner der er problemet herinde, men derimod den måde folk går ind i debatterne på.

Vel er det følsomme emner der diskuteres, men lidt for ofte synes jeg at man ser folk gå ind i en diskussion og være så drevet af sine egne følelser at de er ude af stand til at forholde sig konstruktivt til debatten. Det resulterer typisk i at en masse ting læses ind indlæg selvom det vitterligt ikke står der, og så ender det hele ligesom i en gang mudderkastning.

Måske man ind imellem skal minde sig selv om at det her er et debatforum, og at man ikke skal tage alting personligt. Ligesom man skal huske på at rigtig meget går tabt når vi kun har med det skrevne ord at gøre, og at ting nemt kan se hårdere ud på skrift end det er ment.

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

Preghiera skriver:

Whaaaat, hvem har skrvet det da?

Jeg vil helst ikke hænge nogle folk ud for deres holdninger (så er jeg jo ikke bedre selv).. Overstående var ment som eksempler (jeg kunne desværre finde mange flere).. Meningen med mit indlæg var at skabe en debat omkring folks manglende sympati for hinanden..

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Lisbeth1985 skriver:

Og det er så sejt, at du har taget det valg!!

Men.. Jeg mener bare, at det ikke bør være nødvendigt, at du skal være tykhudet.. Hvis folk har en negativ holdning til DIT valg, så burde de holde den for sig selv eller som minumum skrive nogle indlæg med en god tone.. Jeg synes det er super fint med en debat omkring kontroversielle emner, men det bør kunne gøres på en ordentlig måde.. Uanset, hvilket emne handler om..

Men sådan fungerer det bare ikke for alle...desuden tror jeg, at det faktum at vi sidder i cyberspace og ikke over for personen selv gør, at nogle folk glemmer at der rent faktisk sidder mennesker af kød og blod derude, fyldt med følelser, frustrationer og bristede drømme

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

dorthemus skriver:

Men sådan fungerer det bare ikke for alle...desuden tror jeg, at det faktum at vi sidder i cyberspace og ikke over for personen selv gør, at nogle folk glemmer at der rent faktisk sidder mennesker af kød og blod derude, fyldt med følelser, frustrationer og bristede drømme

Jeg tror, at du har ret.. Jeg synes bare, at det er en skam, at folk kan "glemme" det.. Lad os håbe, at denne tråd kan minde dem om det

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Lisbeth1985 skriver:

Jeg tror, at du har ret.. Jeg synes bare, at det er en skam, at folk kan "glemme" det.. Lad os håbe, at denne tråd kan minde dem om det

Det kræver dog, at de læser den

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

dorthemus skriver:

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Jeg tænker bare at den går begge veje.

De der ikke kan forholde sig til eksempelvis donormødre eller kvinder med PCO, skal være lidt mindre frembrusende, og på samme måde skal de der står i den slags komplicerede situationer huske at ikke alt hvad der udtrykkes negativt skal tolkes som et personligt angreb.

Man er et eller andet sted nødt til at tilgå diskussionerne med en form for gensidig tillid, og samtidig tage et gensidigt ansvar overfor hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.