Hvor er folks forståelse for andre mennesker blevet af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Lisbeth1985

Jeg må indrømme, at jeg virkelig bliver ked af det og rigtig gal, når jeg læser nogle af de holdninger, som folk ytrer herinde... Hvad er der sket med forståelsen for den situation, som andre mennesker befinder sig i? Jeg forstå ikke, hvordan nogle mennesker alvorligt kan mene, at PCO og ADHD er "modediller" og hvorfor man ikke kan unde enlige kvinder glæden ved moderskabet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Frøken J.

Lisbeth1985 skriver:

Jeg må indrømme, at jeg virkelig bliver ked af det og rigtig gal, når jeg læser nogle af de holdninger, som folk ytrer herinde... Hvad er der sket med forståelsen for den situation, som andre mennesker befinder sig i? Jeg forstå ikke, hvordan nogle mennesker alvorligt kan mene, at PCO og ADHD er "modediller" og hvorfor man ikke kan unde enlige kvinder glæder ved moderskabet..

Synes også det er en skam at folk tænker sådan, men jeg tænker altid, at folk har deres respektive årsager til det verdenssyn de nu har, og nogen gange nytter det ikke noget at blive sur over det, men man må bare tænke ved sig selv, at det må de om. Så længe dem der betyder noget i ens liv ikke tænker på samme måde, så kan man ikke gøre andet end måske at forsøge at ændre deres holdninger ved debat, og kan man ikke det.. Jamen så er der ikke andet at gøre end at lade det ligge, og håber at de med tiden bliver "klogere". (Sat i sitationstegn fordi jeg ikke mener man er mindre intelligent bare fordi man har en lidt radikal holdning)

Anmeld

26. maj 2011

Secrets skriver:

Synes også det er en skam at folk tænker sådan, men jeg tænker altid, at folk har deres respektive årsager til det verdenssyn de nu har, og nogen gange nytter det ikke noget at blive sur over det, men man må bare tænke ved sig selv, at det må de om. Så længe dem der betyder noget i ens liv ikke tænker på samme måde, så kan man ikke gøre andet end måske at forsøge at ændre deres holdninger ved debat, og kan man ikke det.. Jamen så er der ikke andet at gøre end at lade det ligge, og håber at de med tiden bliver "klogere". (Sat i sitationstegn fordi jeg ikke mener man er mindre intelligent bare fordi man har en lidt radikal holdning)

Godt skrevet!!!

Stine og Lisa.

Anmeld

26. maj 2011

Carl-Emil's mor

Secrets skriver:

Anmeld

26. maj 2011

hilma

først og fremmest, faktisk en god debat du sætter igang

Jeg mener at ofte er de forkerte for hurtigt ude med at fortælle at et barn har ADHD, da det er en længere proces i at diagnosticere det, ved jeg fra bla. min bror, der fik diagnosen for 14 år siden..(har oplevet tit at pædagoger bare brøler, jahhh han har adhd fordi han iler rundt) og det er for mig bare forkert

du har helt ret i at, hvis man skal ytre sig, så burde det i det mindste være velovervejet og ikke bare slynget ud, men det er måske mig der er lidt underlig omkring det

jeg ved at der er en øgning i PCO, desværre. og der er desværre mange der går barnløse længe, fordi de evt. har pco, og det er jo simpelthen bare så trist, når man kan se at kvinden er FØDT til at være en mor..

men du har ret, det er virkelig trist at se....

jeg er selv enlig mor, og det har jeg selv valgt, jeg havde ikke lyst til at finde sammen med min eks. baseret på de forkerte grundlag, vi gik fra hinanden af gode grunde

Anmeld

26. maj 2011

ønskebørn74

Lisbeth1985 skriver:

Jeg må indrømme, at jeg virkelig bliver ked af det og rigtig gal, når jeg læser nogle af de holdninger, som folk ytrer herinde... Hvad er der sket med forståelsen for den situation, som andre mennesker befinder sig i? Jeg forstå ikke, hvordan nogle mennesker alvorligt kan mene, at PCO og ADHD er "modediller" og hvorfor man ikke kan unde enlige kvinder glæden ved moderskabet..

helt enig... er chokeret over de mange grimme indlægder er for tiden....

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Lisbeth1985 skriver:

Jeg er jo én af dem der har taget et kontroversielt valg ved at vælge donormetoden for at få mit barn.

Man er nødt til at være lidt tykhudet og ikke lade sig gå på at folks manglende forståelse og uvidenhed.

Jeg tror, at så længe JEG kan stå inde for mit valg, så kan folk tænke hvad de vil...især dem der gemmer sig skærmen

Anmeld

26. maj 2011

sne190810

dorthemus skriver:

Jeg er jo én af dem der har taget et kontroversielt valg ved at vælge donormetoden for at få mit barn.

Man er nødt til at være lidt tykhudet og ikke lade sig gå på at folks manglende forståelse og uvidenhed.

Jeg tror, at så længe JEG kan stå inde for mit valg, så kan folk tænke hvad de vil...især dem der gemmer sig skærmen

... ppssst! og du er bare så skide sej

Anmeld

26. maj 2011

anonym06

Her er en der sagtens kan forstå dig, men jeg ved også hvor direkte onde nogen folk kan være, så jeg giver dig min sympati.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

sne190810 skriver:

... ppssst! og du er bare så skide sej

TAK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.