Hvad er det for en regel om veninder og x'er-....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Rosa

Mumto3 skriver:

av av av.....

jeg havde en x som jeg på ingen måde følelsmæssigt var færdig med. En dag kom min gode veninde og STRÅLEDE....., og ved du hvad....hun havde bare fået gude-sex af min x.

Den sved altså!!! De begyndte et forhold, ikke sådan fast, bare lidt små bolleri, og det gjorde bare så sindsygt ondt på mig. Jeg havde 10.000 følelser i klemme både overfor x'en og overfor min veninde, som jeg jo havde betroet alverdens ting til omkring mit parforhold (sådan som man jo snakker med sine veninder, når et forhold går dårligt og man overvejer at gå fra hinanden.) Nu var det så dem der kunne ligge i ske og snakke om mig...., og det gjorde de så. De synes selvfølgelig at jeg var for meget, at jeg var snævertsynet at jeg ikke undte dem det godt osv.

Det var også pisse svært, fordi jeg vidste at hun havde følelser for ham, og at han bare gerne ville have et par nemme knald. Så selvom jeg hadede min veninde når hun lå og bollede med min x, så havde jeg faktisk også ondt af hende, og var skide sur på min x over at han udnyttede hendes følelser for ham, som han på ingen måde gengældte.

Det eneste der kom ud af den affære var bare to meget sårede piger. Hvordan min x har/havde det med det, er jeg mere i tvivl om, for han bollede bare rundt med alt og alle på det tidspunkt.

Dertil skal de lige siges at vi boede på kollegie sammen, så vi så hinanden konstant! Det var bare ikke særlig fedt at sidde ud i køkkenet og spise morgenmad og så kom de to ind med uglet hår, i morgenkåber, kåde og grinende, mens de holdt i hånd, kyssede osv.

Jeg kunne jo ikke undgå at støde ind i dem alle vegne!Det gjorde virkelig min hverdag til et helvede!

AVS!!! Avavavavav - jeg føler virkelig med dig - hvor MÅ det bare være frygteligt!!! Det er præcis den slags ting som er sååå svære!!! 

Stort knus herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Thalia

Jeg tænker at det handler om at det hele bliver for kompliceret når en veninde dater ens ex.

Jeg har en veninde som nu er gift med min ex og har barn sammen med ham, og det er da helt klart en udfordring. Ikke fordi jeg har følelser i klemme over for ex'en, men fordi der pludseligt er emner man helst ikke kommer ind på.

Altså uanset om både hun og jeg godt ved at han var min kæreste i 5 år, så har hun fx ikke det vilde behov for at blive mindet om at jeg har knaldet hendes mand, så emner der involverer sex med ex'er holder vi os oftest fra.

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Jeg har til gengæld aldrig fattet hvordan man kan få lyst til at være sammen med en venindes ex. Ingen af mine veninders kærester har nogensinde tiltalt mig på den måde, hverken mens eller efter de har været sammen.

Det er lidt som om at de der mænd har fået venindelus eller sådan noget

Anmeld

26. maj 2011

Giraffen

Eva. skriver:

og hvorfor er det ikke ok at en veninde dater ens x?

Udover at jeg ikke ville gide have min x som ven og at jeg ville mene mine veninder fortjente bedre, så er han min x og jeg har intet at bruge ham til og skulle han kæreste med en af mine skønne veninder, så ville det da glæde mig helt vildt i forhold til at mine unger ville have et dejligt menneske i deres liv nede hos deres far...

Men hvorfor er det ikke ok....man er vel færdig med en x og har vel ikke ejerskab over en veninde....endvidere ville det da være synd hvis hun måske ikke oplevede den store kærlighed fordi man går ind og bestemmer at det ikke er ok(kan man iøvrigt bestemme det eller mister man så bare veninden??)

Jeg har haft en del kærester og jeg ville ikke have noget imod hvis en veninde snuppede dem allesammen. Undtagen én, hvor det var et lidt svært forhold og der er nogle ting, der stadig ikke er snakket igennem (selvom vi stoppede for fire år siden og jeg er lykkelig med min nuværende kæreste).

Og det at vi ikke har fået det rigtigt afsluttet på trods af vi var sammen i tre år, det gør at jeg ville ha det helt forkert hvis en veninde var kærester med ham - ikke fordi jeg ikke under hende det, men fordi jeg så skal have ham ind i mit liv igen igennem hende og det ville jeg have svært ved at rumme - plus en masse følelser man fik lagt låg på (frustration, sorg, vrede osv) ifm opbruddet ville så komme frem igen og måske influere forholdet til veninden.

Så ja - jeg har ikke ejerskabs fornemmelse over nogen, andet end min nuværende kæreste Men der er en enkelt fra fortiden jeg helst ikke skal have ind i mit liv hverken som min eller en af mine tætte veninders kæreste.

håber det var et svar der ku bruges

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Jeg har til gengæld aldrig fattet hvordan man kan få lyst til at være sammen med en venindes ex. Ingen af mine veninders kærester har nogensinde tiltalt mig på den måde, hverken mens eller efter de har været sammen.

Skægt udtryk!!!

Jeg er heller ikke særligt vild med at ens veninde har kendt ens kæreste/mand så intimt, men på den anden side så er det sgu synd at en dejlig fyr skal betragtes som damaged goods, bare fordi han har haft et kærlighedsliv før han mødte mig... 

Anmeld

26. maj 2011

Giraffen

Thalia skriver:

hihi så godt sagt!

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Rosa skriver:

Skægt udtryk!!!

Jeg er heller ikke særligt vild med at ens veninde har kendt ens kæreste/mand så intimt, men på den anden side så er det sgu synd at en dejlig fyr skal betragtes som damaged goods, bare fordi han har haft et kærlighedsliv før han mødte mig... 

Jamen jeg er sådan set enig. Problemet er at mænd holder op med at være dejlige i mine øjne hvis de har været sammen med mine veninder.

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Giraffen skriver:

Jeg har haft en del kærester og jeg ville ikke have noget imod hvis en veninde snuppede dem allesammen. Undtagen én, hvor det var et lidt svært forhold og der er nogle ting, der stadig ikke er snakket igennem (selvom vi stoppede for fire år siden og jeg er lykkelig med min nuværende kæreste).

Og det at vi ikke har fået det rigtigt afsluttet på trods af vi var sammen i tre år, det gør at jeg ville ha det helt forkert hvis en veninde var kærester med ham - ikke fordi jeg ikke under hende det, men fordi jeg så skal have ham ind i mit liv igen igennem hende og det ville jeg have svært ved at rumme - plus en masse følelser man fik lagt låg på (frustration, sorg, vrede osv) ifm opbruddet ville så komme frem igen og måske influere forholdet til veninden.

Så ja - jeg har ikke ejerskabs fornemmelse over nogen, andet end min nuværende kæreste Men der er en enkelt fra fortiden jeg helst ikke skal have ind i mit liv hverken som min eller en af mine tætte veninders kæreste.

håber det var et svar der ku bruges

Det der med ejerfornemmelserne kender jeg godt - det er virkelig et karakterbrist jeg har  Det var MEGET værre for 8-10 år siden, men der er da en snert i mig endnu der er glad for at så få af mine ekser har slæbt "nye duller" med ind i vennekredsen gennem årene som jeg skulle forholde mig til og sammenlignes med   Grimt grimt træk - I know!!! 

Nu har den jeg har flest fornemmelser over endelig fået en kæreste igen - endda en jeg kender lidt og virkelig ikke er vild med (hun er bare 7 kinds of crazy, den tøs), så NU skal jeg bare vise hvor god og respektfuld jeg kan være, og få hende til at føle sig rigtig velkommen - så voksen er jeg blevet  

Anmeld

26. maj 2011

Magsen

sådan er det bare! og sådan synes jeg også  det skal være!!! jeg har da ikke lyst til at hver gang jeg skal være sammen med min veninde, så skal jeg se min eks ??  Og jeg synes da overhovedet ikke det er nødvendigt at man ikke ''må'' snakke om visse emner fordi at hov ''jeg har jo haft sex med din kæreste.. sooom altså er min eks.'' alle mine veninder ved at mine ekser' er no go, og jeg ved at deres også er no go

.. at der så er en eller to der ikke kan forstå det, jamen det viser jo bare mig hvor jeg har dem henne (: 

og så fatter jeg heller ikke, hvorfor lige en venindes eks?? der er jo tuuuusindvis af andre at vælge imellem

Anmeld

26. maj 2011

Magsen

Thalia skriver:

Jamen jeg er sådan set enig. Problemet er at mænd holder op med at være dejlige i mine øjne hvis de har været sammen med mine veninder.

FULDSTÆNDIG ! :b 

Ham jeg er sammen med idag, har engang været på date med min veninde og de har skrevet sammen og sådan noget (længe siden) men jeg synes stadig det er meeega underligt, også bare det at vide at okey jeg ved jo godt hvad han synes om hende når han har datet hende .. selv den følelse kan jeg ikke lide, hvis det så var en man havde været sammen med i lang tid ejnejnej .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.