Hvad er det for en regel om veninder og x'er-....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.658 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Aves.

og hvorfor er det ikke ok at en veninde dater ens x?

Udover at jeg ikke ville gide have min x som ven og at jeg ville mene mine veninder fortjente bedre, så er han min x og jeg har intet at bruge ham til og skulle han kæreste med en af mine skønne veninder, så ville det da glæde mig helt vildt i forhold til at mine unger ville have et dejligt menneske i deres liv nede hos deres far...

Men hvorfor er det ikke ok....man er vel færdig med en x og har vel ikke ejerskab over en veninde....endvidere ville det da være synd hvis hun måske ikke oplevede den store kærlighed fordi man går ind og bestemmer at det ikke er ok(kan man iøvrigt bestemme det eller mister man så bare veninden??)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Sabine...!

Eva. skriver:

Udover at jeg ikke ville gide have min x som ven og at jeg ville mene mine veninder fortjente bedre, så er han min x og jeg har intet at bruge ham til og skulle han kæreste med en af mine skønne veninder, så ville det da glæde mig helt vildt i forhold til at mine unger ville have et dejligt menneske i deres liv nede hos deres far...

Men hvorfor er det ikke ok....man er vel færdig med en x og har vel ikke ejerskab over en veninde....endvidere ville det da være synd hvis hun måske ikke oplevede den store kærlighed fordi man går ind og bestemmer at det ikke er ok(kan man iøvrigt bestemme det eller mister man så bare veninden??)

jeg vil sige at det er et svært område...

Min mand er en bekendts X... og i min verden var det hende der ikke behandlede ham ordentligt... (ud fra hva jeg så ikke hva jeg fik afvide)

vi har barn sammen den dag i dag...

og jeg kan ikke se problemet, i at man dater sine veninders Xér..

den enes affald kan være den andes guld.

Anmeld

26. maj 2011

Anette&Sophia

Eva. skriver:

jeg ved det faktisk ikke s: - men jeg kommer selv sammen med en gammel venindes eks. :b - det er nu ikke derfor hun er en gammel veninde, - hun gjorde alt for at ødelægge det og går og starter rygter om mig, så hun er blevet smidt for "venne-porten" :-)

Anmeld

26. maj 2011

Københavnermor

Det er en underlig uskreven regel der findes.. 

Man kan jo i princippet ikke gøre for at man bliver forelsket, og hvis begge parter er single, så siger jeg GO FOR IT. Så er det lige meget hvem de har været kærester med før.. Når folk slår op, slår de jo op, og så har de ikke "rettigheder" over den anden længere.. 

Min egen søster er faktisk gift på 5. år med min ekskæreste..  Jeg må indrømme at jeg da lige skulle vende mig til tanken, for det var jo underligt hun kyssede på en jeg havde kysset på og sådan. Men det gik hurtigt over, ingen af os tænker over det i dag overhovedet. Og jeg er bare glad for at de er lykkelige sammen. Jeg ville jo ikke have ham, så hvorfor skulle jeg nægte andre at tage ham...

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Det er vel fordi man aldrig kan være 100% sikker på at der ikke kunne være lidt følelser i klemme mellem de to ekser? Folk som har oplevet den slags har set hvor grimt det kan blive, med jaousi som for enhver pris skal skjules fordi man ikke vil være "den der ikke er kommet over den anden".  Smertefuldt for alle parter, hvis man stadig bryder sig om hinanden. I sidste ende kan det let blive "dem mod os/mig".

Jeg har en flok skønne eks'er som jeg stadig ses med jævnligt, både alene og i gruppesammenhænge, og jeg ved fra vores yngre år at man sagtens kunne få et stik i hjertet når man så den anden sammen med en ny - især hvis det var en man kendte, for tænk nu hvis der altid havde været "noget" imellem dem og man bare ikke havde set det? Det er en ubehagelig tanke for de fleste...

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Og forresten ville jeg synes at det var lidt grænseoverskridende at ens veninde og ens ekskæreste kunne sidde og diskutere en når man ikke var der. Visse ting man fortæller den ene om den anden er ikke ment for den andens ører. Jeg vil have lov at snakke om mine veninder med min kæreste og omvendt uden at bekymre mig om at det når frem til den anden engang, for det er jo ikke alting der bliver sagt som kommer fra hjertet, eller hjernen for den sags skyld - den vrøvlemargen vil jeg gerne have i mine nære relationer.  

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

Jeg tror, jeg ville være træt af at glo på min eks, hver gang jeg skulle se min veninde.

Min kærestes eks, er nu sammen med hans bedste ven. Han kan ikke udstå hende, hvilket desværre har resulteret i, at han meget sjældent ser sin gode ven..

Men jeg ville være bedøvende ligeglad, hvis min veninde falder for min eks. Jeg ville undre mig over, hvad hun dog ser i ham - men jeg har fundet en anden, som jeg vil dele mit liv med. Så lad da hende finde den hun vil dele sit med. Men jeg ville frygte at det blev til at jeg så ikke så veninden så ofte.

Anmeld

26. maj 2011

Mumto3

av av av.....

jeg havde en x som jeg på ingen måde følelsmæssigt var færdig med. En dag kom min gode veninde og STRÅLEDE....., og ved du hvad....hun havde bare fået gude-sex af min x.

Den sved altså!!! De begyndte et forhold, ikke sådan fast, bare lidt små bolleri, og det gjorde bare så sindsygt ondt på mig. Jeg havde 10.000 følelser i klemme både overfor x'en og overfor min veninde, som jeg jo havde betroet alverdens ting til omkring mit parforhold (sådan som man jo snakker med sine veninder, når et forhold går dårligt og man overvejer at gå fra hinanden.) Nu var det så dem der kunne ligge i ske og snakke om mig...., og det gjorde de så. De synes selvfølgelig at jeg var for meget, at jeg var snævertsynet at jeg ikke undte dem det godt osv.

Det var også pisse svært, fordi jeg vidste at hun havde følelser for ham, og at han bare gerne ville have et par nemme knald. Så selvom jeg hadede min veninde når hun lå og bollede med min x, så havde jeg faktisk også ondt af hende, og var skide sur på min x over at han udnyttede hendes følelser for ham, som han på ingen måde gengældte.

Det eneste der kom ud af den affære var bare to meget sårede piger. Hvordan min x har/havde det med det, er jeg mere i tvivl om, for han bollede bare rundt med alt og alle på det tidspunkt.

Dertil skal de lige siges at vi boede på kollegie sammen, så vi så hinanden konstant! Det var bare ikke særlig fedt at sidde ud i køkkenet og spise morgenmad og så kom de to ind med uglet hår, i morgenkåber, kåde og grinende, mens de holdt i hånd, kyssede osv.

Jeg kunne jo ikke undgå at støde ind i dem alle vegne!Det gjorde virkelig min hverdag til et helvede!

Anmeld

26. maj 2011

Sof

Jeg er helt enig med Eva, jeg forstår heller ikke den veninderegel 

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Jeg tror at nogen tager afstand fra det pga. det kan gå hen og blive lidt indviklet. det er jo ikke sikkert forholdet endte godt, og der kan derfor være mange følelser i klemme. Så er det måske ikke så rart at se sin bedste veninde være sammen med sin x

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.