Når kæresten vil være sæddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Corn

Jeg ville ikke synes om det...

Vi har tre unger sammen og skal hans sæd igang igen, skulle det være til vores egen fornøjelse.

Jeg bryder mig ikke om tanken omkring halvsøskende man ikke ved hvem er, for hvem holder styr på, hvem der senere bliver kærester med hvem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

millesofie

Jeg ville blive meget stolt og rørt

jeg har jo selv fået et barn med en ano sæd donor så jeg synes de er guds engle (selv om at jeg ikke er religiøs)

Anmeld

27. maj 2011

Troldepussen

SSL skriver:

Du har din fulde ret til din holdning, såvel som alle andre, men der er bestemt pli, og det er et meget sårbart emne, for utrolig mange herinde! - så jeg synes du bør tænke lidt på at det kan føles voldsomt at læse din skrivemåde, hvis man er sårbar over sin barnløshed - det er også kaldet sympati for de barnløse!

Og NEJ, det er ikke DIT eller DIN MANDS ansvar, det er noget man kan VÆLGE at gøre som mand, enten for at tjene de penge det giver, ELLER for at hjælpe barnløse... At I så vælger at have det sådan, er bestemt i orden, og det skal bestemt respekteres, men jeg synes også du skal tænke gevaldigt over hvordan du fremstår i de sårbares øjne, som ER barnløse herinde! Din skrivemåde er yderst utilpas og næsten modbydelig!

Den er ikke kun næsten modbydelig den skrive måde, den ER modbydelig....

TS. jeg ville også være stolt af min mand hvis han gjorde det.

Anmeld

27. maj 2011

Vial

Hvor er det sjovt at læse - jeg er jo single og har gjort brug af en sæddonor.

Kan ikke lade være med at tænke på, at der godt nok er mange "egoistiske" her i debatten. Man donerer noget sæd, så andre familier kan få små børnetrin i deres stuer. Det er sgu da smukt. Jeg ser det ikke som donors børn.

Ang. at være bange for, at ens børn kommer hjem med en halvsøster. Der er risikoen nok større, hvis kæresten har været utro, som der statistisk set er stor risiko for. Der kan han have lavet hemmeligt barn - endda måske så hemmeligt, at elskerindens egen mand tror, at han skal være far. Det sker faktisk!!! Der render altså mange halvsøskende rundt i de små byer rundt om i dk.. hahaha. Ved sæddonation er der i det mindste en spredning på, hvor sæden bliver plantet.

Er man donorbarn, så ved man det for det meste og tager sine forholdsregler. Det er ret let at finde ud af, om den nye svigerfar matcher donors kriterier, tænker jeg.

Jeg ville helt klart give min man lov til at donere sæd. For mig er det noget materiale, man donerer på lige fod med organer og blod. Uselvisk og for at hjælpe andre.

Anmeld

27. maj 2011

Faith

KaMa skriver:

Kan ikke lade være med at tænke på, at der godt nok er mange "egoistiske" her i debatten. Man donerer noget sæd, så andre familier kan få små børnetrin i deres stuer. Det er sgu da smukt. Jeg ser det ikke som donors børn.

Ang. at være bange for, at ens børn kommer hjem med en halvsøster. Der er risikoen nok større, hvis kæresten har været utro, som der statistisk set er stor risiko for. Der kan han have lavet hemmeligt barn - endda måske så hemmeligt, at elskerindens egen mand tror, at han skal være far. Det sker faktisk!!! Der render altså mange halvsøskende rundt i de små byer rundt om i dk.. hahaha. Ved sæddonation er der i det mindste en spredning på, hvor sæden bliver plantet.

Er man donorbarn, så ved man det for det meste og tager sine forholdsregler. Det er ret let at finde ud af, om den nye svigerfar matcher donors kriterier, tænker jeg.

Jeg ville helt klart give min man lov til at donere sæd. For mig er det noget materiale, man donerer på lige fod med organer og blod. Uselvisk og for at hjælpe andre.

Anmeld

27. maj 2011

mn

jeg tror faktisk jeg ville anse det for at han er mig utro, for man får jo det samme ud af det som man kunne få ved at være utro. så jeg tror bare jeg ville pakke mine ting og smutte, måske ekstremt egoistisk, men kan ikke se hvorfor jeg skal dele min kæreste med andre.

Anmeld

27. maj 2011

Faith

metteswn skriver:

jeg tror faktisk jeg ville anse det for at han er mig utro, for man får jo det samme ud af det som man kunne få ved at være utro. så jeg tror bare jeg ville pakke mine ting og smutte, måske ekstremt egoistisk, men kan ikke se hvorfor jeg skal dele min kæreste med andre.

Utro ligefrem

Anmeld

27. maj 2011

Putomanen

KaMa skriver:

At sammenligne det med utroskab kan jeg slet ikke forstå. Jeg synes, at det er en kæmpe gave, at give som mand. Og også som kvinde, som er ægdonor.

Hatten af for ham!!!

Anmeld

27. maj 2011

Mi

Jeg har selv meldt mig som ægdonor, det blev dog desværre ikke til noget. Jeg ville nok sige, at det var fint, men nu har vi også selv stået i den situation, at vi troede at vi skulle bruge donorsæd.

Anmeld

27. maj 2011

mn

smillaluna skriver:

Utro ligefrem

ja utro, lyder måske lidt vildt men jeg tænker den del hører sig til i forholdet og ikke til andre så længe man er i et forhold.

jeg synes det er ekstremt fantastisk nogle gør det og synes det er flot mænd har de tanker om at hjælpe kvinder der inderligt drømmer om børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.