Hvor er det sjovt at læse - jeg er jo single og har gjort brug af en sæddonor.
Kan ikke lade være med at tænke på, at der godt nok er mange "egoistiske" her i debatten. Man donerer noget sæd, så andre familier kan få små børnetrin i deres stuer. Det er sgu da smukt. Jeg ser det ikke som donors børn.
Ang. at være bange for, at ens børn kommer hjem med en halvsøster. Der er risikoen nok større, hvis kæresten har været utro, som der statistisk set er stor risiko for. Der kan han have lavet hemmeligt barn - endda måske så hemmeligt, at elskerindens egen mand tror, at han skal være far. Det sker faktisk!!! Der render altså mange halvsøskende rundt i de små byer rundt om i dk.. hahaha. Ved sæddonation er der i det mindste en spredning på, hvor sæden bliver plantet.
Er man donorbarn, så ved man det for det meste og tager sine forholdsregler. Det er ret let at finde ud af, om den nye svigerfar matcher donors kriterier, tænker jeg.
Jeg ville helt klart give min man lov til at donere sæd. For mig er det noget materiale, man donerer på lige fod med organer og blod. Uselvisk og for at hjælpe andre.
Anmeld