Hvad får jeres 1 årige til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Nettemor

Snuffler25 skriver:

Det er sjovt du siger det med tænder - opdagede faktisk iaftes, at en ny tand vist lige er brudt igennem, ku mærke spidsen! Så måske det har påvirket appetitten de sidste dage.. :-) man glemmer lidt hvad de tænder ka betyde for de små, når de ikk er babyer mere Men kan være der er noget om det! tak for dit svar

var så lidt  

har selv en visdomstand som nogle gange mener den skal vokse lidt. og så har jeg absolut ikke lyst til at spise med den side af munden. så kan bare forestille mig hvordan det er når de har nogle der dukker op i hele munden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Anne85

Min datter er godt nok kun 10 mdr men hun spiser præcis det samme som os - vi spiser meget sundt og varieret - altid grønsager og så enten ris, pasta eller kartofler (det er nemt for hende) - vi får meget fisk og kylling men alt hakket kød er også et hit. Hun spiser selv - men det er med fingrene eller hvis jeg putter det på en gaffel for hende.
Hun har endnu kun 2 tænder men det går nu glimrende med at få maden ned alligevel

Anmeld

29. maj 2011

LC

Min datter på 16 mdr. spiser det samme som vi gør til aftensmad.

Hun har dog visse ting hun heller spiser end andet, hun elsker pastaskruer, majs, agurk(men kun hvis det er skåret i stænger, ellers gider hun det ikke) marineret hvidløg, og kartofler hvis de er stegt i ovnen, eller der er brun sovs til...

Og af kød spiser hun gerne alt der er lavet af hakket kød, hun er ikke så meget til engelsk bøf og lignende, men tror det er fordi selvom vi prøver at skære det ud i meget små stykker til hende, synes hun det er svært at tykke, men hun vil gerne putte det i munden, men tager det ud igen når hun har tygget lidt på det...

Anmeld

30. maj 2011

Rebecca Persson

Min yngste datter på to år vil ikke spise kød og fisk, selv om hun får det tilbudt jævnligt i forskellige former. 
Derfor får hun protein i form af kogt æg, klatkager og pandekager bagt af æg, nødde-/mandelmel, fuldkornsmel og plantedrik samt lidt meget fintrevet gulerod/rødbede. 

Nogle gange acido og hytteost (hun kan ikke lidt skæreost). 

Hummus af kikærter, spises enten med ske eller smøres på brød.

Masser af avocado. Da hun var 1 år, fik hun det enten i småbidder eller som mos. 

Grøntsager går bedst i form af fintblendede supper eller fintrevet i alle mulige varme retter. Kan også puttes i hjemmebagt brød. 

Jeg ved, at det kan være svært at få grønt på menuen til små børn. Derfor har jeg valgt en række af mine favoritopskrifter på grøn baby/børnemad i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag). 

Forleden lavede jeg fiskefrikadeller med indbygget grønt, se opskrift her.  Det synes jeg var vældig smart .... min lille datter ville bare ikke smage......! 

Skal siges, at min ældste datter spiser alt og har altid gjort det. Så man kan ikke sådan "styre" det.  

Og generelt får hun lov at spise selv, enten med ske eller med fingrene. Nogle børn spiser kun fingermad helt fra begyndelsen ("Baby Led Weaning"), det kan man sagtens. Ovnbagte rodfrugter i stave med godt med olie plejer at være et hit. 

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.