Hvad får jeres 1 årige til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Snuffler25

merle2010 skriver:

min datter på 1 år spiser alt det vi spiser lige fra pitabrød til spaghetti med kødsovs.. endda stegte rodfrugter guffer hun i sig.. og hun har ingen tænder endnu.. men ned ryger det da hun spiser osse kød, vi skærer det selvfølgelig ud i små stykker.. hun elsker f.eks. hamburryg..

Sejt
Hvordan spiser hun det, kan hun bruge ske og gaffel ?

Tænker hvordan hun spiser kødsovs selv

Prøver at lære Nicolaj at bruge gaffel, men svært.

Og så synes jeg at mange af de grønsager han får og små stykker kød, de ryger på gulvet.. nogle gange måske mere på gulvet end i munden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Snuffler25

Sissel skriver:

Sasha er halvanden og har ihvertfald det sidste halve år fået det samme at spise som os.. Efterhånden gav det bare sig selv da hun simpelthen nægtede at spise noget hvis ikke vores tallerkener indeholdt det samme og mht at spise med gaffel er det først rigtig noget hun er ved at lære nu..

Arh faktisk en trøst at det ikk kun er Nicolaj som ikk mestrer kunsten at bruge gaffel

Lyder som om hun har en god appetit

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Miss T skriver:

Vores 10 måneder gamle lillesøster sidder og spiser akkurat det samme som vi andre får. Hun får det selv på gaflen og VIL spise og drikke selv.

Det kan være alt fra en saftig bøf, kartfofler, ris, pølser, agurk, pasta, sov osv.

Hold da op, flot!
En saftig bøf? - den må da vist blive suttet en del på så den blir godt blød inden den ryger ned eller hvad? Sejt   Når vi får bøf, der laver jeg altid noget andet til Nicolaj - det for sejt med en bøf for ham tror jeg, men har heller ingen kindtænder

Anmeld

27. maj 2011

Dansker i England

Snuffler25 skriver:

Hej piger

Jeg synes det er svært at give Nicolaj aftensmad.. - hvad giver i jeres i årige at spise?

Får de grønsager og spiser de dem ? I så fald, hvilke ? og hvad med kød?

Spiser jeres selv med gaffel ? Nicolaj elsker at sidde med den, men er ikke så skarp til at tage noget op med den.. og gør jeg det for ham, så tager han det af med den anden hånd og putter det så i munden (hvis vi heldige)

Ih håber på lidt inspiration fra jer, please ?

Tak

Min datter har siden hun var ca 10 mdr fået det samme som os andre at spise. Nu spiser hun med gaffel, men før var det med ske/hænderne

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Dansker i England skriver:

Min datter har siden hun var ca 10 mdr fået det samme som os andre at spise. Nu spiser hun med gaffel, men før var det med ske/hænderne

Tak for dit svar

Nicolaj får også samme mad som os, synes bare ikke der ryger så vildt meget ned og er i tvivl om det fordi det ik smager ham eller om han ik er så sulten når vi spiser kl. 18

Hvor gammel er din datter nu?

Anmeld

27. maj 2011

Millesmammi

mille får også bare det vi får, men kartofler og sovs er dog livretten :-D

Anmeld

27. maj 2011

Dansker i England

Snuffler25 skriver:

Tak for dit svar

Nicolaj får også samme mad som os, synes bare ikke der ryger så vildt meget ned og er i tvivl om det fordi det ik smager ham eller om han ik er så sulten når vi spiser kl. 18

Hvor gammel er din datter nu?

Min datter spiste heller ikke altid så meget til aftensmad (som altid har været mellem 17,30 og 18), men hun fik/får jo stadig en flaske mme, inden hun går i seng, og det gør din vel også?

Jeg har selv dage, jeg ikke er så sulten, og det har børnene vel også? Du kan evt prøve at opdele maden på tallerkenen, så h*n kan se, hvad der er - det gjorde jeg ofte med min datter.

Hun er 21 mdr nu

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

- skriver:

Da vores var den alder fik de det vi fik, fik vi sejt kød fik de blot en kødbolle presset ud af en medister i stedet, så var der smag og blødt kød.

De spiser med ske i den alder og begynder at lære gaflen at kende ved at bruge den til f.eks rugbrød.

Grønsager har de altid fået. 

Giv evt ham en ske og tag en anden ske og bruge selv så ser han også hvad du gør.

Normalt de bruger hænderne i den alder, sådan lære han også din mad at kende, konsistens, varme/kulde, hårdhed, blødhed osv.

Tak for svar! Det var faktisk en rigtig god ide med at lade ham få en ske, og selv sidde med en samtidig! (aner ik hvorfor jeg ik har tænkt på det selv)

Er 1. gangs mor og kender ikk så mange med børn på samme alder.. så det er super med inspiration! Vil jo gerne gøre det rigtigt og lære ham mest muligt
Vi har mere øvet med gaffel, da skeens indhold kommer til at flyve rundt når han sidder med den.. men er så småt ved at acceptere, at der kommer en overgang med meget mad på guvlet og oprydning efter hvert måltid hihi

Anmeld

27. maj 2011

Miss T

Snuffler25 skriver:

Hold da op, flot!
En saftig bøf? - den må da vist blive suttet en del på så den blir godt blød inden den ryger ned eller hvad? Sejt   Når vi får bøf, der laver jeg altid noget andet til Nicolaj - det for sejt med en bøf for ham tror jeg, men har heller ingen kindtænder

Vi skærer ud i hapsere og så spiser hun det, hun har kun de to forreste tænder i undermunden. Men har været godt til at spise det hele fra hun var 6-7 måneder gammel, så ingen problem her. Vores piger elsker bøffer

Anmeld

27. maj 2011

Nettemor

Snuffler25 skriver:

Årh wow hvad ! 11 tænder!!

Det meget forskelligt hvornår de får de tænder er det ikke? Synes jeg at jeg har hørt.

Nicolaj er også 1 år og har de 2 forreste i  undermunden og 4 øverst og har lige opdaget idag, at der er en mere på vej.. håber det blir lidt nemmere for ham at spise mere fast mad når der kommer flere tænder

hvis han er ved at få tænder så kan det også være en årsag til at han ikke vil spise så meget. min dreng havde da han var 11 mdr kun 7 tænder og nu er han 14 mdr og han har næsten 14 tænder. og det har haft sto indvirken på hans appetit.

men han får lov at sidde med det selv og så hjælper jeg lidt til sidst hvis han går død i det. han får det samme som os men det er meget forskelligt hvor meget af det han gider. men vi tager det som det kommer. hvis han ikke rigtig har spist til aften fordi han ikke ville får han tilbudt havregryn eller rugbrød lige inde puttetid så jeg ved han har fået...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.