Hvad får jeres 1 årige til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

B&J

siden daniel var 11mdr har han prøvet selv af spise med gaffel han er en der gerne vil selv vi putter på gaflen også putter han ind og nogle gang hvis det ikke lige er hurtigt nok når vi lige og tager en håndfuld med fingerne og putter ind også

i starten lignede gulvet jeg ved ikke hvad men der kommer kun lidt på gulvet nu og nu er han 15mdr. og han spiser næsten alt hvad vi spiser han kan dog ikke lig kartofler i nu... øv øv... og heller ikke så meget grøntsager men han elsker peberfrugt og ærter majs agurk tomat så det får han

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Henri84

Alberte spiser det samme som os, og hun spiser det selv med ske/gaffel

Anmeld

27. maj 2011

ESV

Snuffler25 skriver:

Hej piger

Jeg synes det er svært at give Nicolaj aftensmad.. - hvad giver i jeres i årige at spise?

Får de grønsager og spiser de dem ? I så fald, hvilke ? og hvad med kød?

Spiser jeres selv med gaffel ? Nicolaj elsker at sidde med den, men er ikke så skarp til at tage noget op med den.. og gør jeg det for ham, så tager han det af med den anden hånd og putter det så i munden (hvis vi heldige)

Ih håber på lidt inspiration fra jer, please ?

Tak

Emilie er godt nok 18 måneder men har længe spist det samme som os. Hun er dog HELT pjattet med grøntsager og spiser rigtig godt af alt på nær kål og salat (altså salat hoveder af forskellige slags) men majs, ærter, agurk tomat, champignon osv ÆÆÆLSKER hun.

Det er først for nyligt hun virkelig er begyndt at gide spise kød, hun har hele tiden været vild med fiskefrikedeller men er nu også blevet MEGET glad for kylling.

Pasta, ris og brød er hun helt pjattet med kartofler gider hun ikke rigtig, hverken stegte, kogte, som mos eller noget andet..

Anmeld

27. maj 2011

spj

Snuffler25 skriver:

Det lyder godt

Hvor meget spsier hun af det, hvor meget ryger faktisk ind og ikke på gulvet ?
Hvor gammel er hun ?

Nicolaj er 1 og kan ikk rigtig finde ud af det med gaffel - kun hvis jeg putter nogen på den for ham, så kan han godt tage den ind i munden

Hun bliver 13 måneder i morgen.
Hun spiser faktisk utroligt pænt. Det er ikke særlig tit vi skal ned på gulvet og samle op.

Så er han da også dygtig. Maden gøre også rundt når min datter prøver at fange den, men ind imellem lykkes det.

Anmeld

28. maj 2011

merle2010

Snuffler25 skriver:

Sejt
Hvordan spiser hun det, kan hun bruge ske og gaffel ?

Tænker hvordan hun spiser kødsovs selv

Prøver at lære Nicolaj at bruge gaffel, men svært.

Og så synes jeg at mange af de grønsager han får og små stykker kød, de ryger på gulvet.. nogle gange måske mere på gulvet end i munden

hun spiser med ske, og med fingrene 

Anmeld

28. maj 2011

Snuffler25

nettemor skriver:

hvis han er ved at få tænder så kan det også være en årsag til at han ikke vil spise så meget. min dreng havde da han var 11 mdr kun 7 tænder og nu er han 14 mdr og han har næsten 14 tænder. og det har haft sto indvirken på hans appetit.

men han får lov at sidde med det selv og så hjælper jeg lidt til sidst hvis han går død i det. han får det samme som os men det er meget forskelligt hvor meget af det han gider. men vi tager det som det kommer. hvis han ikke rigtig har spist til aften fordi han ikke ville får han tilbudt havregryn eller rugbrød lige inde puttetid så jeg ved han har fået...

Det er sjovt du siger det med tænder - opdagede faktisk iaftes, at en ny tand vist lige er brudt igennem, ku mærke spidsen! Så måske det har påvirket appetitten de sidste dage.. :-) man glemmer lidt hvad de tænder ka betyde for de små, når de ikk er babyer mere Men kan være der er noget om det! tak for dit svar

Anmeld

28. maj 2011

Snuffler25

- skriver:

Ja, fristes til at sige at sådan er det med børn, de er bare svin

Nogen gange skal der bare friske øjne på så ser man mere klart...

Men det skal nok snart blive bedre...

Og så smid en stofble om halsen på ham så griber den det meste.

Har selv 3 børn, så har været i dit sted et par gange efterhånden,  den yngste 1½ år og han spiser helt selv med ske/gaffel. når han så er færdig - i stedet for at takke for mad smækker han hånden i og roder rundt så det flyver ud over alle kanter. Ved ikke hvor ideen er fra, men det gælder om at være hurtig så kender alt til det.

Hehe ja med 3 børn så må sige du har prøvet det nogle gange :-) tager man det så ikk lidt mere roligt 2. Og 3. Gang med det med maden? der er mange ting jeg glæder mig til at ha et mere afslappet forhold til med den næste.. ;-)Det lyder præcis ligesom min søn det du skriver, med at mad lige få en flyvetur når han ikk gider spise mere hehe! Eller endnu bedre - så vender han lige tallerken med lynhurtig snuptag så man ikk når at gøre noget.. Skøøønt hihi men ligesom meget andet, prøver jeg at tænke - 'det bare en overgang' og så bare se frem til at der kommer en dag hvor han kan sidde pænt :-)

Anmeld

28. maj 2011

MaliksMor

vores søn på 1 år for helt det samme som os - fisk, kød suppe - alt

Anmeld

28. maj 2011

MissTooze

Emma er knap 14mdr og spiser det samme som vi gør. Hun spiser selv med gaffel og ske, og nogle gange bliver fingrene også taget i brug. Hun drikker også selv af kop

Anmeld

28. maj 2011

Christopher&Andreas

Snuffler25 skriver:

Hej piger

Jeg synes det er svært at give Nicolaj aftensmad.. - hvad giver i jeres i årige at spise?

Får de grønsager og spiser de dem ? I så fald, hvilke ? og hvad med kød?

Spiser jeres selv med gaffel ? Nicolaj elsker at sidde med den, men er ikke så skarp til at tage noget op med den.. og gør jeg det for ham, så tager han det af med den anden hånd og putter det så i munden (hvis vi heldige)

Ih håber på lidt inspiration fra jer, please ?

Tak

herhjemme det samme som os han ELSKER brocoli så det får vi næsten altid han spiser alle grønsager jeg er dog ikke glad for de rå gulerødder da det er nemme at få galt i halsen.. ellers det samme han er heldigvis ikke kræsen vi spiser meget varieret og har altid givet ham en masse nye ting. men nu er han jo også 1.5år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.