Hvad får jeres 1 årige til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.876 visninger
36 svar
1 synes godt om
25. maj 2011

Snuffler25

Hej piger

Jeg synes det er svært at give Nicolaj aftensmad.. - hvad giver i jeres i årige at spise?

Får de grønsager og spiser de dem ? I så fald, hvilke ? og hvad med kød?

Spiser jeres selv med gaffel ? Nicolaj elsker at sidde med den, men er ikke så skarp til at tage noget op med den.. og gør jeg det for ham, så tager han det af med den anden hånd og putter det så i munden (hvis vi heldige)

Ih håber på lidt inspiration fra jer, please ?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

spj

Min datter får det samme som vi spiser, kød, kartofler/ris/pasta og grøntsager og hun er endda først ved at få den første tand nu. Hun spiser med ske, gaffel eller nogen gange fingrene.

Anmeld

25. maj 2011

Dictes mor

Min datter på 14 måneder spiser præcis det samme til aften som vi gør.

Anmeld

25. maj 2011

Mille83

Nicoline får også det vi gør. 

Dvs. kylling - lasagne - tortillas osv. alt spiser hun. Hun har så også 11 tænder og er 1 år 

Anmeld

25. maj 2011

merle2010

min datter på 1 år spiser alt det vi spiser lige fra pitabrød til spaghetti med kødsovs.. endda stegte rodfrugter guffer hun i sig.. og hun har ingen tænder endnu.. men ned ryger det da hun spiser osse kød, vi skærer det selvfølgelig ud i små stykker.. hun elsker f.eks. hamburryg..

Anmeld

25. maj 2011

Sissel

Sasha er halvanden og har ihvertfald det sidste halve år fået det samme at spise som os.. Efterhånden gav det bare sig selv da hun simpelthen nægtede at spise noget hvis ikke vores tallerkener indeholdt det samme og mht at spise med gaffel er det først rigtig noget hun er ved at lære nu..

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

spj skriver:

Min datter får det samme som vi spiser, kød, kartofler/ris/pasta og grøntsager og hun er endda først ved at få den første tand nu. Hun spiser med ske, gaffel eller nogen gange fingrene.

Det lyder godt

Hvor meget spsier hun af det, hvor meget ryger faktisk ind og ikke på gulvet ?
Hvor gammel er hun ?

Nicolaj er 1 og kan ikk rigtig finde ud af det med gaffel - kun hvis jeg putter nogen på den for ham, så kan han godt tage den ind i munden

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Dictes mor skriver:

Min datter på 14 måneder spiser præcis det samme til aften som vi gør.

Hvor meget spiser hun så ? Har hun  appetit ved aftensmaden?
Synes ikke der ryger vildt meget ind hos Nicolaj, når han skal spise det selv.. men hvis jeg mader ham, så går det nogenlunde

Men synes ikke hans appetit ved aftensmaden er så stor..

Anmeld

27. maj 2011

Miss T

Vores 10 måneder gamle lillesøster sidder og spiser akkurat det samme som vi andre får. Hun får det selv på gaflen og VIL spise og drikke selv.

Det kan være alt fra en saftig bøf, kartfofler, ris, pølser, agurk, pasta, sov osv.

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Mille83 skriver:

Nicoline får også det vi gør. 

Dvs. kylling - lasagne - tortillas osv. alt spiser hun. Hun har så også 11 tænder og er 1 år 

Årh wow hvad ! 11 tænder!!

Det meget forskelligt hvornår de får de tænder er det ikke? Synes jeg at jeg har hørt.

Nicolaj er også 1 år og har de 2 forreste i  undermunden og 4 øverst og har lige opdaget idag, at der er en mere på vej.. håber det blir lidt nemmere for ham at spise mere fast mad når der kommer flere tænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.