Anonym skriver:
hej piger.. skal lige høre om det er mig der er total hjernedød (som min kæreste så pænt udtalte) eller hvad..
Min kærestes gamle makker fra skoletiden døde for en lille uge siden og skulle begraves i dag. Min kæreste skal til begravelse og der er selvfølgelig gavøl bagefter (på et værtshus)...
han kommer hjem tre timer efter begravelsen er slut - fuld.. Og jeg bliver sgu ked af det. jeg synes ikke man kan komme fuld hjem efter sådan noget og tro at alt er i den skønneste orden.. vores datter har fødselsdag i morgen, og der er lidt det skal ordnes.
Jeg beder ham hænge hans jakke ud (stinker af værtshus) hvortil han svarer "hold nu din kæft, jeg hænger den ik ud, heller ik min skjorte eller noget" så spørger jeg ham og han ik kan gå i bad, da han jo har været på værtshus og bare stinker stinker, hvortil han svarer "kan du ikke holde din kæft bare to sekunder, det ville da være dejligt". så kalder han mig hjernedød, fordi jeg bliver ked af, at han vælger at bruge eftermiddagen på at drikke sig fuld og ikke kommer hjem. og fordi han ikke kan give nogen former for besked om hvornår han kommer hjem, om han kommer til aftensmad eller hvad han gør. han havde dankortet med, så jeg kunne ikke handle ind før end han kom hjem,,
åhr ha.. nu tager jeg ud til en veninde og hygger, orker ham ikk!!
ps. til dem der kan regne ud hvem jeg er, husk ik at nævne navn 
Som grisehandler Larsens kone Kathrine i Matador siger:
- Man skal give sit mandfolk et langt tøjr, så skal han nok finde hjem igen..om ikke andet så er dine frikadeller forhåbentligt bedre end værtshusets!

Og som en anden herinde siger, så er der forskellige måder at håndtere sorg på, og mænds er tit at drikke sig en ordentlig pæl i øret.
I Skotland og Irland har det ikke været en ordenlig begravelse hvis ikke folk har været plakatfulde.
At vi så hurtigt kan være enige om at det er en uskik er noget helt andet...men herregud..hvis det ellers er noget han normalt ikke gør, så synes jeg du skal lade den stakkels mand få lidt fred og vær lidt god ved ham...han kan jo faktisk godt være rigtigt ked af det, og så har han bestemt ikke brug for en kone der hakker på ham.
Men da jeg ellers ikke kender noget til jeres normale hjemmeliv eller måde at trives på sammen..så er det jo i virkeligheden meget svært, at sige fra eller imod.

Kærligst
Sussie