mand fuld hjem efter begravelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

*Toffee*

Jeg synes du er en anelse respektløs overfor din kæreste og ikke særlig støttende.

Han har mistet en kammerat og så (formentligt) i en ret ung alder. Han har nu været med til at begrave denne kammerat og det eneste du tænker på, er at han stinker af værtshus, ikke hænger sit tøj ud, at der er fødselsdag imorgen og at du ikke har kunne handle. Har du på noget tidspunkt givet ham et kram? Sagt er du er der? At du er ked af at han skulle opleve det?

At han kalder dig hjernedød er selvfølgelig ikke i orden, men du har nok ikke emmet af omsorg for ham der og det virker heller ikke som om du har givet ham mulighed for overhovedet at nå ind af døren, inden du var efter ham.

Havde det været et hverdagsproblem eller et weekend problem eller lignende, så havde mit svar været anderledes, og generelt bryder jeg mig slet ikke om druk. Men det her har været hans måde at takle det på, og så længe det er den ene dag, så ville jeg ærlig talt lade det passere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Miss T

Jeg tror, at det er hans måde at bearbejde sorg på. Så derfor har han måske bare brug for lige at have lidt ro - i stedet for, at "konen står ham på nakken"..

Men selvfølgelig er det ikke okay, at han taler grimt, sorg eller ej!.. 

Men på et overordnet plan kan jeg godt sætte mig ind i hans sted - sorg = lad mig være for en stund!.

Anmeld

24. maj 2011

Mor til Ella

Mumto3 skriver:

Hmm...at lige præcis i dén situation du beskriver der, så ville jeg faktisk føje manden.(ellers ville  jegALDRIG tolerere det!!!)

Det er virkelig noget der griber dybt i en, når man selv er ung og en jævnalderen dør. Specielt når man selv har børn og det er så nærliggende at tænke: Når han kunne dø, så kan jeg også! Det kan faktisk være rigtig angst-provokerende.

Nu er det de færreste mænd der sætter sig ned og græder i stride strømme og siger: åh, jeg er bange for at dø. Åh, jeg savner min gamle kammerat (uanset om de var tætte eller ej) Åh, jeg synes det er så forfærdelig det hele.

Når der så er gravøl på en værtshus, ja så er det meget nærliggende at drikke sig fuld i stedet for, og når man så kommer hjem til en 'sur' kæreste som går op i fuldstændig latterlige ligegyldigheder som at man lugte. Hey, jeg er i LIVE, jeg lever!!! Det er da meget vigtigere end hvordan jeg lugter!! Tja, så kan jeg altså godt forstå at manden lige koger over og siger nogle tinge som jeg undre alle andre omstændigheder overhovedet ikke ville finde mig i!!

Du er ikke urimlig!!! jeg forstår dig rigtig godt!!! Men jeg forstår også ham og lige her ville jeg tilgive ham. Aldrig lade ham hører fra det. vende det døve øre til, og iøvrigt være der for ham! Jeg ville ikke tage ud til en veninde, med mindre du slet ikke aner hvordan du skal støtte ham igennem denne krise, for det ér en krise at opleve en jævnaldren dø!

Præcis det jeg ville have skrevet

Anmeld

24. maj 2011

Grynt

Eva. skriver:

Manden har lige været til begravelse hos en ven....kvinder ville nok snakke og snakke og snakke og græde en masse....mænd tackler tit sorg på en anden måde...jeg synes du skal og skulle have været forstående frem for at angribe ham...han havde vel brug for at glemme lidt og der er en øl jo meget god...

Så egentlig er det vel ligegyldigt om vi høns herinde mener det er rigtig, forkert eller helt forfærdeligt at drikke sig fuld til en begravelse...faktum er at han havde brug for det og det er han vel voksen nok til selv at bestemme...

ENIG  Gi ham lidt fri rum og forståelse

Grynt

Anmeld

24. maj 2011

B&J

Han ord er grove  men hvis det var en ven der havde stået ham nær og hvis han var virkelig ked af det ville jeg endelig også blive sur over jeg lugter jeg skal gøre dit og dat.... men som sagt han skulle stadig tale pænt

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej piger.. skal lige høre om det er mig der er total hjernedød (som min kæreste så pænt udtalte) eller hvad..

Min kærestes gamle makker fra skoletiden døde for en lille uge siden og skulle begraves i dag. Min kæreste skal til begravelse og der er selvfølgelig gavøl bagefter (på et værtshus)... 

han kommer hjem tre timer efter begravelsen er slut - fuld.. Og jeg bliver sgu ked af det. jeg synes ikke man kan komme fuld hjem efter sådan noget og tro at alt er i den skønneste orden.. vores datter har fødselsdag i morgen, og der er lidt det skal ordnes.

Jeg beder ham hænge hans jakke ud (stinker af værtshus) hvortil han svarer "hold nu din kæft, jeg hænger den ik ud, heller ik min skjorte eller noget" så spørger jeg ham og han ik kan gå i bad, da han jo har været på værtshus og bare stinker stinker, hvortil han svarer "kan du ikke holde din kæft bare to sekunder, det ville da være dejligt". så kalder han mig hjernedød, fordi jeg bliver ked af, at han vælger at bruge eftermiddagen på at drikke sig fuld og ikke kommer hjem. og fordi han ikke kan give nogen former for besked om hvornår han kommer hjem, om han kommer til aftensmad eller hvad han gør. han havde dankortet med, så jeg kunne ikke handle ind før end han kom hjem,,

åhr ha.. nu tager jeg ud til en veninde og hygger, orker ham ikk!!

ps. til dem der kan regne ud hvem jeg er, husk ik at nævne navn

Som grisehandler Larsens kone Kathrine i Matador siger:

- Man skal give sit mandfolk et langt tøjr, så skal han nok finde hjem igen..om ikke andet så er dine frikadeller forhåbentligt bedre end værtshusets!

Og som en anden herinde siger, så er der forskellige måder at håndtere sorg på, og mænds er tit at drikke sig en ordentlig pæl i øret.
I Skotland og Irland har det ikke været en ordenlig begravelse hvis ikke folk har været plakatfulde.
At vi så hurtigt kan være enige om at det er en uskik er noget helt andet...men herregud..hvis det ellers er noget han normalt ikke gør, så synes jeg du skal lade den stakkels mand få lidt fred og vær lidt god ved ham...han kan jo faktisk godt være rigtigt ked af det, og så har han bestemt ikke brug for en kone der hakker på ham.

Men da jeg ellers ikke kender noget til jeres normale hjemmeliv eller måde at trives på sammen..så er det jo i virkeligheden meget svært, at sige fra eller imod.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

Fru Nielsen

Han kan ikke være bekendt at tale sådan til dig, det er fuldstændig respektløs....

Nu kender jeg også en som er blevet begravet idag, og andre af de ting du beskriver passer ret godt på at det kunne være den samme person..... Må jeg spørge om den afdøde tilfældigvis hedder Johnny?

Gjorde han det har jeg noget mere at tilføje dette emne, men som ikke vil passe ind hvis nu det ikke er samme person....

Knus

Anmeld

24. maj 2011

betski

hej piger.. skal lige høre om det er mig der er total hjernedød (som min kæreste så pænt udtalte) eller hvad..

Min kærestes gamle makker fra skoletiden døde for en lille uge siden og skulle begraves i dag. Min kæreste skal til begravelse og der er selvfølgelig gavøl bagefter (på et værtshus)... 

han kommer hjem tre timer efter begravelsen er slut - fuld.. Og jeg bliver sgu ked af det. jeg synes ikke man kan komme fuld hjem efter sådan noget og tro at alt er i den skønneste orden.. vores datter har fødselsdag i morgen, og der er lidt det skal ordnes.

Jeg beder ham hænge hans jakke ud (stinker af værtshus) hvortil han svarer "hold nu din kæft, jeg hænger den ik ud, heller ik min skjorte eller noget" så spørger jeg ham og han ik kan gå i bad, da han jo har været på værtshus og bare stinker stinker, hvortil han svarer "kan du ikke holde din kæft bare to sekunder, det ville da være dejligt". så kalder han mig hjernedød, fordi jeg bliver ked af, at han vælger at bruge eftermiddagen på at drikke sig fuld og ikke kommer hjem. og fordi han ikke kan give nogen former for besked om hvornår han kommer hjem, om han kommer til aftensmad eller hvad han gør. han havde dankortet med, så jeg kunne ikke handle ind før end han kom hjem,,

åhr ha.. nu tager jeg ud til en veninde og hygger, orker ham ikk!!

ps. til dem der kan regne ud hvem jeg er, husk ik at nævne navn

Hvis man nu prøver at se det lidt fra hans side: hans kammerat er død i en alt for tidlig alder og han har lige været til begravelse. Vi håndterer sorg forskelligt - du ville måske ikke gå på værtshus, men tænker det er meget normalt for mænd at gøre. Jeg ved at da min forlovede blev begravet gik hans kammerater efterfølgende på værshus og drak sig i hegnet, hvilket jeg og sikket også min kæreste havde forventet. Det er naturligvis ikke ok, at han snakker til dig som han gjorde, men kan det tænkes at han godt var klar over at du ville brokke dig når han kom hjem og allerede var i forsvar inden du nåede at åbne munden?

Mit råd er enten at støtte din kæreste i hans sorg eller lade ham lidt i fred. Det er selvfølgelig ærgerligt at jeres datter har fødselsdag i morgen, men nu er det jo idag begravelsen har været og det er jo ikke noget han har besluttet.

Håber dagen i morgen trods alt bliver en skøn dag

Anmeld

24. maj 2011

CamillaValby

Secrets skriver:

Normalt ville jeg sige han lyder som noget af et svin, men på den anden side har han jo lige været til begravelse og mistet en gammel ven, og jeg kan forestille mig han sørger. Der er forskellige måder at håndtere det på, og han har åbenbart valgt at drukne det i alkohol. Det er self. aldrig ok han er ubehøvlet, men jeg tror nu jeg ville give ham en lille smule snor, i og med det han lige har været ude for, med mindre han altid opfører sig sådan.

Lige mine ord

Anmeld

24. maj 2011

.....

Secrets skriver:

Normalt ville jeg sige han lyder som noget af et svin, men på den anden side har han jo lige været til begravelse og mistet en gammel ven, og jeg kan forestille mig han sørger. Der er forskellige måder at håndtere det på, og han har åbenbart valgt at drukne det i alkohol. Det er self. aldrig ok han er ubehøvlet, men jeg tror nu jeg ville give ham en lille smule snor, i og med det han lige har været ude for, med mindre han altid opfører sig sådan.

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.