Springer du en periode over? (p-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

merle2010

jeg holder altid pause.. jeg bløder ikke særlig meget, så det betyder ikke noget for mig.. har det nu osse bedst med at kroppen får den pause den er fortjent til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

saxa

Ja jeg sprang over den gang jeg tog p-piller.. Spurgte min læge til råds omkring det og han sagde man sagtens kunne tage 3 pakker i træk.. Dermed ikke sagt jeg gjorde det..

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

Har stemt blankt, da jeg har gjort det enkelte gange hvis jeg skulle på badeferie eller lign ud af de mange år jeg har brugt piller eller p-ringen.

Men der ud over synes jeg ikke det er godt for kroppen at smækfylde sig med hormoner uden nogen pause for at kroppen kan komme sig. MIN læge sagde at det var ok en enkelt gang i mellem, men at cyklus godt kunne blive meget ustabil meget længe når man først smed præventionen. Og vil man gerne have børn, så skal man ikke gøre det:-)

Så det har jeg fulgt og synes det lyder pænt fornuftigt:-)

Anmeld

24. maj 2011

otlitrom

Dengang jeg tog p-piller kunne jeg godt tage en uge over, eller måske 2 omgange i træk, men aldrig mere.. Jeg synes ikke det virkede naturligt for mig at "undgå" mens.. Jeg er nu engang en kvinde, og mens er noget vi har.. Så...

Jeg kommer nok aldrig på p-piller igen (passer mig strålende) så jeg regner med at min cykls på 35 dage vender tilbage på et tidspunkt, og det vil jeg så leve med

Anmeld

24. maj 2011

BabyMus

Har kun spist videre på en ny pakke to gange. En gang var jeg på ferie og anden gang ville jeg få det lige den dag vi skulle ha afdansningsbal, og det gad jeg ikke lige rode med den dag.

Men ellers får jeg altid min mens hver måned. Så vidt jeg husker står der i pakken at man helst bare skal have den en gang hvert kvartal.

Anmeld

24. maj 2011

Lou87

Som regel kun hvis det kom ubelejligt..

Men efter jeg har født synes jeg at jeg har blødt lidt mere og har flere smerter, så ka godt finde på at springe oftere over..

Anmeld

24. maj 2011

Isabeau

Tilmeldt skriver:

Jeg snakkede med min læge om det forleden..

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Kunne godt finde på og fortsætte med en ny pakke, hvis jeg skulle på ferie eller skulle i byen, eller lign. hvor det var ubelejligt at ha´ sit skidt.

Men 6 mdr.? hold da op! Har kun allerhøjst sprunget én periode over... Troede ikke man måtte længere?

Anmeld

24. maj 2011

Maja_4000

Ja ! :b Men som regl kun hvis vi skal et eller andet .. Ferie , fester og sådan

Anmeld

24. maj 2011

Ina33

Tilmeldt skriver:

Jeg snakkede med min læge om det forleden..

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Jeg springer ikke over. Jeg har dog forsøgt, med det resultat, at jeg havde menstruation i en mdr. i træk. Herefter blev jeg så nødt til at holde pause med p-pillerne i to mdr., for at komme ind i en normal cyklus igen. Så det stunt gider jeg ikke forsøge igen...

Anmeld

24. maj 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Nu tager jeg ikke p-piller mere, men da jeg gjorde havde jeg menstruation ca 4-5 gange på 7 år.

Og jeg havde ikke problemer med at blive gravid. Jeg blev det i første "forsøg" 4 måneder efter jeg var stoppet. Jeg har heller ikke haft voldsomme blødninger efter jeg er stoppet eller uorden i cyklus.

En farmaceut har engang fortalt mig, at grunden til at der er pauser i p-pillerne er fordi personen der opfandt den ikke mente, at kvinder ville bruge dem, hvis de ikke fungerede i takt med normal cyklus. Behøver jeg skrive, at det var en mand der opfandt p-pillen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.