Springer du en periode over? (p-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Springer du en periode over? (p-piller)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.199 visninger
33 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Jeg snakkede med min læge om det forleden..

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Mira0911

Da jeg var på p-piller kunne jeg sagtens finde på at springe over... Det lavede slet ikke noget kuk i cyklusen... 

Er der ikke noget med at det ikke lige er så sundt for kroppen at gøre det? 

Anmeld

24. maj 2011

smlmea

Da jeg spiste p-piller havde jeg kun mens et pr. gange om året,da jeg bare spiste videre.

Og der er overhovdet ingen grund til at holde pause,da du ikke er i en rigtig cyklus,og det dermed er en falsk blødning,man får når man holder 7 dages pause,og altså ikke for ikke at lave rod i det.

Der er allerede rod i det,da man jo har nulstillet kroppen.

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Tilmeldt skriver:

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Da jeg var på pillen da blev jeg bare ved indtil kroppen selv startede en blødning og så holdt jeg en pause på en uge og så tog jegb igen så længe som kroppen kunne holde mens væk. Gider ikke have mens når ikke jeg skal have børn...

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Da jeg var på p-piller kunne jeg sagtens finde på at springe over... Det lavede slet ikke noget kuk i cyklusen... 

Er der ikke noget med at det ikke lige er så sundt for kroppen at gøre det? 

Jo..for kroppen har nu engang bedst af at køre sin cyklus uden indblanding og uden overdosering af hormon..og det er rent faktisk det man gør..overdoserer kroppen rent hormonalt.
Og alle ved at det at tage p-piller indebærer en vis risiko for kræft og blodpropper, så jo flere hormoner jo større risiko.

Kærligst
Sussie
(der IKKE bruger p-piller..jeg hører nemlig til dem, der ikke kan tåle dem)

Anmeld

24. maj 2011

TbCp

Ja jeg tog videre... men som regel kun 1 enkelt pakke videre, så sagde min krop selv til .... desværre

Anmeld

24. maj 2011

Clisolka

Da jeg var på p-piller kunne jeg sagtens springe 1 eller 2 pakker videre - det blev jeg på et tidspunkt rådet til af lægen pga. mange stærke menssmerter  

Anmeld

24. maj 2011

Muffin_girl

Jeg tager altid 3 pakker p-piller og holder så en pause og 3 pakker igen osv.. Det har min læge fortalt mig, at kroppen har ikke brug for alle de falske blødninger.. slet ikke hvis man døjer med mens og ÆL smerter.. 

Mit det duede ikke i starten, men kom op og køre.. Men nu har jeg så en spiral.. VIDUNDER midlet.. har ikke haft mens siden juli sidste år SKØNT 

Anmeld

24. maj 2011

Frk Mig

Jeg kunne finde på det hvis jeg skulle på ferie eller i byen .. ellers gjorde jeg ikke .. Har gjort det engang og der fik jeg ikke det røde i 4½ mdr .. gik hele tiden og var bange for om jeg nu var blevet gravid da jeg ikke fik mens .. Men da det endelig kom var det i en ordenlig skylle .. Jeg brugte en pakke nat bind på lige knap 1½ døgn .. 

Anmeld

24. maj 2011

chael

Tilmeldt skriver:

Stine og Lisa.

Dengang jeg brugte p-piller, der havde jeg en periode ½ år, hvor jeg ikke holdt pause. Ellers kunne jeg sagtens tage en hel pakke i streg, især hen over sommeren.

Og især da jeg var i Australien, i 3 mdr, der magtede jeg bare ikke at bekymre mig om mens.

Så ja, og da jeg smed p-pillerne, blev jeg gravid i første omgang, selvom jeg havde brugt dem så længe af gangen.

Men om det er sundt, næppe, men virkelig en befrielse at slippe for det røde en gang om måneden

*Camilla 21+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.