Springer du en periode over? (p-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

smlmea skriver:

Da jeg spiste p-piller havde jeg kun mens et pr. gange om året,da jeg bare spiste videre.

Og der er overhovdet ingen grund til at holde pause,da du ikke er i en rigtig cyklus,og det dermed er en falsk blødning,man får når man holder 7 dages pause,og altså ikke for ikke at lave rod i det.

Der er allerede rod i det,da man jo har nulstillet kroppen.

Ja, lige præcis!

Men jeg kan hører på flere af mine veninder at de er bange for at der sker noget ved at blive ved med at spise pillerne, uden pause!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Frøken J.

Tilmeldt skriver:

Jeg snakkede med min læge om det forleden..

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Jeg gjorde det kun, hvis det var virkelig upraktisk at have menstruation lige på det tidspunkt Men ikke særlig tit.

Anmeld

24. maj 2011

chael skriver:

Dengang jeg brugte p-piller, der havde jeg en periode ½ år, hvor jeg ikke holdt pause. Ellers kunne jeg sagtens tage en hel pakke i streg, især hen over sommeren.

Og især da jeg var i Australien, i 3 mdr, der magtede jeg bare ikke at bekymre mig om mens.

Så ja, og da jeg smed p-pillerne, blev jeg gravid i første omgang, selvom jeg havde brugt dem så længe af gangen.

Men om det er sundt, næppe, men virkelig en befrielse at slippe for det røde en gang om måneden

*Camilla 21+6

Ja, lige nøjagtigt!! Det er virkeli en brfrielse at slippe for det!!

Jeg havde helle ringen bøvl overhovedet med at blive gravid, jeg noede at bløde 2 gange, før jeg blev gravid.. Og jeg har spist piller som jeg nu syntes i hmm.. 7-8 år!!

Men nej, du har ret i at det nok ik er det sundeste i verden!

Stine og Lisa.

Anmeld

24. maj 2011

Caroline86

jeg kørte helt fast det man kalder trippelcyklus. nemlig hvor man tager p-pillerne i 3x21 dage og så holder 7 dages pause. Jeg blev rådet til det af læger og min gynækolog da jeg har lidt af blødningsforstyrrelser og meget slemme smerter ved mens. Derfor var det nødvendigt at kontrollere blødningen med p-piller og holde smerterne nede på denne måde.

Nu får jeg nogle nye p-piller hvor jeg ikke kan springe over. De er de eneste p-piller på markedet som en godkendt som medicin til blødningskontrol. Andre p-piller bruges til det men er faktisk ikke godkendt til det pga. det kunstige hormon.

Dem jeg tager har forskelligt mængde hormon i pillerne alt efter hvilken dag i cyklus det er....

Anmeld

24. maj 2011

betski

Tilmeldt skriver:

Jeg har selv brugt det MEGET, det med at kører videre med en ny pakke p-piller,  og så springe menses over.. På et tidspunkt fik jeg opdaget at det var 6mdr. siden jeg sidst havde holdt pause!!

Min læge sagde at der faktisk ik var noget i vejen for det, men han  synes  6 mdr. var lige længe nok at 'lave rod med systemet'.. Men 3 pakker i træk var helt ok, sagde han!!

Springer du over!? Eller har du fået den opfattelse at man 'roder rundt i systemet'?

Stine og Lisa.

Ja det gør jeg ofte. Mest for at undgå menstruationssmerter  Jeg gør det i samråd med min læge.

Anmeld

24. maj 2011

Fenja09

Nu er det efterhånden en del år siden jeg tog p-piller, men jeg kunne en sjælden gang imellem godt springe en mensesperiode over, dog ikke flere måneder i træk. Udelukkende hvis jeg skulle på ferie eller andet, hvor menstruation ville være upassende.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2011

lounika

Tilmeldt skriver:

Stine og Lisa.

det har jeg også gjort meget og det kanon man kan det for det da træls at have nogle gange... men jeg gjorde det 1 år næsten hmme da jeg var 17 ca.. og da vi ville snkke om baby snak og der ikke skete noget sage min læge det kunne have noget med det at gøre derfor jeg ikke så nemt kunne blive gravid... hmm blev ked af det og min( x også)  så fant jeg en ny fyr og vupti så gik der tja inden for 3 uger var jeg garvid... hmmm    men dejligt .. ture ikke få det fjernet tænk nu hvis det var den gang der blev min chance.. så er nu i uge 35  men en lille dreng i maven... og mine dejlige men rimelige nye kæreste jo hehe

Anmeld

24. maj 2011

Nalle

Nej, har aldrig gjort det og kunne heller ikke finde på det, bløder så minimalt i forvejen at det gider jeg ikke

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Jeg springer over, hvis det kommer virkelig ubelejligt, men har kun gjort det tre eller fire gange på omkring tre år. 

Den ene gang var fordi det ville komme imens jeg var på smukfest, og det er jo virkelig ikke optimalt.

Den anden gang var jeg på camping - heller ikke så godt.

Og så gjorde jeg det for nylig fordi det ville komme på min sidste skoledag.

Og så en anden gang, som jeg ikke kan huske

Anmeld

24. maj 2011

Mor til L&S

Ja hvis min mens virkelig kommer på et dårligt tidspunkt ved f.eks ferie eller lign. men spiser max 2x21 og så holder jeg pause!

Ellers ikke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.