Omgangssyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Mira0911

Baagøe skriver:

Ja, det er ikke sjovt. Godt at høre hun er ovenpå igen

Jah, det var sidste år i maj måned... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Tulle28

Åh den har vi (vistnok) også besøg af, min datter kastede op i torsdags, men har siden blot haft dårlig mave (og deraf meeeeget rød numse) - men ja, hvad er det med de mejeriprodukter? Er det dårligt at give dem? Hun elsker yoghurt og spiser det lystigt, så det har hun fået... Men synes også jeg havde hørt nohget om at man skulle holde dem fra det, når de havde diarre og/eller kastede op...

Håber snart Laura får det bedre!

Anmeld

23. maj 2011

lykke mus

håber snart hun får det bedre

kom lige til at tænke på en ting.. når i at reagere inden de kaster op eller sker det bare ud over det hele?? for så kan der da hurtig blive en masse ekstra rengøring..

Anmeld

23. maj 2011

Lady Marion <3

Mejeri produkter er forbudt når de kaster op og har dårlig mave .. Youghurt og andre syrnede mælkeprodukter passer på tarmfloraen når de er raske , men får de det når der er problemer med maven risikerer man at de syrnede mælkeprodukter sørger for at holde på den dårlige bakterie flora

Anmeld

27. maj 2011

Pige2009

Mira0911 skriver:

Jah, det var sidste år i maj måned... 

Oki

Anmeld

27. maj 2011

<3

Saft, måske lige moset banan eller gulerod, ingen juice eller mejeriprodukter måske lidt hvidt brød, rugbrød, kiks, knækbrød... Evt. saltstænger og chips. Jeg er mest til chips pga de er renest i indhold...  

Og god bedring med den lille skønne Laura!

Anmeld

27. maj 2011

Ox.

Min læge sagde revet æble er bandlyst, det er en skrøne, og som hun sagde "Det må da give sig selv, at man ikke putter syre i en lille mavse der kaster op og er dårlig."

Lilje kastede alt op, alt mad og drikke i 4 dage, vi endte på sygehuset med hende ..

Anmeld

29. maj 2011

janus007

Ox. skriver:

Min læge sagde revet æble er bandlyst, det er en skrøne, og som hun sagde "Det må da give sig selv, at man ikke putter syre i en lille mavse der kaster op og er dårlig."

Lilje kastede alt op, alt mad og drikke i 4 dage, vi endte på sygehuset med hende ..

Hej Ox

Din læge vrøvler  , æble udløser ikke syre i maven, men derimod base. Æblet er syrligt, men neutraliseres med base, hvis du derimod kommer noget basisk i maven vil det udløse syre 

Men jeg er 100% enig i at æble ikke gavner maven hvis den er generet i forvejen 

Anmeld

29. maj 2011

Zafir

Husk at gå i isolation i 48 timer efter sidste gang 'ud'. Hvis det eromgangssyge smitter det som bare pokker... bare det værste...
Men det vigtigste er at få væske i hende...

Anmeld

29. maj 2011

janus007

Flere i tråden her snakker om mejeriprodukter, som hovedreglen skal man undgå mejeriprodukter, uanset om man er syg eller rask.

Mælk gør intet godt, men kan resultere i oppustethed, slim, forstoppelse mv.

En smule probiotiske bakterier kan være godt i ny og næ (og det er ikke yogurt tilsat sukker jeg snakker om ) men derimod de små flasker man kender fra supermarkedet som indeholder probiotiske bakterier 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.