Omgangssyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.076 visninger
41 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Pige2009

Laura er desværre ramt af omgangssyge, og har kastet op siden 23.30 igår aftes. Mellem opkastene er hun frisk nok, men jeg vil lige høre, hvad jeg kan give hende andet end revet æble og hvidt brød? Er det noget med, at mejeriprodukter er bandlyst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Pige2009

Do share...

Anmeld

22. maj 2011

Faith

Mine drenge har haft præcis det samme de sidste 3 dage. Opkast, diarre og høj feber. De er først i dag begyndt at indtage føde igen.

Det der er allervigtigst er at barnet ikke dehydrerer. Det skal have væske! Ligegyldigt hvad det er. Gerne saftevand med sukker i så hun får nogle kalorier.

Mad er sekundært. Hun kan klare flere dage uden mad, så længe hun får væske. Små skefulde af gangen så det ikke får hende til at kaste op.

Hilsen Mia som ringede til vagtlægen på 2. dagen og fik at vide at hvis ikke de begyndte at indtage mere væske, så var det indlæggelse til væsketerapi (væske via drop).

Anmeld

23. maj 2011

Pige2009

smillaluna skriver:

Mine drenge har haft præcis det samme de sidste 3 dage. Opkast, diarre og høj feber. De er først i dag begyndt at indtage føde igen.

Det der er allervigtigst er at barnet ikke dehydrerer. Det skal have væske! Ligegyldigt hvad det er. Gerne saftevand med sukker i så hun får nogle kalorier.

Mad er sekundært. Hun kan klare flere dage uden mad, så længe hun får væske. Små skefulde af gangen så det ikke får hende til at kaste op.

Hilsen Mia som ringede til vagtlægen på 2. dagen og fik at vide at hvis ikke de begyndte at indtage mere væske, så var det indlæggelse til væsketerapi (væske via drop).

Mange tak. Må lige sende mormor afsted efter saft så. Hun spiser og drikker fint, men det kommer bare op igen det hele. Opkastene startede 23.30 lørdag aften, så jeg håber snart, hun bliver frisk igen. Hvor mange dage må hun kaste op inden jeg skal reagere?

Anmeld

23. maj 2011

Janni.

Åh god bedring til det bette pus 

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

Baagøe skriver:

Laura er desværre ramt af omgangssyge, og har kastet op siden 23.30 igår aftes. Mellem opkastene er hun frisk nok, men jeg vil lige høre, hvad jeg kan give hende andet end revet æble og hvidt brød? Er det noget med, at mejeriprodukter er bandlyst?

saftevand æblejuice, sodavandsis... Fik vi at vide af lægen sidst Julie havde en periode på 5 uger...

Årh ja evt saltstænger....

Anmeld

23. maj 2011

Pige2009

Janni. skriver:

Åh god bedring til det bette pus 

Mange tak

Anmeld

23. maj 2011

Pige2009

MoarJ skriver:

saftevand æblejuice, sodavandsis... Fik vi at vide af lægen sidst Julie havde en periode på 5 uger...

Årh ja evt saltstænger....

Og jeg har bare intet af de nævnte ting!  Tror vist at jeg må sende min lillebror i byen

Mange tak for tippet

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

Baagøe skriver:

Og jeg har bare intet af de nævnte ting!  Tror vist at jeg må sende min lillebror i byen

Mange tak for tippet

Det var så lidt...  Og god bedrin til Laura... 

Anmeld

23. maj 2011

Lady Marion <3

Gosh   Alexander har lige haft den 1 uge   Aldrig har han været så syg , han spiser stadig ikke . Som folk skriver , saft , saft og saft ... Hun må gerne kaste op flere dage bare hun får væske .. God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.