Sygemeldt - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Kofoed.

Wimmie skriver:

Jeg spurgte faktisk en venindes far som er læge hvordan de ser på sygemelding af gravide, og han sagde at han selv synes at mange af hans kollegaer er meget bløde, og bare man siger at man har ondt, så får man en sygemelding. Jeg tænker at det ikke er alle læger der er sådan, men mange er nok. Der må da være en forklaring på at flere og flere bliver sygemeldte under graviditet på trods af at forholdende for gravide aldrig har været bedre (i forhold til arbejdsmarkedet). Hvad gjorde de ældre generationer der må have døjet med samme smerter og gener - og de havde endog næsten ingen barsel...

Min stedmors mor har sagt til mig, at jeg piver for meget og så slemt havde jeg det da heller ikke, hun gravede da kartolfer ned tre dage før hun fødte. - Der blev jeg sgu lidt forarvet, nu har jeg de sidste 10 år fandt problemer med hoften, så de 10 kg ekstre er altså voldsomt meget, bare det, at jeg skulle have være opereret, hvis jeg ikke var blevet gravid, siger da rigtig meget i forhold til, at jeg ikke kan holde til alt længere.

tilbage til sagen. Jeg tror det er fordi vi kan, vores bedsteforældre/forældre havde ikke muligheden og vis de endelig stoppe på arbejde, gik det kun ud over dem selv, hvor i dag, jamen der for du sygedagpenge, så du skal ikke bekrymre dig om din overlevelse, du skal nok klare dig.

Så de bedre forhold har gjordt det muligt, at blive sygemeldt med en fx halvslem bækkenløsning, som man for 50 år siden aldrig havde overvejet var et problem, for gjorde du det ikke selv, jamen så blev det ikke gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Wimmie

Min stedmors mor har sagt til mig, at jeg piver for meget og så slemt havde jeg det da heller ikke, hun gravede da kartolfer ned tre dage før hun fødte. - Der blev jeg sgu lidt forarvet, nu har jeg de sidste 10 år fandt problemer med hoften, så de 10 kg ekstre er altså voldsomt meget, bare det, at jeg skulle have være opereret, hvis jeg ikke var blevet gravid, siger da rigtig meget i forhold til, at jeg ikke kan holde til alt længere.

tilbage til sagen. Jeg tror det er fordi vi kan, vores bedsteforældre/forældre havde ikke muligheden og vis de endelig stoppe på arbejde, gik det kun ud over dem selv, hvor i dag, jamen der for du sygedagpenge, så du skal ikke bekrymre dig om din overlevelse, du skal nok klare dig.

Så de bedre forhold har gjordt det muligt, at blive sygemeldt med en fx halvslem bækkenløsning, som man for 50 år siden aldrig havde overvejet var et problem, for gjorde du det ikke selv, jamen så blev det ikke gjort.

Åh ja, der er ikke noget værre end folk der ved  at de kan føle andres smerter og bruger "så slemt kan det da heller ikke være...da jeg var gravid..."

Folk har det jo forskelligt.

Og jeg tror da du har ret i at vi gør det fordi vi kan - men det kan nok både være godt og skidt. Jeg er bange for at nogle (langt fra alle) udnytter systemet, og det synes jeg er surt.

Men det er da rart at vide at vi nok ikke bliver lige så nedslidte som vores bedsteforældre.

Anmeld

22. maj 2011

Kofoed.

Wimmie skriver:

Åh ja, der er ikke noget værre end folk der ved  at de kan føle andres smerter og bruger "så slemt kan det da heller ikke være...da jeg var gravid..."

Folk har det jo forskelligt.

Og jeg tror da du har ret i at vi gør det fordi vi kan - men det kan nok både være godt og skidt. Jeg er bange for at nogle (langt fra alle) udnytter systemet, og det synes jeg er surt.

Men det er da rart at vide at vi nok ikke bliver lige så nedslidte som vores bedsteforældre.

Puha, ja og så venter jeg oveni tvillinger, så "sip it" tænker man bare.

Helt sikkert, der vil ALTID være nogen der udnytter systemet, ikke kun hvad sygemeldning angår, mon ikke vi alle kan finde et par eksempler på, hvad det ellers skulle være. Men for dem der har behøvet, synes jeg det er godt, at muligheden er der og håber den vil blive, så mine børn også kan få hjælp, hvis der opstår et behov for det.

Tror det er mest godt, men ja, det er da lidt skidt for den statslige pengepung - også der her

Anmeld

22. maj 2011

Maise

blev sygemeldt i uge 22 fordi jeg havde spontane blødninger. jeg var ugens gæst på gynækologisk og senere på fødeafd indtil uge 30. så stoppede det pludseligt. sarte slimhinder og blodkar mente de.

Anmeld

22. maj 2011

Talbutikken

Jeg blev sygemeldt fra uge 6, fordi jeg ikke længer måtte tage min medicin mod ADHD, og derfor ikke ville kunne varetage et arbejde uden at gå ned med stress.

Anmeld

22. maj 2011

svanen73

Blev sygemelddt pga plukveer tidligt i graviditeten og det fag jeg arbejder i.

Anmeld

22. maj 2011

Ranarupta

Jeg blev sygemeldt stort set fra dag 1.
Jeg havde konstant voldsom kvalme og opkast. Jeg kastede mindre op om aftenen, men om natten, morgenen og selve dagen var jeg fuldstændigt sat ud af spil.

Anmeld

22. maj 2011

celkt

jeg blev sygemedlt i tredje graviditet fra uge 12, - først deltids pga kvalme/opkastninger og ekstrem træthed, - og så fuldtids fra uge 20 ca pga slemme/hyppige plukveer og bækkensmerter.

I hjemmeplejen er det næsten umuligt at arbejde tiden ud, tunge løft og rengøring mange timer hver dag er svært at holde til, også selvom de forsøger at skåne en. Og der er masser af steder, vi ikke må komme som gravide, pga medicin, så det er heller ikke nemt at passe os ind i en plan...

Anmeld

22. maj 2011

klmf

Jeg blevsygemeldt med voldsomme plukveer, de var bange for han ville komme for tidligt. Så måtte ikke suse rundt som sygeplejerske, det havde nok været noget andet hvis jeg havde haft noget mere stillesiddende arbejde, hvor jeg ikke skulle have ansvaret for patienter. Men jeg synes også mange bliver sygemeldt - nogle gange på et grundlag jeg ikke forstår...

Anmeld

22. maj 2011

SaNiNa

Jeg blev sygmeldt i uge 8 mener jeg det var da jeg kastede helt vildt op og ikke kunne holde noget som helst i mig lå bare i sengen og var flere gange ude på svangerklinikken for at få væske og akunpunktur, hvilket ikke hjalp, men fik så endelig nogle piller som virkelig hjælpe, må bare ikke glemme en eneste for så ligger jeg der igen.

Har så siden fået bækkenløsning og problemer med halebenet efter et fald i december månede på arbejde som bliver påvirket nu af vægten.

og nøhj hvor går dagene langsom, når jeg ikke kan så meget eller må.

Ser virkelig frem til september...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.