Wimmie skriver:
Jeg spurgte faktisk en venindes far som er læge hvordan de ser på sygemelding af gravide, og han sagde at han selv synes at mange af hans kollegaer er meget bløde, og bare man siger at man har ondt, så får man en sygemelding. Jeg tænker at det ikke er alle læger der er sådan, men mange er nok. Der må da være en forklaring på at flere og flere bliver sygemeldte under graviditet på trods af at forholdende for gravide aldrig har været bedre (i forhold til arbejdsmarkedet). Hvad gjorde de ældre generationer der må have døjet med samme smerter og gener - og de havde endog næsten ingen barsel...
Min stedmors mor har sagt til mig, at jeg piver for meget og så slemt havde jeg det da heller ikke, hun gravede da kartolfer ned tre dage før hun fødte. - Der blev jeg sgu lidt forarvet, nu har jeg de sidste 10 år fandt problemer med hoften, så de 10 kg ekstre er altså voldsomt meget, bare det, at jeg skulle have være opereret, hvis jeg ikke var blevet gravid, siger da rigtig meget i forhold til, at jeg ikke kan holde til alt længere.
tilbage til sagen. Jeg tror det er fordi vi kan, vores bedsteforældre/forældre havde ikke muligheden og vis de endelig stoppe på arbejde, gik det kun ud over dem selv, hvor i dag, jamen der for du sygedagpenge, så du skal ikke bekrymre dig om din overlevelse, du skal nok klare dig.
Så de bedre forhold har gjordt det muligt, at blive sygemeldt med en fx halvslem bækkenløsning, som man for 50 år siden aldrig havde overvejet var et problem, for gjorde du det ikke selv, jamen så blev det ikke gjort.
Anmeld