Sygemeldt - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.842 visninger
40 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

AndreasMor84

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

BabyThilde

Jeg blev sygemeldt delvist fra omkring uge 22 med bækkenløsning, så døde min far da jeg var i uge 25 og chefen besluttede at nu synes hun jeg skulle starte min barsel, så hun sygemeldte mig

Anmeld

22. maj 2011

birthee

Det er jo forskelligt hvornår man bliver sygemeldt i graviditeten, men for mit vedkommende blev jeg sygemeldt pga. bækkenløsning, 11. november 2010... Caroline er født 2. april 2011... Jeg kunne ikke holde til mit arbejde, og selv om min chef prøvede at skåne mig, kunne jeg altså ikke holde til at sidde i kasse 11 timer om dagen... det var næsten lige så hårdt som at være på gulvet i butikken... Jeg har det godt nu, men kan godt stadig mærke i mit bækken hvis jeg har løftet min søn (4 år) en gang for meget i løbet af dagen, eller hvis jeg tager for hårdt fat herhjemme...

Anmeld

22. maj 2011

vani10

BabyThilde skriver:

Jeg blev sygemeldt delvist fra omkring uge 22 med bækkenløsning, så døde min far da jeg var i uge 25 og chefen besluttede at nu synes hun jeg skulle starte min barsel, så hun sygemeldte mig

Det var da en sød chef

Anmeld

22. maj 2011

Frejsmor

Solstråle2011 skriver:

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Det kan være døgn kvalme og opkast, det kan være bækkenløsning, det kan være tidligere fødselskomplikationer der gør at de skal tage det med ro så graviditeten ikke "ender" på den samme måde igen..

Det kan være hvis jobbet er et meget belastende job, hvor man ikke kan finde mere skånende løsninger, eks. job med tunge løft eller hvor man står op hele dagen og andre ting..

Så der er faktisk en del ting der kan gøre man bliver sygemeldt under sin graviditet..

Anmeld

22. maj 2011

BabyThilde

Vanessa10 skriver:

Det var da en sød chef

Meget, men hun er jo også min veninde

Anmeld

22. maj 2011

Krussedulle

Solstråle2011 skriver:

Nu har jeg selv kun været under uddannelse, under mine graviditeter, men 2 gang var min bækkenløsning så slem til sidst at jeg endte på sofaen den sidste måned..

men tror den hyppigste årsag er bækkenløsning.. nogle bliver dog også fuld eller deltidssygemeldt pga kvalme, tidligt i graviditeten, for derefter at vende tilbage når kvalmen er over..

Anmeld

22. maj 2011

hilma

Jeg blev sygemeldt første gang i uge 12 da jeg måtte indlægges ambulant i nogle dage for voldsom opkastning, jeg manglede væske og havde ubalance i salt balancen... og jeg blev totalt sygmeldt fra mine 2 jobs i uge 15 pga bækkenløsning.(er hypermobil så bækkenet gav sig for hurtigt) jeg klarede at færdiggøre mit pæd. studie. dog måtte jeg have 2 sygeeksamner men blev færdig sammen med de andre i  jan. 11..  men det er forskelligt hvilke gener man har og om man kan være delvist arbejdsdygtig

Anmeld

22. maj 2011

A.

hilma skriver:

Jeg blev sygemeldt første gang i uge 12 da jeg måtte indlægges ambulant i nogle dage for voldsom opkastning, jeg manglede væske og havde ubalance i salt balancen... og jeg blev totalt sygmeldt fra mine 2 jobs i uge 15 pga bækkenløsning.(er hypermobil så bækkenet gav sig for hurtigt) jeg klarede at færdiggøre mit pæd. studie. dog måtte jeg have 2 sygeeksamner men blev færdig sammen med de andre i  jan. 11..  men det er forskelligt hvilke gener man har og om man kan være delvist arbejdsdygtig

det er bare træls når man er hypermobil så vil kroppen ikke samarbejde har den samme problem

Anmeld

22. maj 2011

MetteDN

Jeg blev sygemeldt i uge 10 med bækkenløsing og plukveer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.