Jeg læste desuden noget som jeg tror der er en del sandhed i; nemlig at flere og flere unge kvinder sygemelder sig under graviditet, selvom det "kun" er ganske almindelige graviditetsgener de har. Det havde noget at gøre med at man ikke accepterer smerter og gener og man generelt er mere sarte over for smerter end deres forældre og bedsteforældres generationer.
Selvom smerter i bækken og underliv er normale under graviditet, så forbinder mange smerter med noget farligt og sygdom, og derfor sygemelder man sig.
Dette tror jeg er ganske sandt. Jeg har en kollega omkring min egen alder der sygemeldte sig samme dag som hun afleverede sin vandrejournal til chefen. Grunden var voldsomme smerter og bækkenløsning. Hun blev ellers tilbudt skånearbejde men det tog hun ikke imod.
jeg har sidenhed flere gange mødt hende nede i byen og i Kolding Storcenter hvor hun så ud til at være helt på toppen; bar rundt på sit andet barn samt shoppingposer en masse.
Sådan noget kan altså undre mig lidt 
Det skal lige siges at jeg naturligvis godt ved at der er mange der får det rigtig slemt under graviditeten og har brug for at sygemelde sig, så det er altså ikke fordi jeg går og tror at de alle pjækker 
Anmeld