Sygemeldt - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

SussieThyssen

Solstråle2011 skriver:

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Det kan der jo være mange grunde til.

Alt fra bækkenløsning, stress, overbelastning, fare for helbredet, fare for barnet, alment dårlig graviditetstrivsel, for meget vand i kroppen, forhøjet blodtryk osv osv.

Jeg selv har været sygemeldt under mine graviditeter pga risiko for at miste dem pga af overbelastning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Wimmie

Jeg synes også der er rigtig mange der sygemelder sig, og tidligere kunne jeg ikke altid lade være med at tænke på om noget af det var "pjæk" - for jeg læste for nyligt at antallet af sygemeldinger under graviditet var boomet de sidste år... Så jeg tænkte på om folk er blevet mere sarte? For hvad gjorde man tidligere?

Nu hvor jeg selv er gravid og har sat mig ind i tingene  har jeg får mere forståelse for hvor ondt man kan have og hvor træls det må være at tage på arbejde med kvalme, opkastninger og ondt.

Selv håber jeg på at kunne arbejde indtil min barsel, men jeg er også hypermobil og begyndte allerede fra uge 6/7 at få smerter i det nederste af lænden - strålende ned i baller og ben. Jeg kryser fingre for at jeg ikke får det slemt

Anmeld

22. maj 2011

JacobsMoar

Jeg led (som så mange andre) af bækkenløsning.. Jeg blev deltidssygemeldt til sidste lægebesøg (uge 32 ?!) og efter 1 uge sendte firmaet mig hjem.. Ja, mange bliver sygemeldt med bækkenløsning, men det ER sindsygy hårdt for kroppen, og indtil min læge ville sygemeldd mig, havde jeg absolut ikke overejet at blive sygemeldt... For jeg skulle bestemt ikke være en af de mange

Anmeld

22. maj 2011

Wimmie

Jeg læste desuden noget som jeg tror der er en del sandhed i; nemlig at flere og flere unge kvinder sygemelder sig under graviditet, selvom det "kun" er ganske almindelige graviditetsgener de har. Det havde noget at gøre med at man ikke accepterer smerter og gener og man generelt er mere sarte over for smerter end deres forældre og bedsteforældres generationer.

Selvom smerter i bækken og underliv er normale under graviditet, så forbinder mange smerter med noget farligt og sygdom, og derfor sygemelder man sig.

Dette tror jeg er ganske sandt. Jeg har en kollega omkring min egen alder der sygemeldte sig samme dag som hun afleverede sin vandrejournal til chefen. Grunden var voldsomme smerter og bækkenløsning. Hun blev ellers tilbudt skånearbejde men det tog hun ikke imod.
jeg har sidenhed flere gange mødt hende nede i byen og i Kolding Storcenter hvor hun så ud til at være helt på toppen; bar rundt på sit andet barn samt shoppingposer en masse.

Sådan noget kan altså undre mig lidt

Det skal lige siges at jeg naturligvis godt ved at der er mange der får det rigtig slemt under graviditeten og har brug for at sygemelde sig, så det er altså ikke fordi jeg går og tror at de alle pjækker

Anmeld

22. maj 2011

Kofoed.

Wimmie skriver:

Jeg læste desuden noget som jeg tror der er en del sandhed i; nemlig at flere og flere unge kvinder sygemelder sig under graviditet, selvom det "kun" er ganske almindelige graviditetsgener de har. Det havde noget at gøre med at man ikke accepterer smerter og gener og man generelt er mere sarte over for smerter end deres forældre og bedsteforældres generationer.

Selvom smerter i bækken og underliv er normale under graviditet, så forbinder mange smerter med noget farligt og sygdom, og derfor sygemelder man sig.

Dette tror jeg er ganske sandt. Jeg har en kollega omkring min egen alder der sygemeldte sig samme dag som hun afleverede sin vandrejournal til chefen. Grunden var voldsomme smerter og bækkenløsning. Hun blev ellers tilbudt skånearbejde men det tog hun ikke imod.
jeg har sidenhed flere gange mødt hende nede i byen og i Kolding Storcenter hvor hun så ud til at være helt på toppen; bar rundt på sit andet barn samt shoppingposer en masse.

Sådan noget kan altså undre mig lidt

Det skal lige siges at jeg naturligvis godt ved at der er mange der får det rigtig slemt under graviditeten og har brug for at sygemelde sig, så det er altså ikke fordi jeg går og tror at de alle pjækker

Så tænker jeg bare lidt, hvordan har hun fået sygemeldingen? For læge bør jo kunne vudere om, det er nødvendigt med en fuldtids sygemelding eller om deltids er nok.

Jeg blev tilbudt en deltids, men da man ikke kan deltids sygemeldes fra skole, blev det en fuldtids.

Anmeld

22. maj 2011

Rebecca55

Solstråle2011 skriver:

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Jeg venter trillinger og blev ret tidligt sygemeldt da der er stor risiko for at føde for tidligt, plus min krop ikke kunne holde til at arbejde...

Anmeld

22. maj 2011

Wimmie

Kofoed33 skriver:

Så tænker jeg bare lidt, hvordan har hun fået sygemeldingen? For læge bør jo kunne vudere om, det er nødvendigt med en fuldtids sygemelding eller om deltids er nok.

Jeg blev tilbudt en deltids, men da man ikke kan deltids sygemeldes fra skole, blev det en fuldtids.

Jeg spurgte faktisk en venindes far som er læge hvordan de ser på sygemelding af gravide, og han sagde at han selv synes at mange af hans kollegaer er meget bløde, og bare man siger at man har ondt, så får man en sygemelding. Jeg tænker at det ikke er alle læger der er sådan, men mange er nok. Der må da være en forklaring på at flere og flere bliver sygemeldte under graviditet på trods af at forholdende for gravide aldrig har været bedre (i forhold til arbejdsmarkedet). Hvad gjorde de ældre generationer der må have døjet med samme smerter og gener - og de havde endog næsten ingen barsel...

Anmeld

22. maj 2011

Chraz

jeg er blevet sygemeldt resten af min graviditet pga en virus på balancenerven. Det kan åbenbart godt komme i forbindelse med en graviditet, men det er sjældent. Så jeg håber det går over igen når bettemanden kommer ud!

Anmeld

22. maj 2011

MaybeBaby

Jeg blev deltidssygemeldt i uge 14 da min hypermobilitet svækkede min lænd så meget under graviditeten, at jeg ikke kunne stå op i butikken i 8 timer eller være inde på klinikken i belastende stillinger. Fx så blev voksning af ben slettet fra min to do liste men nu arbejder jeg 4 timer om dagen og det er præcis, hvad jeg kan holde til, og regner med at fortsætte sådan til min ferie og derefter barsel /Mette - 24. uge

Anmeld

22. maj 2011

Wimmie

Hypermobilitet sucks!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.